mä en voi mennä huomenna töihin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heidi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"heidi"

Vieras
Mä en vaan pysty! Mulle tehtiin työpaikalta niin paskamaisesti, että en vaan voi mennä töihin huomenna, koska olen niin loukkaantunut siitä miten minua kohdeltiin mahdollisen ylennyksen kanssa ja siitä miten asian suhteen toimittiin. Huomasin ainakin, ettei työnantajalla ole pienintäkään kunnioitusta minua kohtaan ja, että olen turhaan tehnyt töitä. Minulle ei olisi ollut ongelma jos tehtävään vaan olisi valittu joku muu, mutta tapa jolla minua kohdeltiin tässä asiassa ja miten töissä ylipäätään on nyt toimittu.

Nyt en huomenna pysty menemään töihin ja olemaan niin kuin mitään ei olisi tapahtunut (tieto kun ei ole vielä virallinen eikä minulle kerrottu työnantajan toimesta mitään). Enkä todellakaan pysty olemaan tyynenä palaverissa, jossa asiasta todennäköisesti tullaan kertomaan. Ylipäätänsä olen niin loukkaantunut, että itkettää ja kiukuttaa. Olen ihan turta! Tahtoisin niin mennä töihin vaan viemään erolapun, mutta kun on kaksi pientä lasta ja palkkani on puolet perheen tuloista.

Siis paikka oli haussa ja meitä oli kaksi hakijaa. Hain paikkaa ja olin haastattelussa ja sitten paikka luvattiin minulle. Nyt kuitenkin äitiyslomasijaiseni (joka muuten vakinaistettiin äippälomani aikana kommentein kun Heidi tulee takaisin on meidän osastolla sitten yksi liikaa) sai paikan. Häneltä oli siis hakuajan ja haastattelujen jälkeen kysytty josko hän ryhtyisi hommaan ja kun häntä ei kiinnostanut niin luvattiin muokata toimenkuvaa niin, että paikka sopisi hänelle. Näin tuuraajastani tuli minun pomoni. Tämäkin olisi minulle ihnán fine, jos hänellä olisi koulutus tai pätevyys hommaan, mutta kun ei ole. Ja lisäksi kaikki työhön liittyvät asiat minä olen hänelle opettanut vajaa vuosi sitten eikä hän vieläkään osaa edes omia tehtäviään (vaan kysyy apua joka päivä). Kaiken lisäksi minulle laitettiin lisää kökköhommia vaikka olen tällä viikollakin tehnyt kolmen ihmisen työt ja ollut töissä kasista kuuteen.

Älä ole lapsellinen! Se on vain työtä!

Aikuinen menisi viileästi työpaikalleen eikä kiukuttelisi. Tilanteet vaihtelee, eikä sun tarvi häntä neuvoa vaikka kysyisikin. Esimiesaines ei käyttäydy lapsellisesti. Ehkä sinua ei juuri sen vuoksi valittukaan.

Odota nyt sinne palaveriin asti. Jos/kun siellä ilmoitetaan tästä päätöksestä, kyseenalaista tämä päätös. Kyy miten voi olla mahdollista, että selkeästi epäpätevämpi saa paikan sinun sijastasi. Kysy, missä kohtaa sinä et ollut tarpeeksi hyvä valinta. Tähän asti kun kestät, niin sitten ei ole enää väliä vaikka pokkasi pettäisikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea nähnyt;25427389:

Aikuinen menisi viileästi työpaikalleen eikä kiukuttelisi. Tilanteet vaihtelee, eikä sun tarvi häntä neuvoa vaikka kysyisikin. Esimiesaines ei käyttäydy lapsellisesti. Ehkä sinua ei juuri sen vuoksi valittukaan.

No kyllä minusta työkaverin neuvomatta jättäminen on lapsellisempaa, kuin inhimillinen pettymyksen tunne.

...miksi hän sai paikan. Hän on epäpätevä, mutta hyvä tyyppi muuten, mukava ja hauska. Itse ymmärtäisin jos paikkaolisi mennyt esim. jollekulle muulle hakijalle. Esim. yksi työkaverini haki paikkaa ja mielestäni olisi ollut hyvä valinta koska on fiksu ja osaa hommat, joskin kyseenalaistaa firman toimintoja.

Itseäni eniten harmittaa se, että meitä ei haluttu valita vaan katsottiin ja arvioitiin ja sitten pyydettiin jotakuta muuta (mielestäni minä ja ainakin tämä yksi paikkaa hakenut olisi ollut pätevä) ja vielä muokattiin tehtävää hänelle sopivaksi. Ilkeästi sanottuna ainut syy minkä keksin on se, että tämä tuuraajani tulee hyvin juttuun (siis työelämän ulkopuolisista asioista) pomon kanssa.

Itse tiedän, että vaikka paikkaa minulle lupailtiin niin kyseltiin kovasti miten lastenhoitokuviot ja mitä aiot seuraavan viiden vuoden aikana työelämän ulkopuolella ym. lapsiin viittaavaa + epäiltiin kun olen nuori.

Viimeistään nyt tuli selväksi ettei minua arvosteta työpaikallani, joten haen muita töitä (vielä kun saisin). Tuolla en voi enää olla. Varsinkin kun aliarviointia, valehtelua ja muuta vastaavaa on esiintynyt ennenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea nähnyt;25427389:

Hoh, johan on jos ei mistään saisi olla pettynyt

Ota loparit ja jättäydy yhteiskunnan turvaverkon varaan. Tällä palstalla muut yhteiskunnan loiset ja iilimadot kertovat sinulle parhaat vinkit miten voit pumpata itsellesi Kelan maksimituet, sossun ja kirkon avustukset ynnä muut veronmaksajien selkänahasta revityt almut joilla voit elellä mukavasti ja vaikkapa palstailla päivät pitkät kuten niin monet muutkin työnvieroksujat ja muut mätäpaiseet tekevät.

minulle kävi aikoinaan niin että olin ollut melkein vuoden suullisena määräaikaisena töissä. sitten otettiin uusi työtekijä jolle sanottiin että sä saat vakkari paikan. minulle tultiin sitten sanomaan että työt loppuu parin kuukauden päästä. en siis ollut tehnyt mitään väärin tai muuten. hommat olin hoitanut hyvin.
sitten tällä henkilöllä työt alkoi ja ei mennyt kuin muutamia kuukausia kun sanoi itsensä irti. sen jälkeen pomo pyysi että jatkaisin töissä. eihän siinä mitään jatkoinhan minä. tosin sitten lähdin minäkin

Onko alallasi millainen työtilanne? Vähän vastaavasti aikanaan tehtiin meikäläiselle entisellä työpaikallani, kun olin nuori sh. Eli muodon vuoksi haastateltiin avoimeen paikkan neljä ihmistä, vaikka jälkikäteen kuulimme, että valittu oli todellakin ollut "valittu" jo ennen haastatteluja - esimiehen erittäin hyvä ystävä... No, työt jatkui kuitenkin. Lisäkouluttauduin sitten ja "etenin" alallani. Nyt olen tässä työssäni sitten vakinaisena.

Eli jos/ kun nuori olet, ehdit vielä aivan mainiosti hankkia uuden työn. Älä polta siltojasi ennen sitä kuitenkaan. Tsemppiä sinulle - ymmärrän, että harmittaa :hug:

Yhteistyössä