Sairaanhoitajaksi opiskelu työn ohella????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alisa72
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän koulutusohjelmassa (eri kun saikkarikoulutus) on lähiopetukset pe-su kerran kuussa ja pari kertaa puolessa vuodessa koko viikko. Ja meidänkin koulussa kyllä opetetaan saikkareita, luulisin että niillä samalla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Alisa72:
Alkuperäinen kirjoittaja kuskus:
Mä opiskelen amk:ssa aikuislinjalla sairaanhoitajaksi työn ohella.
Koulupäiviä on ma ja ti joka viikko.

Onko ollu rankka koulutus? Miten sulla työssäoppimiset, onko palkattomia?

En voisi sanoa että tähän mennessä vielä rankka. Kohta 1,5v takana. Olen saanut tehdä työssäoppimiset palkallisena mutta se riippuu paljon siitä missä tekee harjoittelut. Mulla on sattunut hyvät paikat =)

En voisi sanoa että tähän mennessä vielä rankka. Kohta 1,5v takana. Olen saanut tehdä työssäoppimiset palkallisena mutta se riippuu paljon siitä missä tekee harjoittelut. Mulla on sattunut hyvät paikat =)

Ok, taidan rohkaista mieleni ja hakea.

Mulla käy tuttu monimuotona sh-koulutusta ja palkattomana on joutunut ottamaan harjottelut. Pisimmillään harjottelut on olleet muistaakseni 7 viikkoa ! Yksityisellä, isolla työnantajalla töissä.

Koulua pari päivää viikossa + iltaisin voi olla esim.lääkärin luentoja. Työn ohella se tarkoittaa sitä että olet töissä ja uhraat vapaasi koulun käyntiin.Työharjoittelut palkattomia mutta siihen voi saada jonkin koulutusrahan/tuen.

mun mies valmistuu nyt juuri keväällä ja onhan se ollu ihan tarpeeksi raskasta =) yksi lähipäivä viikossa ja todella paljon tenttejä ja kirjallisia töitä.. ekat työharjoittelut oli palkattomia, nyt on joulusta asti jo tehnyt sairaanhoitajan työtä ihan palkallisena =)

Alkuperäinen kirjoittaja .....:
niin pitääkö olla lähihoitaja?itsellä lukiopohja ja kiinnostaisi kovasti.pienet lapset kotona.onko turussa mahdollista??

Itse asiassa tutkin tarkemmin HAMKin sivuja, ja siellä on nyt kaksi eri koulutusta alkamassa monimuotona: toinen YO-pohjainen, pitää olla kaksi vuotta yleistä työkokemusta, toiseen pitää olla alan työkokemusta.

Turun AMK:n sivuilta:

Salossa alkava koulutus:
"Hakukelpoisuus

Pohjakoulutusvaatimuksena on terveysalan toisen asteen / kouluasteen tutkinto. Hakijalla tulee lisäksi olla vähintään 18-vuotiaana hankittua yleistä työkokemusta vähintään kaksi vuotta."

Mutta sitten sanotaan myös, että "Tutkintoon on sisäänrakennettu 30 opintopisteen hyväksiluku aikaisemman hoitotyön työkokemuksen perusteella"

------------------------------------------

Turussa alkava koulutus:
"Hakukelpoisuus

Hakukelpoisuuden antavat opistoasteen kätilö-, sairaanhoitaja- tai terveydenhoitajatutkinto sekä vähintään 18-vuotiaana hankittu kahden vuoden työkokemus"