Sairaslomalla ilman todistusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi. Se on luvaton poissaolo. Ellei teillä saa esimiehen luvalla olla poissa omalla ilmoituksella, yleensä 3 päivää, jonka jälkeen saikkulappu tarvitaan.

Voit saada potkut, taikka sitten nuhtelut etkä saa palkkaa siltä ajalta.

Riippuu ihan työnantajasta. Aika monella on käytäntö että 1-3 päivää saa olla ns. omalla ilmoituksella ja sen jälkeen vaaditaan todistus.

On myös työpaikkoja, jossa todistus vaaditaan heti ensimmäisestä päivästä. Ja jotkut vaativat jopa lääkärintodistusta jokaisesta sl-päivästä (eli hoitajan todistus ei kelpaa).

Aloittajalla ikää? Normaalikäytäntö (pinnarit tuhonneet omalla ilmolla 3 vrk useassa firmassa) että poissaoloon vaaditaan lääkärintodistus. Ja jos on luvatta pois töistä saa nopeasti kenkää.

mä hain sairaslomatodistuksen kolmelle päivälle ihan tottmuksesta. mutta työpaikalla sanottiin ettei mun olisi tarvinnu, he saavat olla kolme päivää ilman todistusta kunhan ilmoittaa..

Riippuu siitä mikä käytäntö työpaikalla on. Meilläkin saa olla 3 päivää pois omalla ilmoituksella, sitten pitää olla todistus.

Ei sitä noin vaan voi ilmoittaa olevansa sairas ja olla pois vaikka kuinka kauan.

Ja riippuu se monessa paikassa sairasloman syystäkin. Terveydenhuoltoalalla on yleinen käytäntö se, että esimies voi myöntää sairaslomaa 3+2 päivää, jos sairauden syy on joku flunssa, migreeni, mahatauti jne, mutta ei jos kyseessä on esim. selkävaivat tai vaikkapa kipeä jalka.

Yhteistyössä