Sairaana ei tarvitse hoitaa lapsia:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairaana levätaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairaana levätaan

Vieras
Työministeriön lainsäädäntöjohtaja Tarja Kröger kumoaa käsityksen että sairaan kotona lapsia hoitavan vanhemman pitäisi hoitaa lapsia myös kipeänä.

Näin siis ei todellakaan ole.

Toinen vanhemmista voi olla poissa töistä vedoten pakottavaan perhesyyhyn vedoten, jos kotiäiti/-isä tulee äkillisesti sairaaksi eikä voi hoitaa lapsia, eikä lastenhoitoa voida muutoin kuin työssäkäyvän vanhemman kotiin jäännillä järjestää.

pakottavan perhesyyn vuoksi voi olla kotona hoitamass lapsia 1-4 vrk, onko aika palkallista vai palkatonta määritellään tesseissä.

Mutta näin se menee.

Tarvittaessa työnantajalle on näytettävä sairaan vanhemman sairaslomatodistus, jonka lääkäri kyllä kirjoittaa pyynnöstä.

Eli laki mahdollistaa työssäkäyvän jäännin kotiin, miksi sitä ei kuitenkaan käytetä - ei tarvisi lukea näiltä palstoila martyyritarinoita aiheesta.

Siski sitä ei käytetä koska moni lääkäri ei edes pyynnöstä kirjoita sitä sairaslomalappua vaikka kuuetta 40
ja moni työnantaja ei hyväksy sitä syyksi olla pois töistä,kai ne pelkää jos puoliso pikku nuhassa että siksi tahdotan olla kotona.
No minun miehelläni tuo kotonaolo aika olisi palkatonta ja kun yhden tuloilla eletään niin se tekee aikamoisen loven asuntolainaselle nuorelle perheelle jos 4päivää on palkattomalla,joten hoidan jatkossakin lapsemme 40 kuumeessa jos moinen pakottava tarve tulle,tosin en aiheesta ole kyllä ennen missään edes valittanut mutta vastasin silti:D

Tämä on varmasti monissa perheissä tiedossa. Niin meilläkin oli kun olin 2vkoa sairaalassa äitiyslomalla. Mutta kun monta vkoa on palkatonta niin alkaa hymy hyytyä nopeasti. Meillä onneksi miehen työnantaja antoi pitää lomapäiviä, mutta lääkärin kahden viikon minulle määräämää lastenhoitokieltoa ei voitu enää toteuttaa mitenkään.

Moni varmasti ottaa 'sairasloman' mielummin.

Yhteistyössä