sairaslomalla mutta töihin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti83

Vieras
Olen miettinut että pitäiskö mun olla itsekkäämpi?

Olen esim. nyt sairaslomalla mutta todennäköisesti joudun illalla lähteä muutamaksi tunniksi töihin koska en ole löytänyt sijaista.

Olen myös aina lapsen sairastuessa pyrkinyt hoitamaan niin paljon töistäni kun mahdollista vaikka periaatteessa minulla on sairaslomatodistus. Kun mies tulee töistä minä lähden töihin.

Miten te muut töissä käyvät äidit oletteko vain kylmästi kotona vaikka kerkeäisittekin vielä töihin sen jälkeen muutamaksi tunniksi ( 2-6h) kun mies tulee töistä?

No todellakin olen sairaslomalla silloin kun olen saikulla. Mä en muuten tiedä päteekö lapsen ollessa sairaana sama kuin jos on itse sairaana. Siis sairaslomalla ollessa ei ole työntekijän vakuutukset voimassa. Ei ole laisinkaan suositeltavaa mennä sairaslomalla töihin.

mistään et korvauksia saa jos jotain käy kun olet saikkulomalla töissä.... meillä työnantaja ei anna lupaa tulla tekemään töitä saikkulomalla vaikka haluaisi...

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
No todellakin olen sairaslomalla silloin kun olen saikulla. Mä en muuten tiedä päteekö lapsen ollessa sairaana sama kuin jos on itse sairaana. Siis sairaslomalla ollessa ei ole työntekijän vakuutukset voimassa. Ei ole laisinkaan suositeltavaa mennä sairaslomalla töihin.

Ei pidä paikkaansa. Vakuutukset todellakin on voimassa, toi on hyvin vanhentunutta tietoa! Järkeä saa käyttää, eli töihin saa mennä, jos työnteko ei pahenna vaivaa.

tässä vielä faktaa tohon onko vakuutukset voimassa vai, koska vääntöähän tästä varmaan tulee: http://www.ttl.fi/Internet/Suomi/Tiedonvalitys/Tyo+Terveys+Turvallisuus+-lehti/Kysy+pois+palsta/sairauslomalla.htm

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei pidä paikkaansa. Vakuutukset todellakin on voimassa, toi on hyvin vanhentunutta tietoa! Järkeä saa käyttää, eli töihin saa mennä, jos työnteko ei pahenna vaivaa.

Ilmeisesti sitten mun työnantajallani on vanhaa tietoa, vaikka hyvin perillä yleensä kaikesta onkin :saint: .

Jos lapsi on sairas niin pyritään järjestämään työt siten että kummankaan ei tarvitse olla pois. Jos itse sairas niin pakko olla pois koska pääsääntöisesti olen paistopisteellä niin ei tosiaan voi tehdä sitä kipeenä
Riippuu muuten myös siitä että mitä sairastaa ja minkä laatuinen työ on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ilmeisesti sitten mun työnantajallani on vanhaa tietoa, vaikka hyvin perillä yleensä kaikesta onkin :saint: .

Ilmeisesti :)

Yhteistyössä