Oletko saannut opintotukea

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "toivossa elävä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"toivossa elävä"

Vieras
kun oket opiskellut monimuotokoulutuksena.
Pitää sisällään lähipäiviä noin 2 kuukaudessa, sen lisäksi on etäopiskelua, opintokäyntejä, työssäoppimista, itsenäistä opiskelua. Ja nättötutkinnot tähän päälle...

Olisin menossa tälläisella tavalla opiskelemaan, mutta se kaatu tasan siihen jos en opintotukea saa.....
 
Jos opiskelu on päätoimista, siihen saa tukea. Jos se ei ole päätoimista niin sen lisäksi pystyy hyvin tekemään töitä.

Nimim. sen jälkimmäisen vaihtoehdon valinnut.
 
Et saa, koska sä et ole siellä koulussa paikan päällä kuin pari kertaa kuussa. Sulla katsotaan olevan reilusti aikaa rahoittaa opintosi työllä, olethan kotona päivät pitkät.
 
niin mutta mähän joudun panostamaan koulun tehtäviin silloin kun en ole koulussa. Ei se tieto noina kahtena päivänä tule vaan lukemisien ja tehtävien kautta...

No jos noin on niin joudumpa taas pettymään ja jättämään yhden haaveen toteuttamatta
 
Minä saan opintotukea, kun opiskelen aikuiskoulutuksena iltaopintoina lähihoitajaksi (näyttötutkinto). Muistaakseni tärkeää opintotuen saamiseen oli, että opiskelu johtaa jonkin tutkinnon suorittamiseen, ja opintoviikkoja/-pisteitä kertyi tietty määrä kuussa.

Mutta tulot tietysti vaikuttaa, minäkään en voi joka kuulta nostaa opintotukea kun on tulot muuten niin huimat. :rolleyes:
 
Minä saan opintotukea, kun opiskelen aikuiskoulutuksena iltaopintoina lähihoitajaksi (näyttötutkinto). Muistaakseni tärkeää opintotuen saamiseen oli, että opiskelu johtaa jonkin tutkinnon suorittamiseen, ja opintoviikkoja/-pisteitä kertyi tietty määrä kuussa.

Mutta tulot tietysti vaikuttaa, minäkään en voi joka kuulta nostaa opintotukea kun on tulot muuten niin huimat. :rolleyes:

Siis mulla olis tarkoitus lukea lasten ja nuorten erityisohjaajan ammattitutkintoa eli siis toiveita olisi opintotuesta.
 
En tiedä mikä tilanteesi yleisesti on mutta tässä tietoa yhdestä vaihtoehdosta jos ehdot täyttyy:
http://www.mol.fi/mol/fi/99_pdf/fi/06_tyoministerio/06_julkaisut/05_esitteet/6032s.pdf
Taloudellisesti opintotukea parempi.
 
No tottakai saat opintotukea, jos on tutkintoon johtava koulutus ja pisteitä tulee tarpeeksi.

Mä sain opintotukea ja kotihoidontukea samaan aikaan, kun opiskelin aikuislinjalla tradenomiksi. Lähipäiviä oli n. 4/kk, pe-iltoja ja lauantaita. Ja kävin välillä öisin töissä, mutta katsoin, ettei tulorajat mene yli (kht lasketaan tuloksi opintotuen tulorajoihin).
 
Oletko työtön työnhakija? Tarkista työkkäristä saatko koulutustukea vai mitä se nyt olikaan. Ansiosidonnaisen suuruinen ja maksetaan muistaakseni 500 päivää. Aina se opintotuen voittaa.
 
No tottakai saat opintotukea, jos on tutkintoon johtava koulutus ja pisteitä tulee tarpeeksi.

Mä sain opintotukea ja kotihoidontukea samaan aikaan, kun opiskelin aikuislinjalla tradenomiksi. Lähipäiviä oli n. 4/kk, pe-iltoja ja lauantaita. Ja kävin välillä öisin töissä, mutta katsoin, ettei tulorajat mene yli (kht lasketaan tuloksi opintotuen tulorajoihin).

Tossa ei puhuta mitään pisteistä... No täytyy pistää hakemusta ja toivoa parasta ja pelätä pahinta.... Toivottavasti saan tuen.... Olis niin täydellistä että..-
 
[QUOTE="opiskelija";22453881]Oletko työtön työnhakija? Tarkista työkkäristä saatko koulutustukea vai mitä se nyt olikaan. Ansiosidonnaisen suuruinen ja maksetaan muistaakseni 500 päivää. Aina se opintotuen voittaa.[/QUOTE]

Mulla on liiton päivät täynnä ja siksi tuo opintotuki olisi tärkeä
 

Yhteistyössä