Sairaanhoitajan koulutus 3,5 vuotta, terveydenhoitajan 4?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
No tietenkin se on muutakin kuin asiakaspalvelua, senhän nyt sanoo jo järkikin. Kyllä mä osaan tajuta, että potilaat ovat eri tilassa kuin baarin asiakkaat, mutta yhtälailla niitä potilaita pitää osata "palvella". Ettei vain rutiininomaisesti hoideta töitään.

Sis hei mitä sä tiuskit siinä? Sanoinko mä jotain pahasti sulle?

Jaa, että tiuskin. Mä kerroin vain, että mitä mieltä olen ja se otetaan sitten heti tiuskimisena. :o :whistle:

No mulle tuli sun vastauksestasi tunne, että mun sanomiset on sun mielestä ihan skedaa: "tietenkin on... sanoo järkikin.. kyllä mä tajuan..." :(

Ehei, ihan asiaa sä kirjoitit! :wave:

saanko kysyä ihan asiallisesti sinulta scarlett o harava? osaisinpa muotoilla oikein etten loukkaa..

oletko ajatellut miten pärjäisit lonkkasi kanssa hoitoalalla? se on nimittäin sellainen asia jota kannattaa miettiä hyvinkin tarkkaan..

mutta en sano ettet pärjäisi jos sitä haluat.. itse olen loppusuoralla vaikka vaikeuksia oli.. omien jalkaongelmien takia jouduin jäämään sairaslomalle kolmeksi vuodeksi, niiden kanssa jopa opiskelu oli välillä mahdotonta.

Alkuperäinen kirjoittaja sh myös:
Mä olen vittumainen, kun mulle ollaan vittumainen. Että turha itkeä siellä mun vittumaisuudesta.

Ai sinä hoitajana olisit myös vittumainen jos/kun saat haukut potilaalta,tönimistä,haistattelua jopa väkivaltaa...
Mitäs jos miettisit vielä ammatinvalintaasi... :)

Kyllähän hoitajan täytyy puhumalla selvittää (työ )asiat,ei olemalla vittumainen!

Missä mä kirjoitin, että tekisin noin hoitotyössä? Näytä mulle se kohta. Mulle vittuillaan tällä palstalla joka vitun asiasta vaikka mä tekisin ihan normaalin aloituksen joten kai mä nyt jumalisten vittuilen takaisin. Mä en tässä aloituksessa kysynyt minkäänlaisia mielipiteitä musta, mutta silti piti joittenkin tulla aukomaan päätään mulle. Ja sitten musta tehtiin taas se paska. Kyllä se paska on jossakin muualla jos joka vitun ketjuun pitää tulla mulle vittuilemaa. Että kiitos saatanasti, mä niin rakastan teitä saatana kyrpäsiä.

Enkä nyt tarkoittanut tätä sulle sh myös vaan noille vittuilijoille.

Alkuperäinen kirjoittaja muumimamma:
saanko kysyä ihan asiallisesti sinulta scarlett o harava? osaisinpa muotoilla oikein etten loukkaa..

oletko ajatellut miten pärjäisit lonkkasi kanssa hoitoalalla? se on nimittäin sellainen asia jota kannattaa miettiä hyvinkin tarkkaan..

mutta en sano ettet pärjäisi jos sitä haluat.. itse olen loppusuoralla vaikka vaikeuksia oli.. omien jalkaongelmien takia jouduin jäämään sairaslomalle kolmeksi vuodeksi, niiden kanssa jopa opiskelu oli välillä mahdotonta.

En mä voi etukäteen sanoa pärjäänkö vai en. Mulla on huomenna ortopedille aika ja siellä selviää mitä tehdään. Voihan olla, että lonkka saadaan kuntoon eikä se vaivaa. Tai sitten ei. Kukaan ei voi sitä vielä tietää.

En mä voi etukäteen sanoa pärjäänkö vai en. Mulla on huomenna ortopedille aika ja siellä selviää mitä tehdään. Voihan olla, että lonkka saadaan kuntoon eikä se vaivaa. Tai sitten ei. Kukaan ei voi sitä vielä tietää.

Menee asian viereen, mutta vuoden lopulla oli puhetta siitä lihaksien vahvistamisesta auttamaan lonkkakipuun. Joko olet pässyt kokeilemaan, auttaako liikunta kipuun ollenkaan vai oliko tarkoitus huomenna jutella ortopdin kanssa siitä? :)

anteeksi kun kysyin..

Menee asian viereen, mutta vuoden lopulla oli puhetta siitä lihaksien vahvistamisesta auttamaan lonkkakipuun. Joko olet pässyt kokeilemaan, auttaako liikunta kipuun ollenkaan vai oliko tarkoitus huomenna jutella ortopdin kanssa siitä? :)

Mä olen huomannut sen, että lonkka tulee kipeämmäksi jos istuu paljon. Esim. kun jouduin työharjoittelussa paljon liikkumaan niin se auttoi. Kävely siis auttaa, mutta taas sitten paikoillaan seisominen rasittaa.

anteeksi kun kysyin..

Siis häh? Veditkö sä nyt herneet nenään mun asiallisesta vastauksesta? Ja sitten mulle väitetään, että mä vedän herneet aina nenään... :whistle: :laugh:

Mä olen huomannut sen, että lonkka tulee kipeämmäksi jos istuu paljon. Esim. kun jouduin työharjoittelussa paljon liikkumaan niin se auttoi. Kävely siis auttaa, mutta taas sitten paikoillaan seisominen rasittaa.

Hyvä sentään että jotain helpotustakin vaivaan löytyy. Ja toivottavasti ortopedillä on huomenna hyviä uutisia :)

Hyvä sentään että jotain helpotustakin vaivaan löytyy. Ja toivottavasti ortopedillä on huomenna hyviä uutisia :)

Saa nähdä tuleeko puukkoa vai mitä on keksinyt mun varalle. :snotty: Painoa olen pudottamassa, että jos siitäkin olisi apua lonkkaan.

huh mikä riita täällä on menossa..

koita kestää, mä en olis valmistumassa lähihoitajaks jos olisin kuunnellut aikanaan ihmisten analyyseja minusta ja siitä mikä ammatti mulle sopis parhaiten..

toivottavasti saat avun tuohon lonkkavaivaan :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä olen vittumainen, kun mulle ollaan vittumainen. Että turha itkeä siellä mun vittumaisuudesta.

En mä itke, mutta vaihda jo hyvä ihminen alaa. Sä et asiakaspalvelijaksi sovi. Sä olet aina veemäinen, tuskin irl:ssä yhtään sen kummempi.

Ootko sä ap: sitten vittumainen niille potilaillekkin jos ne on sulle vittumaisia!? Tää oli vaan kysymys. Enkä kyseiseen aiheeseen muuten puutu!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras10:

En mä itke, mutta vaihda jo hyvä ihminen alaa. Sä et asiakaspalvelijaksi sovi. Sä olet aina veemäinen, tuskin irl:ssä yhtään sen kummempi.

Ootko sä ap: sitten vittumainen niille potilaillekkin jos ne on sulle vittumaisia!? Tää oli vaan kysymys. Enkä kyseiseen aiheeseen muuten puutu!

Vastasin jo tuolla aiemmin.

Yhteenvetona voin siis todeta, että sairaanhoitaja ja terveydenhoitaja ovat kaksi täysin erilaista ammattia, vaikkakin koulutus on pitkälle sama! Itse olen sh enkä voisi kuvitellakkaan tekeväni th:n työtä (ei ole siihen koulutustakaan), niin erilaisia hommia ne ovat. Eli kun ammatinvalintaa suunnittelee, kannattanee perehtyä laajasti työnkuviin ja tuleviin työpaikkoihin, että mikä oikeasti kiinnostaa ja itselle passaa. Myös nykyisessä amk-tutkinnossa sairaanhoitaja syventyy valitsemalleen erikoisalalle viimeisenä opiskeluvuotena. Lisäksi voi suorittaa jatkotutkintoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Sh-opiskelija:
Alkuperäinen kirjoittaja anteeks nyt:
mut ei susta scarlett ole hoitotyöhön, kokkina voit olla ok, mutta hoitajaks nou way :(

Mulla tuli ihan sama mieleen aloituksen nähtyäni. Sanokaa mitä sanotte, mutta kyllä palstailu paljastaa paljonkin millainen ihminen oikeastikin on.

Mua aivan oikiasti naurattaa tuollaiset jotka luulee tuntevansa ihmiset joidenkin nettikirjoittelujen perusteella. :laugh: :laugh:

Naura pois, mutta palstailulla olet kertonut hyyyvin paljon itsestäsi eikä tuollainen ihminen sovi hoitotyöhön. Väitätkö tosiaan, että olet livenä kiltti kuin enkeli? :saint:

Miks sairaanhoitajan pitäisi olla kiltti kuin enkeli? Sairaanhoitajakin on vain ihminen.....
Sairaanhoitaja on palveluammatti siinä missä esim. myyjä. ja kyllä kai meistä aikuisista ihmisistä jokainen osaa työaikana käyttäytyä? Vapaa-aika on sitten erikseen.

Ja kokemusta mulla palveluammatista on jo. En ole mikään ummikko ihmisten palvelemisessa.

Minusta hoitoala menee syvemmälle kuin asiakaspalvelu. Pelkkä asiakaspalvelutaito ei riitä, kun on kyse ihmisestä itsestä ja hänen terveydestään. Vaatii mielestäni aika paljon enemmän empatiaa ja henkilökohtaista kontaktia kuin esim. kassan työ (joka on asiakaspalvelua). Ja baarin asiakkaat ovat mentaalisesti eri tilassa kuin sairaalan asiakkaat ja se mielestäni tekee juuri edellä kuvaamani eron.

No tietenkin se on muutakin kuin asiakaspalvelua, senhän nyt sanoo jo järkikin. Kyllä mä osaan tajuta, että potilaat ovat eri tilassa kuin baarin asiakkaat, mutta yhtälailla niitä potilaita pitää osata "palvella". Ettei vain rutiininomaisesti hoideta töitään.

järki? oletko kuullut sen sanan joltain ? kenties asiakkailtasi?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras10:

Jos palstalla on vittumainen, niin sitten on vittumainen ammatissaankin, oli mikä oli?
Mulla ainaki on ISO ero ammattiminän ja kotiminän välillä. Kaikki ei vissiin sitte sitä eroa ymmärrä, noin niinku yleisellä tasolla...?

Alkuperäinen kirjoittaja ÄmmäJii:
Yhteenvetona voin siis todeta, että sairaanhoitaja ja terveydenhoitaja ovat kaksi täysin erilaista ammattia, vaikkakin koulutus on pitkälle sama! Itse olen sh enkä voisi kuvitellakkaan tekeväni th:n työtä (ei ole siihen koulutustakaan), niin erilaisia hommia ne ovat. Eli kun ammatinvalintaa suunnittelee, kannattanee perehtyä laajasti työnkuviin ja tuleviin työpaikkoihin, että mikä oikeasti kiinnostaa ja itselle passaa. Myös nykyisessä amk-tutkinnossa sairaanhoitaja syventyy valitsemalleen erikoisalalle viimeisenä opiskeluvuotena. Lisäksi voi suorittaa jatkotutkintoja.

No mä tiedän jonkun verran eroja jo ihan potilaanakin olemisen perusteella. Kyllä mä tiedän, että se terveydenhoitajan työ on periaatteessa tylsempää. On eri olla esim. työterveyshoitaja kuin sairaanhoitaja jollakin osastolla, ensiavussa yms.

Kun mietin tarkemmin, niin kyllä taitaisi olla se terveydenhoitajan työ liian tylsää mulle, mutta joku toinen taas voi kokea sen ammatin täysin omakseen eikä pidä sitä lainkaan tylsänä.

ja vaikka työllistyn todennäköisesti sairaanhoitajan töihin, en silti vaihtaisi koulutusta... Lapset ja odottavat äidit ovat aina ykkösenä, joskus uskon saavani myös neuvolasta eläkeviran ;)

:laugh: joo scarlett muka hoitsuna... ei oo tosi.

ja sori vaan, mutta noin lihavana ja lonkkasi kanssa susta ei ole siihen. tajuatko edes mitään työstä? jos mitään tietäisit siitä, tajuaisit ettei hoitoala ole sulle.

ja kyllä paljon ihmisestä näkee jopa nettikirjoituksista.. kannattaa vaikka jutella jonkun asiantuntijan kanssa..vaikka niiden ketkä profiloi mahdollisia rikollisia netistä.. (ja väännän rautalangasta etten tarkoita scarlettia rikolliseksi vaan pointti oli että nettikirjoituksista saa kyllä käsityksen ihmisen luonteesta. )

Yhteistyössä