sairaspäivien maksut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamma

Vieras
Mulla on ollut sairaslomaa jo n.3kk. Palkkajakso on aina 2 vk. Joten työpäiviähän kertyy sellaiseen n.10-11 kpl.
Työnantaja maksaa 28 päivää sairaslomaa. Mulle on maksettu aina kaikki todistukset myöhässä, omasta mielestäni mulla on maksamatta ainakin 2kk, koska väliin on tullut palkkatodistus, jossa ei ole edes mainintaa sairaslomasta. Sitten kun sitä on maksettu, niin 2 viikon jaksosta on maksettu n. 4 päivää. Vieläkään ei ole siirtoa kelaan tullut vaan työnantaja maksaa aina silloin tällöin ne about 4 päivää. 28 päivän jälkeenhän työnantajan kuuluu siirtää ne kelaan, kun työnantajan maksuvelvollisuus poistuu.
Mulla on vuorotyö ja työsopparissa lukee, että työnantaja on velvollinen järjestämään 5- 40 h työtä per viikko.
Jos minulle ei ole listaan merkitty kuin ne 4 päivää/jakso, niin saako työnantaja jättää maksamatta ne muut päivät, joina mulla ei olisi työtä??
Tuntuu niin pirulliselta, kun olen ollut palveluvastaavaharjoittelijana ja vastuunani on ollut pitkiä viikonloppuja ja työpäiviä iltamyöhälle asti kun olin työssä. Sekä vielä toisten perehdyttämistä. Viikonloppuisinkin olin yksin monesti vastuussa koko talosta ja siitä, että apulaiset pärjäävät.
Tällä tavalla se maksetaan takaisin ilmeisesti. Mieli tekisi jättää koko talo...
Onko tietoa asiasta tai kokemuksia?

Sulla taitaa olla sellainen työnantaja, joka käyttää tuota sopparia hyväksi. Ota ihmeessä yhteyttä luottamusmieheen, niin saat enemmän tietoa, heillä on sitä velvollisuus antaa vaikka et liittoon kuuluisikaan.

Yhteistyössä