Sairaanhoitaja nauro pihalle kun kävin näyttämässä ihottumaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pink Poodle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pink Poodle

Aktiivinen jäsen
15.01.2007
3 147
0
36
Jalkaan, polvitaipeeseen, ilmestyi outo punainen läntti, halkasija joku 10cm. Ollut jonkun viikon. Keskellä näyttäs olevan joku pisto. En ole huomannut että siihen olisi punkki purrut.
Meillä on kissa joka kantaa kyllä punkkeja turkissaan ulkoa. Monesti oon sohvalla nähny käppäilemässä punkin.
Kävin siis ohikulkiessa kyselemässä tk:sta että mitähän pitäsi tehdä. Mulla on ollu myös nivelkipuja. No hoitaja vaan naureskeli ja käski hakea apteekista pantysonia.
Ilmeisesti borrelioosia ei haluta tunnistaa/hoitaa? Vai mistä tässä on kyse? Psyykkistähän tää tietty on :confused:

Mulle kerran tokaistiin, että "sun kannattais hankkia joku harrastus" kun kävin pyytämässä lääkäriaikaa hiivatulehduksen oireiden takia. En saanut aikaa, enkä tajunnu muuta ku lähteä vaan pois.
Onneks hiiva hoitui käsikauppalääkkein.

Kannattaisko sun yrittää ottaa sinne uudelleen yhteyttä, jos vaikka siellä oisi sairaanhoitaja vaihtunut, ja kysellä neuvoa?

Mulle kävi aikoinaan samalla lailla kun kävin sairaanhoitajalle näyttämässä kutiavaa paukamaa. Hän kirjaimellisesti nauroi minut ulos (tuoko kutiaa, hahhaa, laita hydrocortisonia). Menin parin kuukauden kuluttua uudelleen näytille, kun Hydrocortison ei auttanut ja paukama pysyi ja jatkoi kasvamista. Se leikattiin pois ja osoittautukin melanoomaksi.

Punkki jättää ymmärtääkseni lähinnä semmoisen vaalean läntin, jonka reunoilla on punainen rinkula. Joten kuvailusi ei kaiketi päde punkin puremaan ja borrelioosiin. Ja miten mä muistelisin, että ne nivelkivut alkaa vasta pidemmän ajan päästä, eikä jo viikossa. Voin olla väärässäkin.

Tälleen kesäaikaan näyttää olevan yhtä sun toista ihoreaktiota yhdellä, jos toisella. Meillä likan pohje näytti reilu viikko sitten tältä:

Tuli aivan yhtäkkiä, eli lapsi sanoi ottaneensa housut pois jalasta, kun jalkaan sattui...ja tältä se sitten näytti! Lääkärit (käyty näyttämässä useammalle) eivät ole osanneet sanoa, mikä siihen on tullut. Vaikka se näyttää hurjalle, niin tuota yhtä poikkeusta lukuunottamatta se ei ole lainkaan kipeä. Haavahoitokaan ei siis ole lapselle lainkaan kivuliasta.

Me on jouduttu ramppaamaan 3 kertaa viikossa tuota jalkaa näyttämässä ja jälleen huomenna on taas uusi aika. Eivät vieläkään tiedä mikä sen on aiheuttanut, mutta tulehdukseen on onneksi antibiootit purreet.

Punkki jättää ymmärtääkseni lähinnä semmoisen vaalean läntin, jonka reunoilla on punainen rinkula. Joten kuvailusi ei kaiketi päde punkin puremaan ja borrelioosiin. Ja miten mä muistelisin, että ne nivelkivut alkaa vasta pidemmän ajan päästä, eikä jo viikossa. Voin olla väärässäkin.

Tälleen kesäaikaan näyttää olevan yhtä sun toista ihoreaktiota yhdellä, jos toisella. Meillä likan pohje näytti reilu viikko sitten tältä:

Tuli aivan yhtäkkiä, eli lapsi sanoi ottaneensa housut pois jalasta, kun jalkaan sattui...ja tältä se sitten näytti! Lääkärit (käyty näyttämässä useammalle) eivät ole osanneet sanoa, mikä siihen on tullut. Vaikka se näyttää hurjalle, niin tuota yhtä poikkeusta lukuunottamatta se ei ole lainkaan kipeä. Haavahoitokaan ei siis ole lapselle lainkaan kivuliasta.

Me on jouduttu ramppaamaan 3 kertaa viikossa tuota jalkaa näyttämässä ja jälleen huomenna on taas uusi aika. Eivät vieläkään tiedä mikä sen on aiheuttanut, mutta tulehdukseen on onneksi antibiootit purreet.

Hurjan näköinen, voi toista! Toivottavasti paranee pian ja selviää myös, mistä se on tullut.

Näin miekin oon käsittäny että borressa nivelvaivat tulevat myöhemmin se ihottuma on sellanen rengas, ei läntti. Tänäkesänä on kyllä ihmisillä ollu hurjia reaktioita hyönteisiin. Mullakin muutama jotka kesti parantua.

[QUOTE="vieras";28700145]Hurjan näköinen, voi toista! Toivottavasti paranee pian ja selviää myös, mistä se on tullut.[/QUOTE]

Paranee kyllä jo hyvää vauhtia, mutta pitää vielä katsoa, josko tarvitseekin jatkoa 10 päivän antibiottikuuriin, koska ihon päälimmäiset kerrokset eivät ole vielä kunnossa.

Se ei kyllä taida koskaan selvitä, että mikä tuon aiheutti. Mutta pääasia, että paranee :)

Näin miekin oon käsittäny että borressa nivelvaivat tulevat myöhemmin se ihottuma on sellanen rengas, ei läntti. Tänäkesänä on kyllä ihmisillä ollu hurjia reaktioita hyönteisiin. Mullakin muutama jotka kesti parantua.

Tosiaan on ötökät olleet äkäisiä tänä vuonna. Noin kk sitten kävin koirien kanssa metsälenkillä iltasella ja metsä oli tietenkin täynnä hyttysiä. Kaikki tuntui olevan tuon yhden koiran kimpussa ja näky oli melko jäätävä noin tunti siitä, kun oltiin saavuttu kotiin. Sen toinen silmä muurautui lähes umpeen ja kuono turpoi kaksinkertaiseksi. Ajelin siltä karvat naamasta pois, jotta näin oliko kyseessä kyy, mutta ei ollut...oli noin 10 hyttysenpuremaa. Kaksi päivää lääkitsin koiraa kyytabletein, kunnes turvotus vihdoin laski kokonaan ja pysyi poissa.

[QUOTE="just";28700123]Mulle kävi aikoinaan samalla lailla kun kävin sairaanhoitajalle näyttämässä kutiavaa paukamaa. Hän kirjaimellisesti nauroi minut ulos (tuoko kutiaa, hahhaa, laita hydrocortisonia). Menin parin kuukauden kuluttua uudelleen näytille, kun Hydrocortison ei auttanut ja paukama pysyi ja jatkoi kasvamista. Se leikattiin pois ja osoittautukin melanoomaksi.[/QUOTE]

Ei hemmetti :( Kai teit valituksen siitä ääliöstä?

Terveyskeskuksissa ja sairaalapäivystyksissä käy niin paljon typeriä turhasta valittajia ja huolestuneita että se syö jo ennestään niukkoja resursseja.

Typerät ämmät googlettelevat jotain oireita ja kyselevät toisilta samanlaisilta turvenuijilta ja ilmapäiltä neuvoja näillä nettipalstoilla ja kuvittelevat sitten että tarvitsevat ammattiiapua johonkin täysin triviaaliin itsehoidettavaan vaivaan. Tai sitten raahaavat jotain tavallisesta flunssasta kärsiviä lapsiaan sinne tartuttamaan muita ja pidentämään jonotusaikoja.

Iso veloitus, vähintään 250 euroa/kerta pitäisi lätkäistä joka ainoalle idiootille joka terveydenhuollon resursseja turhaan käyttää niin eiköhän turhat käynnit vähentyisi.

Ai, tällainen "jonoton" terveyskeskus jossa näennäisesti ei tarvitse jonottaa lääkärille kun hoitajat on laitettu portiksi. Tilanne on kuitenkin sama kuin aiemmin, lääkäriin ei pääse?

Voi tulla niveloireet heti borrelioosissa! Tulosta borrelioosin käypä hoito mukaan. Prkl!

Itse sairastaneena tiedän kyllä mistä puhun

Käy ap yksityisellä ihotautilääkärillä. Ei ala naureskella.

Julkisella puolella on valitettavasti vähän kaikenlaista kohtelua tarjolla. Ikävä kyllä. Niin, oon itsekin töissä julkisessa terveydenhuollossa mutta ei kävis mieleenkään "nauraa pihalle" ketään. Vaikka käynti olis meidän näkökulmasta turha niin se voi silti olla sille potilaalle tärkeä käynti jos itsellä ei ole riittävästi tietoa aiheesta eikä tiedä onko joku juttu hyvä vai paha.

Onko jänisrutto jo poissuljettu?

Jalkaan, polvitaipeeseen, ilmestyi outo punainen läntti, halkasija joku 10cm. Ollut jonkun viikon. Keskellä näyttäs olevan joku pisto. En ole huomannut että siihen olisi punkki purrut.
Meillä on kissa joka kantaa kyllä punkkeja turkissaan ulkoa. Monesti oon sohvalla nähny käppäilemässä punkin.
Kävin siis ohikulkiessa kyselemässä tk:sta että mitähän pitäsi tehdä. Mulla on ollu myös nivelkipuja. No hoitaja vaan naureskeli ja käski hakea apteekista pantysonia.
Ilmeisesti borrelioosia ei haluta tunnistaa/hoitaa? Vai mistä tässä on kyse? Psyykkistähän tää tietty on :confused:

anteeksi nyt vaan mutta miksi helvetissä sä anantta kissojen kantaa punkkeja sisälle? pidä kissat sisällä tai rakenna niille tarha.tai syynää ne illalla ku päästät sisään tai osata niille punkkikarkotetta apteekista! hyi helvetti,toivottavasti kerrot vieraillekkin mitä ällötyksiä teidän sohvilta löytyy.

Ite kävin eilen lääkärissä, kun nilkka on ollut kipee ja turvoksissa viime keskiviikosta asti. Lääkäri mittaili hetken katseellaan,juu tiedän ylipainoa on... mutta toisaalta 15kg jo tiputtanut pois. Sit muljutteli jalkaa ja tuumas et ihan normaali turvotusta. Ja koko kesänä ei oo kyl turvotusta ollut vaikka työnkin puolesta paljon jalkojen päällä olen. Sanoin sit et paarmat kyl sillon keskiviikkona tokitti nilkkaa kun ajoin nurtseja, niin sanoi että voi johtua siitäkin sitten. Sanoi vielä et on ollut tosi äräköitä paarmona ja jouduttu kirjottamaan penisiliini kuureja kun on tulehtuneet puremat niin pahasti.
Käski vaan olla koipi kohoasennossa. Itelle jäi jotenkin epäilevä olo, et näinköhän tää menee ohi... No paripäivää täs kerkiää jalka koholla maata ennen ku loma loppuu.

meillä pojalla täysin samanlainen jälki jalassa (3 kpl) Kävimme lääkärissä ja diagnoosi märkärupi. Saatiin antibiootit ja hoito-ohjeet. Suihkutus, kuivaus ja antibioottisalva. (fucidin)

Yhteistyössä