sairaanhoitajia tai lääkäreitä paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja virtsassa sakkaa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

virtsassa sakkaa?

Vieras
Voiko kukaan auttaa minua?

Minulla virtsan mukana tulee jonkinlaisia pieniä sekä pitkänmallisia vaaleita hiutaleita tai hippusia.. Osa jää pinnalle kellumaan ja osa vajoaa alas pönttöön. Miksi niitä paremmin voisinkaan kutsua.. sakkaa?

Lisäksi minulla on ajoittain tiheä virtsaamisen tarve juomisesta riippumatta ja ellen mene pissalle alkaa selkääni sattua joskus sattua. Tunne siitä että ikäänkuin virtsa "nousisi ylöspäin"...? Onko edes mahdollista?

Lisäksi virtsani joskus vaahtoaa, ei kuitenkaan paljon, mutta selkeästi nähtävissä.

Onko täällä ketään joka voisi tietää mistä on kyse? Olen aika hukassa tämän asian kanssa, kun lääkäri ei ole ottanut kuuleviin korviinsa koko asiaa. Silloin kun otin asian puheeksi, olin samalla influenssassa (tammikuussa) ja virtsassa havaittiin vähäisiä määriä verihiutaleita sekä proteiinia. Lääkäri laski kaikki kuuluvaksi taudinkuvaan ja päälle tulleeseen virtsatieinfektioon. Sain antibioottikuurin ja influenssakin meni aikoinaan ohi. Kuitenkin kuten lääkärillekin sanoin, tämä ihmeellinen "sakka" ja tiheävirtsaisuus on alkanut jo puolisen vuotta sitten ja on edelleen jatkunut.

Saman aikaa olen myös syönyt sertraliinia 50 mg/pvä paniikkikohtausten estoon, voisiko olla vaikutusta?

Tietääkö kukaan johtuvatko nämä oireet munuaisista ja voiko olla vain ohimenevää ja vaaratonta/tavallista? Vai vakavaa? Olen todella huolissani tästä asiasta eikä minulla ole rahaa mennä yksityiselle.

[QUOTE="aloittaja";28161978]Ainakin yritän nyt juoda paljon. Kiitos vastauksista.
Ovatko sappikivet tai munuaiskivet vaarallisia?[/QUOTE]

Eli sun mielestä sait diagnoosin? Voi helketti, mene lekurille äläkä kuuntele palstalaisten arvauksia. Jos itsellä tulee virtsan mukana jotain muuta kuin sitä itseään, niin en kyllä arvuuttelisi vaan haluaisin lekurin katsovan.

Pyytäisin ystävällisesti lääkäriltä tai hoitajalta virtsanäytekontrollin mutta ei pelkkiä stixejä eli tikkunäytettä vaan myös virtsan solut/mikroskopoinnin, on tarkempi tutkimus(mutta kuitenkin ihan perusjuttuja) kuin pelkkä stixaus.
Kuumeen aikana on usein proteiinia pissassa, kontrollinäyte tietty kun olet about terve.

No jos sulla olis virtsatiekiviä niin huomaisit kyllä kivusta . Jos ne ei oireile niin ei niitä tartte hoitaa. Virtsarakossa voi olla sakkaa, juo runsaasti . Vähäinen proteiinimäärä virtsassa, varainkin päivävirtdassa on niin tavalinen löydös että
Ei sitä aina tuu kontrolloitua, mutta voithan pyytää lähetteen kontrollikokeeseen jonka annat aamupissasta

Yleensä virtsan sameus on ihan vaaratonta. Tiheävirtsaisuuteen voi oppia ja siitä voi opetella myös pois. Onko sinulla usein turvotusta? Otettiinko paasto-verensokeriarvot? Virtsatietulehdus voi myös oireilla kuvailemallasi tavalla. Kroonisessa myös munuaisten kohdalta saattaa vihloa virtsatessa. Olisiko se siis uusiutunut? Kokeile juoda karpalomehua ja katso helpottuuko oireet. Lääkäriä ja kattavaa virtsan tutkimista labrassa minäkin tosin suosittelisin.

Yleensä virtsan sameus on ihan vaaratonta. Tiheävirtsaisuuteen voi oppia ja siitä voi opetella myös pois. Onko sinulla usein turvotusta? Otettiinko paasto-verensokeriarvot? Virtsatietulehdus voi myös oireilla kuvailemallasi tavalla. Kroonisessa myös munuaisten kohdalta saattaa vihloa virtsatessa. Olisiko se siis uusiutunut? Kokeile juoda karpalomehua ja katso helpottuuko oireet. Lääkäriä ja kattavaa virtsan tutkimista labrassa minäkin tosin suosittelisin.

Muuten ei turvotusta, mutta tietenkin vatsan ja lantion alueella ennen kuukautisia runsaastikin turpoan.

Paasto-verensokeriarvot on otettu, niissä ei häikkää. Minua ei vihlo virtsatessa, mutta joskus tunnen selässä asti jonkinlaisen juovamaisen helpotuksen tunteen kun tyhjennän rakkoni.

Hassua, olen sattumoisin juonut karpalomehua nyt viikon verran päivittäin :) Siis mieheni osti sitä (ei olla ennen juotu) ja se oli hyvää ja ollaan juotu koko perhe sitä nyt.

Yhteistyössä