Sairastatteko raskauden aikana enemmän/vähemmän vai samanlailla kun muulloinkin?

Minä sairastin harvoin, ehkä kerran kahdessa vuodessa tuli joku flunssa tai mahapöpö... ennen tätä raskautta. Nyt kahden kuukauden aikana oon käyny läpi kaks isompaa flunssaa (toinen nyt päällä ) ja kaks mahatautia. Oon ihan ihmeissäni tän sairastelun takia. Onko sitten jotain vitamiinien puutetta vai mitä.. mutta mukavaa ei kyllä ole.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja marceille:
Oon ihan ihmeissäni tän sairastelun takia. Onko sitten jotain vitamiinien puutetta vai mitä.. mutta mukavaa ei kyllä ole.. :/
vastustuskyky laskee raskausaikana ihan sen takia että äidin elimistö ei rupeaisi puolustautumaan sikiötä vastaan, sekin kun on vieras elimistölle.
Samasta syystä monilla allergiat helpottavat raskaana ollessa.

Ei toki siis kaikilla ole niin että raskaana ollessa oltaisiin sairaampia tai allergiat helpottaisivat, vaikuttaa siihen sairasteluunkin ihan vaan se tuurikin, saako niitä pöpöjä vai ei.
 
yleensä sairastan pari kertaa vuodessa, ja nyt raskaana ollessa olen ollut vuodenvaihteesta asti flunssassa, siis yhtä jaksoisesti ja neuvolassa sanoivat että luultavasti loppuu vasta kun olen synnyttäny.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja marceille:
Oon ihan ihmeissäni tän sairastelun takia. Onko sitten jotain vitamiinien puutetta vai mitä.. mutta mukavaa ei kyllä ole.. :/
vastustuskyky laskee raskausaikana ihan sen takia että äidin elimistö ei rupeaisi puolustautumaan sikiötä vastaan, sekin kun on vieras elimistölle.
Samasta syystä monilla allergiat helpottavat raskaana ollessa.

Ei toki siis kaikilla ole niin että raskaana ollessa oltaisiin sairaampia tai allergiat helpottaisivat, vaikuttaa siihen sairasteluunkin ihan vaan se tuurikin, saako niitä pöpöjä vai ei.
Empä tuota tiennytkään.. Loogiselta se kuulostaa nyt kun sen tietää :D Olin jotenki ajatellu et vastustuskyky nimenomaa noususi, kun pitää toistakin elämää suojella.
Täällä pöpöt jyllää ympärillä koko ajan.. siis lähipiiri sairastaa kans.

 
Rv 9, takana yksi vatsatauti ja yksi megapitkä ja kamala flunssa ja silmätulehdus. Tosin nää samat taudit on miehelläkin olleet (ensin tietenkin rakkaalla esikoisellamme), joten ei varmaan raskaudesta johdu... Raskauden piikkiin voinee laittaa sen, että flunssasta seurasi poskiontelotulehdus, ilmeisesti röörit on enemmän tukossa raskauden aikana.
 

Yhteistyössä