sairaanhoitajana tk:n vuodeosastolla vai palvelutalolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tk:n vuodeosastolla. Palvelutaloissa ammattitaitoa ei niinkään tarvita ja lisäksi siellä saa pyykätä ja siivota asukkaiden nurkkia. Ja siivousta vartenhan hoitajia ei kai ole koulutettu?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tk:n vuodeosastolla. Palvelutaloissa ammattitaitoa ei niinkään tarvita ja lisäksi siellä saa pyykätä ja siivota asukkaiden nurkkia. Ja siivousta vartenhan hoitajia ei kai ole koulutettu?

No tuo onkin melko painava syy, että ammattitaito rapistuu, mutta taitaa muuten olla niin, että hyvin harvoin lähtee sh tuolla talolla perushoitoon. Päivätyö kyllä hieman houkuttaisi, viikonloppuvapailla.

Mulla ei ole sitten kokemusta ollenkaan tuosta vuodeosastotyöstä, johon sisältyy poliklinikkaakin. Tämä on kuitenkin 3-vuorotyö, sisältäen runsaasti perushoitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sh:

Saisko syytä miksi :)

No palvelutalo perusteet tuli jo, ja mä vihaan vuodeosastotyötä, varsinkin terkkari. Mut mä oonkin tällainen päivystys/ poliklinikka- tyyppi.

Niin, täällä ei keskussairaalaa ole, joten lähinnä päivystyspolin työtä olisikin tuo vo, poliklinikka vuoroineen.

Mulla ei kyllä kokemusta ole vuodeosastotyöstä juurikaan, muuta kuin pitkäaikaisten, jossa oli siis vain ne jotka makasivat, eivätkä koskaan lähteneet enää kotiansa, mutta koska tavoitteeni on saada työkokemusta, jotta saisin varmuutta erinäisiin toimenpiteisiin ja jatkaa sitten jonnekin nla-työhön, niin kai tuo vuodeosasto on parempi kuin tuo palvelutalo.

Yhteistyössä