sairaslomasta...

auttakee..mulle ehdotettiin loppuun asti sairaslomaa, mutta mietityttää tuo rahapuoli?? kelako maksaa jotain, kun jää sairaspäivärahalle..?? entä vaikuttaako tuo äitiyspäivärahaan jollain lailla?
tietysti raha on pieni seikka ja tärkeysjärjestys on kyllä vauvan hyvinvointi..mullakin raskas työ, fyysisesti ja henkisesti..
 
8 viikkoa ennen saikulle raskaasta liukuhihnatyöstä :| Työnantaja maksaa 5 viikkoa saikkuajan palkkaa ja lekuri kirjotti b-todistuksen kelalle ja saan sieltä 3 viikkoa ennen äitiysloman jotain rahaa.en tiedä paljonko :/ Pakko nyt vaan hiljentää tahtia =)
Eikä nää enään ainakaan mulla vaikuta äitisrahaan näin lähellä älomaa.
 
Mä oon jääny saikulle jo rv 16 ja siitä loppuun asti oon. nyt 31+6. Työnantaja maksoi 4vkoa ja sen jälkeen kela on maksanut 2005 vuoden verotietojen mukaan, koska se on viimeksi vahvistettu.2006 verotus ei vielä kai vahvistettu, ainakaan viimekuussa ei vielä ollut. samoilla laskenta perusteilla saan myös äippä rahan, saikku ei vaikuta siihen. Sen sairaspv ja ä. rahanhan saa myös lasketuttaa viimeisen puolenvuoden tulojen mukaan jos ne kerrottuna kahdella on VÄHINTÄÄN 20% paremmat kuin se viimenen vahvistettu verotus. Kelan sivuilla on laskennat kohta missä voit käydä laskemassa omasi, tarvii vaan olla tiedossa ne 2005 tulot.
 
työn antaja maksaa tessin mukaisen sairasloma palkan jonka jälkeen menee kelaan paperit ----- kelasta saa sitten kyselyn missä kysytään mm. matkakustannuksia... jos korkeet niin vaikuttaa päivärahaan nostavasti.... ja viimeisen 1/2 vuoden tietojen mukaan maksaa kela äippärahan....... (ei ota huomioon itse maksamaansa etuutta esim. saikkuajalta maksettua rahaa) ........huom... yli 2kk kestävästä saikusta vaaditaan b/c lääkärin todistus
 

Yhteistyössä