Sairaanhoitajan mielestä voisin vähän laihduttaa...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja n39v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

n39v

Vieras
Pituutta mulla on 170cm ja painoa 74kg. Omasta mielestä nykyinen paino on ihan ok. Vyötärökään ei ole kuin 76cm, joten omenalihavuuttakaan ei pitäis olla. Olen nyt vähän ihmeissään...

Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajatytär;27127645:
Miksi käski? onko kolestroli tai rr koholla? Onko tuki-ja liikuntaelin vaivaa??? Näihin auttaa pinikin painonpudotus

No ei oikein sanonut! Kyseli vaan olenko ajatellut pudottaa muutaman kilon, olisi hyväksi tai muuta jotenkin mumisi. Kolesteroli ei ole kovin koholla eikä muutenkaan ole ongelmia, liikun työmatkat pyörällä ja kilometrejä tulee yli 10 pelkästä menopaluusta plus sitten jos käyn muualla mutkan (useinmiten). Oli vähän kiire töihin joten en hoksannut silloin alkaa tivaamaan miksi. Kotona sitten vasta ihmettelin et pitäskö mun ihan oikeesti alkaa laihduttaan, voiko tähän olla joku oikea syy (ikä?) vai oliko tämä vaan sh mielipide, itse kun on aika hoikka...

Mun mielestä on ylipäätään huolestuttavaa, että joka paikassa tuijotetaan vain BMI:tä ja jaellaan loukkauksia jos nämä rajat johonkin suuntaan ylittyvät.

Vaikka BMI olis mitä, ihminen voi kaikesta huolimatta olla hyvinkin terve, hyväkuntoinenkin.

Ärsyttävää.

Onhan tuossa lievää ylipainoa, joten vaikka nyt tilanne ei vielä ole paha, niin olisii hyvä alkaa kiinnittää huomiota ruokavalioon ja liikkumiseen, ennen kuin tilanne pahenee. Iän myötä aineenvaihdunta hidastuu ja silloin herkästi alkaa kiloja kertyä. En tiedä oletko liikunnallinen ihminen, mutta sen kyllä ihmisestä näkee, että onko lihasmassaa vai pelkkää löllöä kehossa...

jaellaan loukkauksia jos nämä rajat johonkin suuntaan ylittyvät.

.

:D miksi ihmeessä läski on niin arka asia ettei siitä saisi puhua edes terveydenhoitaja tai lääkäri? Puhutaanhan me tupakastakin ja kehotetaan lopettamaan vaikka polttaisi "vaan 1 tai kaks päivässä" Riski se on pienikin riski ja meidän tehtävämme on jakaa tietoa ja ohjeita, ei sitä tarvitse henkilökohtaisena loukkauksena pitää...

Yhteistyössä