Sairauspäiväraha hedelmöityshoitojen aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Firefox
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Firefox

Jäsen
06.11.2008
115
0
16
Miten teille on maksettu sairauspäivärahaa hoitojen aikana, jos olette joutuneet olemaan sairaslomalla? Kun esim. punktion jälkeen saa sairauslomaa siirtopäivään asti.

Onko työnantaja maksanut normaalin palkan sairauslomapäiviltä? Vai onko se mennyt pelkästään KELA:n päivärahalla vai pahimmassa tapauksessa omaan piikkiin koko sairausloma? Entäs jos kuuluttu työnantajan puolelta johonkin sairauskassaan.

Epätietoinen Firefox 5+2

Mulle ainakin työnantaja maksoi palkan ihan normaalisti :) ihan niin kuin mistä tahansa muustakin sairaudesta. Vaikka olin ihan varma että olis mennyt palkattomana. Mulla siis punktiosta tuli saikkua kolme päivää.

Mä olin kirjoittanu ennen punktioon menoo lapulle että haluan sellaisen saikkulapun missä ei näy klinikan nimeä yms ja syyksi pyysin alavatsakipua, tai koodia siihen.Sain sellaisen ja palkka maksettiin.Kyllähän ne yksityisellä ainakin kirjoittaa mitä vaan siihen lappuun haluat koska hoidota maksetaan mansikoita".Mullekkin luottamusmies ilmoitti että en saa palkkaa niin mä ajattelin etten kyl ähalua sitä rahaa menettää ,olin 4 pv pois puntion jälkeen

Mä kans sain sairaslomalapun OYSista vatsakipu nimikkeellä. Sit ku jouduin hyperin takia olemaan yht. kolme viikkoa saikulla niin ne laput kirjotettiin kans vatsakipuina. Palkka juoksi normaalisti kokoajan. :)

Mä olen kolmen hoidon punktion jälkeiset sairaslomat kärsinyt omasta pussista |O Ainoa korvattu sairasloma oli yksi perjantai ultran jälkeen, kun oli hyperin oireet, muttei nestettä missään.. koodiksi tuli joku "ovulaation induktiosta johtuva hyperstimulaatio". Toivat punktion jälkeen oikein lakitekstiä, miksei ne korvaa sairaslomaa. Eikä sitä kyllä kelastakaan saa, kun niillä on joku minimi-juttu.

Toisaalta, jos olisi ollut endometrioosin takia hoidossa, niin olisi korvattu!!! joka musta oli kaikista ihmeellisintä. Näin siis sanoi liitosta!!

Eli jos ihan varman vastauksen haluat, niin soita omaan liittoon, niin ne osaa sanoa. Toinenhan tapaus voi olla, että työpaikka maksaa sen "vapaaehtoisesti".

Heippa!
Niin ihan omien kokemusten myötä neuvon edelleen että älkää antako laittaa mihinkään vihjaustakaan hedelmöityshoidoista. Hullua kuin mikä mutta silloin katsotaan että rakskaus ja siitä johtuvat vaivat ovat " itseaiheutettuja". ja niitä verrataan esim. kauneuskirurgiaan, esim. kasvijenkohotus tms. Mutta muut raskaudesta johtuvat syyt kyllä kelpaavat, esim. raskaudesta johtuva väsymys,pahoinvointi,vatsakivut jne.

Meillä ainakin julkisella puolella kun asiaa kysyin lääkäri sanoi että tulee koodi joka viittaa hoitoihin että on sitten työnantajan päätettävissä maksaako palkan ajalta vai ei.. eli ei puhettakaan et koodiksi saisi jotain esim. vatsakipua. Perssiistä :kieh: Tosin meillä punktio ja siirto on felicitaksessa joten siellähän se todistus sitten kirjoitetaan, josko siellä lääkäri sitten olisi eri mieltä..

Yhteistyössä