Äitiyslomalla en haluaisi mennä töihin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vanhempainvapaalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vanhempainvapaalla

Vieras
Mitäs vastaan pomolleni joka pyytää minua pariksi aamuksi taas töihin muutamaksi tunniksi ja olen tällä hetkellä äitiylomalla? En haluaisi mennä, sillä olin juuri viime kuussa muutaman tunnin kun sijaiseni olo kipeänä ja sielä oli eräs tärkeä työ meneillään. Pelkään että tästä tulee jokin jatkuva tapa ja minun on vaikea klieltäytyä, koska tämä pomoni on hyvin pitkävihainen ja erittäin hankala ihminen. Hän on itsekin kolmen lapsen äiti, mutta ei todennäköisesti sulata ei vastaustani kovin helpolla vaan vaatii selityksiä. Töissä on todella hankala tilanne ja haluaisin olla puuttumatta siihen. Hän tietää, että saan helposti hoitoapua lyhyiksi ajoiksi jos tarvis. Minulla on kaksi lasta mmelkein kaksi vuotias ja viisi kuukautinen. Help miten kieltäytyä ja keksiä syyksi?

Sano ettet kertakaikkiaan JAKSA! Väritä yövalvomisia ja sano, että nyt olet kotona niin kauan kuin voit. Törkeetä edes pyytää!!!!

Mä olen tehnyt töitä täysin vapaaehtoisesti jonkin verran. Perhekin on ollut työmatkalla mukana. Mutta juju onkin siinä, että voin tehdä vain sen verran kuin haluan tai olla tekemättä.

Jos sä saat ansiosidonnaista ä.rahaa ja teet niitä töitä ihan virallisesti niin sulta tippuu ä.raha minimiin. Pahimmillaan saat vähempi rahaa tekemällä vähän töitä. Pitäisi kuulostaa aika järkevältä, että huononnat taloudellista tilannettasi tekemällä töitä.

...kaikkein helpommalla pääset kun sanot että et tule töihin. Mitä sitä selittelemään, monesti siinä jää kiinni valheesta. Ja jos selityksiä pitää keksiä niin et saa lastenhoitajaa tms. Kun kerran olet suostunut menemään niin aivan varmasti kysyy jatkossa uudestaan. Tee kerralla selväksi että sinulla on oikeus olla kotona. Niinä päivinä kun olet töissä niin et saa kun minimi päivärahan... Että kannattaako taloudellisestikaan mennä töihin vain muutamaksi tunniksi. Oo tiukkana, suuttukoon ja olkoon pitkävihainen... Eihän sun sitä siellä työpaikalla tarvii olla katsomassa. Oma häpeänsä jos ei ymmärrä.

Olen sopinut noista edellisistä keikoista, että otan joskus ne vapaana tai rahana kun palaan töihin. Sähköpostilla hän on tällä kertaa minua pyytänyt töihin ja ajankohtakin olisi vasta ensi kuun alussa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen sopinut noista edellisistä keikoista, että otan joskus ne vapaana tai rahana kun palaan töihin. Sähköpostilla hän on tällä kertaa minua pyytänyt töihin ja ajankohtakin olisi vasta ensi kuun alussa.

hohhoijaa... no mene töihin, kun kerran teet asian noin helpoksi työnantajalle!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kotonahan minä nimenomaan haluaisin olla! Ongelma olikin se miten kieltäydyn ja sanon syyksi. Ymmärsikö "no mutta ja v" pointtini?

Sano, että vauva valvottaa yöt ja et pysty keskittymään töihin sillä panostuksella, mitä pomo haluaisi. Sano, että et tee enää ä-loman aikana töitä, vauva vain kerran niin pieni.

siis ei mitään valheita. Sanot olevasti äitiyslomalla, etkä ota mitään kantaa työasioihin ennen "sitä ja sitä" päivämäärää. Onko sillä väliä että ymmärtääkö pomo? Olet lakisääteisellä äitiyslomalla, etkä vastuullinen työssäsi olevasta tilanteesta!

Kiitos kaikille vinkeistä. Vastasin että kiletäydyn koska en voi luvata varmaksi ja tilanteet täällä kotona vaihtelevat. Laitoin syyksi mm. unen puutteen joka pitääkin paikkansa.

Yhteistyössä