Sairaslomalla, lapsi hoidossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadepisara3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sadepisara3

Uusi jäsen
18.11.2007
1
0
1
Löytyykö ketään samassa elämäntilanteessa olevaa? Olen vaikean masennuksen takia sairaslomalla ja lapsi(10kk) hoidossa. Tuntuu pahalta että lapseni joutuu olemaan hoidossa, mutta minkäs teet. Masennukseni on kestänyt jo kuukausia ja ollut todella syvä: pahimpana aikana olin täysin toimintakyvytön. Olen ollut sairaalahoidossakin. Tämä on ollut kaikkea muuta kuin mitä äitiydestä ja äitiyslomasta kuvittelin. Voi olla että olen menettänyt myös työkykyni loppuiäkseni. Yritän elää päivän kerrallaan. Juuri ja juuri jaksan lastani hoitaa aamuisin, iltaisin ja miehen vapaapäivinä. Olen kyllä varsin epätoivoinen ja näköalaton tulevaisuuden suhteen. Voimia kaikille jotka kamppailevat masennuksen kanssa!

Samassa elämäntilanteessa ollaan, tosin lapsi on nuorempi ja mies on hoitovapaalla. Ja mä sairaslomalla kotiäidin töistä. Jota en ikinä uskonut, että tästäkin voi joutua sairaslomalle. Eli olen myös täysin toimintakyvytön.

Voimia sinulle! Masennuksesta voi parantua. Älä turhaan ota syyllisyyttä lapsen hoidossa olosta, monet laittavat lapsensa hoitoon tuon ikäisenä töidenkin vuoksi. Meillä kun mies jäi sairaslomalle kätensä takia, lääkäri varmisti että onhan lapsi hoidossa saikun ajan, eli ihan normaali käytäntö, että kun ollaan sairaana, pitää saada levätä.
Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi :hug:

Yhteistyössä