Maalaisromanttinen vai moderni koti? Laura

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Pin
Tää on vaikea... ensinnäkin, mun mielestä maalaisromanttinen ei ole tippaakaan _romanttinen_... Tykkään romanttisesta ja ketuttaa joka kerta, kun joku innostuu puhumaan mun _maalaisromanttisesta sisustuksesta_. Porukka ei ilmeisesti enää näe mitään muuta romanttista sisustustyyliä kuin tuon ja kaikki romanttiset on maalaisromanttista... öh.
No, nyt jos mietin niin ehkä jopa se moderni. Siitä ei ainakaan tule niin tunkkainen mun makuun.
 
vierailija
Tää on vaikea... ensinnäkin, mun mielestä maalaisromanttinen ei ole tippaakaan _romanttinen_... Tykkään romanttisesta ja ketuttaa joka kerta, kun joku innostuu puhumaan mun _maalaisromanttisesta sisustuksesta_. Porukka ei ilmeisesti enää näe mitään muuta romanttista sisustustyyliä kuin tuon ja kaikki romanttiset on maalaisromanttista... öh.
No, nyt jos mietin niin ehkä jopa se moderni. Siitä ei ainakaan tule niin tunkkainen mun makuun.
Miten teillä sitten on niin tunkkaisen oloista jotenkin? Onkohan ilmanlaadussa vikaa tai sitten ilmapiirissä.
 
vierailija
Maalaisromanttinen. Toki joku onnistuu tuossa modernissakin ihan hyvin. Nämä instragramin sisustujat ovat kaikki toistensa kopioita.
Maalaisromanttinen krääsä etoo, mutta huonekalut ovat tyyliltään kivempia.
 
Pessimisti
Samoin. Toisaalta avaraa ja minimalistista saa monella eri tyylillä. Vaikka niillä talonpoikaishuonekaluilla. Mut ilmeisesti sua siis eto lähinnä se krääsä?
Krääsä ja se että kaikki on valkoista. Lattiat on valkoisia. Katto on valkoinen. Sohva on valkoinen. Kaapit on valkoiset. Pöytä on valkoinen. Matto on valkoinen.

Iskee lumisokeus. Ja muutenkin rassaa trendien perässä juokseminen. Mennään tästä muutama vuosi eteenpäin niin kukaan ei enää halua maalaisromanttisia kämppiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Minä pidän siitä esteettisyyden ideasta, mitä näissä pelkistetyissä kodeissa on. Niissä asuu vain rationaalisia, siistejä ihmisiä. Aivan kuten kotikin, heidänkin mielensä on selkeä ja tehokas. Vailla turhanpäiväisiä, vaivaannuttavia tunteita, kiusallista keskeneräisyyttä ja laiskuutta. He elävät järkevästi, syövät järkevästi, liikkuvat järkevästi ja vievät astiat aina suoraan koneeseen, eivät koskaan tiskipöydälle. Heillä on vain järkeviä ihmissuhteita eikä siksi koskaan ihmissuhdeongelmia. He eivät polta, ryyppää, syö karkkia eivätkä koskaan laittaisi seinälle mitään liian henkilökohtaista ja kotitekoista ja inhimillistä, kuten mummon tekemää kanavataulua tai sukulaisen maalaamaa taulua. Se rikkoisi täydellisen kodin ja täydellisen ihmisen idean.

Näitten kotien asukkaat eivät koskaan tekisi mitään typerää eivätkä harkitsematonta. Heidän jalorotuinen tokovalio-koiransa ei koskaan karkaisi ja painaisi paksuksi naapurin beaglea. Vaimo ei koskaan korottaisi ääntään, olisi epäsiisti tai kertoisi huonoja vitsejä. Mies ei koskaan edes haaveile syövänsä makkaraperunoita oluen kanssa.
Sellainen olisi ihanaa elämää.
 

Yhteistyössä