sairas,sairas maailma,mihin tämä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DURACELL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

DURACELL

Aktiivinen jäsen
18.12.2004
4 574
0
36
menee? :o
Veljekset kiduttivat vauvaa kuivausrummussa
19.11.2008 09:01

Uusiseelantilaiset veljekset tuomittiin tiistaina vankeuteen kolmevuotiaan tytön järkyttävästä murhasta. Myös tytön äiti tuomittiin taposta.

Kuukausia kestäneessä oikeudenkäynnissä kuultiin kauhutarinoita tytön kidutuksesta. Veljekset olivat muun muassa laittaneet Nia Glassie -tytön kuivausrumpuun. He laittoivat koneen käyntiin ja naureskelivat vierellä, Daily News kertoo.

Pientä maorityttöä myös heiteltiin ja potkittiin. Nia Glassien kohtaloksi koitui lopulta kova potku päähän, minkä seurauksena hänet toimitettiin sairaalaan. Tyttö kuoli sairaalassa saamiinsa vammoihin.

Lääkärin mukaan Nia Glassie oli toimitettu hoitoon vasta joitain päiviä iskun jälkeen ja hän oli ollut koomassa. Jos hän olisi päässyt hoitoon aikaisemmin, hän olisi lääkärien mukaan saattanut selvitä.

Britannia kuohuu puolestaan puolitoistavuotiaan Baby P:ksi nimetyn vauvan kohtalosta. Baby P kuoli viime vuoden elokuussa sänkyynsä pitkään jatkuneen pahoinpitelyn uhrina.

Britit kysyvät nyt raivoissaan, miksi sosiaaliviranomaiset eivät pelastaneet pellavapäistä poikaa sadistiselta isäpuoleltaan, vaikka poika oli toistuvasti mustelmilla.

Sosiaaliviranomaiset kävivät ennen traagista iltaa perheen luona tarkastuskäynneillä jopa 60 kertaa, mutta eivät tehneet elettäkään pojan huostaan ottamiseksi.

ilta-sanomat

Alkuperäinen kirjoittaja tarkka:
Jonsered baronesin viesti katos...ohhoh. Tais lipsahtaa pikku herja ap kohtaan.

Ei herja, mutta itsesensuuri iski. En halua loukata ketään tahattomasti. Uutisoinnin moraalia ja sanavalintoja vain suomin...

Ei voi ymmärtää, ei. :( Kun miettiikin, mitä lapsille ympäri maailmaa tehdään, ei meinaa öisin uni tulla.

NIA.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Sairas maailma, tosiaan.

SIlti mua ärsyttää että puhutaan vauvasta vaikka kyseessä jo 3-vuotias!!

Tuohon minäkin tartuin poistamassani viestissä. Ja "pellavapäiseen poikaan", asian kannalta ei ole väliä, vaikka olisi ollut kalju lapsi.

Mässäillään tragedioilla... Ei sekään tervettä ole. Ja silmät kiiluen odotetaan uutta, vielä kamalampaa tarinaa kauhisteltavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Sairas maailma, tosiaan.

Tuohon minäkin tartuin poistamassani viestissä. Ja "pellavapäiseen poikaan", asian kannalta ei ole väliä, vaikka olisi ollut kalju lapsi.

Mässäillään tragedioilla... Ei sekään tervettä ole. Ja silmät kiiluen odotetaan uutta, vielä kamalampaa tarinaa kauhisteltavaksi.

Allekirjoitan myös tämän :|

Ihan tarpeeksi kamala uutinen ilman näitä turhia täytesanoja. Pahinta se kun yleensä näihin vielä lisätään vielä turhempia lauseita tyylillä '4-vuotias Ilona oli aina kaikkien silmäterä, ei halunnut pahaa kenellekään' - no ihanko totta?

Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Sairas maailma, tosiaan.

Allekirjoitan myös tämän :|

Ihan tarpeeksi kamala uutinen ilman näitä turhia täytesanoja. Pahinta se kun yleensä näihin vielä lisätään vielä turhempia lauseita tyylillä '4-vuotias Ilona oli aina kaikkien silmäterä, ei halunnut pahaa kenellekään' - no ihanko totta?

Te kaksi täydensitte mun tekstiä täydellisesti :D

Te kaksi täydensitte mun tekstiä täydellisesti :D

Ajattelin viestini poistaessani, että joku ottaa nokkiinsa siitä, että arvostelen uutisointia ja luulee minun sivuuttavan tapahtumien järkyttävyyden. Sellaisiakin syytöksiä on kohdalleni osunut. Ei sillä , että itse välittäisin, mutta en halua kiusaa tehdä.

Mutta kun joku muu otti asian esille, voin kyllä kertoa mielipiteeni. Yleensä sitä tyrkytän, nyt yritin tehdä poikkeuksen. :saint: :D

Alkuperäinen kirjoittaja ooo:
Kauhea juttu mutta se epäkohta tuossa on,että miten se otsikossa on vauva ja tekstin mukaan 3v?

"Mies heitti vauvan ikkunasta", suosikkiesimerkkini. Lööppi siis kiljui noin, jutussa kerrottiin, että lapsen setä pudotti lapsen palavasta talosta ikkunasta alla odottaville palomiehille. Mutta raflaava otsikko myy. vauva herättää tunteita enemmän, kuin lapsi.

Ja "hullut" tietää että varma tapa saada julkisuutta on tehdä jotain tarpeeksi kamalaa. Mä olen aivan varma, että uutisointi osaltaan lisää julmuuksia. Ensinäkin tieto, että joku muukin on tehny yhtä kamalaa laskee kynnystä ja jollain se voi olla puhtaasti huomion tarve.

:'( Voi v**tu mikä ihmisiä vaivaa...(uutisen sanamuotoihin kommentoimatta), tommosille sairaille ihmisille pitäis keksiä jotain samanlaista itelleen,laitaa ne kärsimään.
Kiusaisvat omankokoisiaan... |O

Yhteistyössä