Sairaan lapsen hoitamisesta kotona..

Eli mitenkäs mein kuuluu toimia kun pienempi neito on 39 asteen kuumeessa, mies menee aamuvuoroon ja minä iltavuoroon, tarkoitus oli viedä tytöt vaihoajaksi mummilaan, vaan empä kyllä lähde tuota kipeetä neitoa mihinkään kuskaamaan.. Onko toisella oikesu olla pois töistä/ lähteä aiemmin töistä kotiin..
*ihan pihalla*
 
ksk
lain mukaan sä et saa olla iltavuorosta pois koska mies on kotona mut töihin sun pitää sit ku mies pääsee töistä ja kaipa se o palkallista se aika mitä oot alusta pois jos tietty viet sairaslomalapun
 
vieras
..eikö mummi voi tulla teille hoitamaan?

Mutta periaatteessahan vanhemmilla on oikeus olla poissa sen ajan että saa hoidon järjestettyä, eli joko mies lähtee aikasemmin tai itse menet myöhemmin, kumpi nyt on helpompi järjestää..
 
Kotona
No mutta miksi et hae itsellesi sairaslomaa kolme päivää? ei teidän tartte töihin väkisten mennä myöhässä tai muuten. Sairas lapsi todennäköisesti valvottaa yöllä, joten miksi väsynä töihin, kun voit saada sairastaa lapsen kanssa rauhassa kotona.
 
se riippuu alasta ja työnantajasta... se on tosi hankalaa.. mutta voit lohduttautua sillä, että meillä vasta hankalaa onkin, kun mies on töissä 2045-0715 ja minä 10-18 ja kumpikaan ei saa olla pois sairaan lapsen kanssa.. joten milloin miehen pitäis nukkua :eek:
soittelette aamulla työpaikoillenne ja katsotte kummalla on joustavampaa =) yleensä puhumalla asiat on järjestyneet jommin kummin päin =)
 
Periaatteessa sun pitäis mennä iltavuoroon, kun mies tulee, mutta ei meillä ole koskaan vaadittu moista.Olishan se nyt hullua, jos mies on kotona klo 17 maissa ja mä lähtisin sitten töihin ja olisin siellä pikkasen yli kaksi tuntia....Meillä se ei ole mahdollista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona:
No mutta miksi et hae itsellesi sairaslomaa kolme päivää? ei teidän tartte töihin väkisten mennä myöhässä tai muuten. Sairas lapsi todennäköisesti valvottaa yöllä, joten miksi väsynä töihin, kun voit saada sairastaa lapsen kanssa rauhassa kotona.
Ei sen takia saa itselle sairaslomaa että lapsi on sairas.

Ap, viet töihin lapun (neuvolan th tai lääkärintodistus) ja menet töihin kun mies on kotiutunut. Jos töissä kysytään, miten lapsen hoito on muuten järjestetty, vastaat vaan rehellisesti.

 
JOo, noin aattelin että se vois toimia, että haen sairaslomalapun ja meen vasta kolmeks töihin, kiitos kovasti.
Niin joo ja mummilla kun on 2v ja 4v siellä kotona, sekä sitte koulusta yheltä tulevat 6v, 8v, 10, 10v ja 12v.. joten se hankaloittaa mummin tulemista meille :)
 
vieras
Mitä se miehen työvuoro siihen vaikuttaa? Sulla on oikeus olla pois. Sano vaikka että miehes on työmatkalla vinkuintiassa, ei sun työnantajalla ole semmosia oikeus edes tarkistaa. Jos olette molemmat pois kun lapsi on sairas, niin se on väärin.
Käske se mummo vaihtoajaksi teille, tai ehkäpä voisit antaa lapselle kuumelääkettä siksi aika???
 
lääkäri
noi jutut että hae itelles sairaslomaa!!! Sairaslomaa ei kuulu (saa) kirjoittaa ellei hlö ole itse sairas/vammautunut. Väsymys ei ole sairaus!!!
Lapsen hoidon järjestämiseksi saa olla palkallisesti poissa työstä. Eli tässä tapauksessa tuon väliajan kunnes miehesi tulee takaisin.
Ei ihme jos tästä yhteiskunnasta on rahat loppu kun itelle haetaan saikkua aina kun harmittaa, kissa on sairaana ja itkettää... Minä en ainakaan kirjoita ellei ihminen itse ole sairas!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri:
noi jutut että hae itelles sairaslomaa!!! Sairaslomaa ei kuulu (saa) kirjoittaa ellei hlö ole itse sairas/vammautunut. Väsymys ei ole sairaus!!!
Lapsen hoidon järjestämiseksi saa olla palkallisesti poissa työstä. Eli tässä tapauksessa tuon väliajan kunnes miehesi tulee takaisin.
Ei ihme jos tästä yhteiskunnasta on rahat loppu kun itelle haetaan saikkua aina kun harmittaa, kissa on sairaana ja itkettää... Minä en ainakaan kirjoita ellei ihminen itse ole sairas!
Elä huoli, eihän tavan arvaukeskuksesta edes saa lääkäriaikaa vaikka lapsi olisi kipeä ja työnantaja vaatii lääkärintodistusta. Sanovat vaan, että terkan todistuksen pitää kelvata ja lyövät luurin korvaan!
Tai siis, onko joku viime aikoina saanut teekoosta muutenkaan lääkäriaikaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri:
noi jutut että hae itelles sairaslomaa!!! Sairaslomaa ei kuulu (saa) kirjoittaa ellei hlö ole itse sairas/vammautunut. Väsymys ei ole sairaus!!!
Lapsen hoidon järjestämiseksi saa olla palkallisesti poissa työstä. Eli tässä tapauksessa tuon väliajan kunnes miehesi tulee takaisin.
Ei ihme jos tästä yhteiskunnasta on rahat loppu kun itelle haetaan saikkua aina kun harmittaa, kissa on sairaana ja itkettää... Minä en ainakaan kirjoita ellei ihminen itse ole sairas!
Elä huoli, eihän tavan arvaukeskuksesta edes saa lääkäriaikaa vaikka lapsi olisi kipeä ja työnantaja vaatii lääkärintodistusta. Sanovat vaan, että terkan todistuksen pitää kelvata ja lyövät luurin korvaan!
Tai siis, onko joku viime aikoina saanut teekoosta muutenkaan lääkäriaikaa...

Joo, jätetään vaan nää alle kouluikäisemme yksin kotiin kun ei saada sairaslomia josjakun lapset sairastuu. Riittää sit edes sossun tädeillä työtä :headwall:

 
lääkäri
Ei tietenkään pidä ketään sairasta lasta yksin kotiin jättää tai hoitoon viedä. Tarkoitin vaan sitä, että äidille tai isälle ei kuulu kirjoittaa sairaslomaa. Vanhemman on oikeus olla palkallisella vapaalla näin pienen sairaan lapsen hoidon järjestämiseksi. Tuntuu vaan useilla ihmisillä olevan se käsitys että haetaan sairaslomaa aika kun ei pääse töihin menemään. Useimmat työnantajat antavat palkatonta vapaata ihan helposti kun vaan perustelee asian. Mutta sairaan lapsen hoidon järjestämiseksi saa olla max 3 pvää palkallista poissaoloa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja emmeliina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri:
noi jutut että hae itelles sairaslomaa!!! Sairaslomaa ei kuulu (saa) kirjoittaa ellei hlö ole itse sairas/vammautunut. Väsymys ei ole sairaus!!!
Lapsen hoidon järjestämiseksi saa olla palkallisesti poissa työstä. Eli tässä tapauksessa tuon väliajan kunnes miehesi tulee takaisin.
Ei ihme jos tästä yhteiskunnasta on rahat loppu kun itelle haetaan saikkua aina kun harmittaa, kissa on sairaana ja itkettää... Minä en ainakaan kirjoita ellei ihminen itse ole sairas!
Elä huoli, eihän tavan arvaukeskuksesta edes saa lääkäriaikaa vaikka lapsi olisi kipeä ja työnantaja vaatii lääkärintodistusta. Sanovat vaan, että terkan todistuksen pitää kelvata ja lyövät luurin korvaan!
Tai siis, onko joku viime aikoina saanut teekoosta muutenkaan lääkäriaikaa...

Joo, jätetään vaan nää alle kouluikäisemme yksin kotiin kun ei saada sairaslomia josjakun lapset sairastuu. Riittää sit edes sossun tädeillä työtä :headwall:
Sen virallinen nimi on tilapäinen hoitovapaa jota on oikeus käyttää max kolme päivää mikäli se on lapsen hoidon järjestämisen kannalta ehdottoman välttämätöntä.
Mun ja miehen työnantajat jopa suostuivat kahteen viikkoon (kun kaksi lasta oli peräkkäin vesirokossa ) niin että mies teki aamusta kuusi tuntia ja mä menin sitten illasta kuusi, toinen viikko toisin päin ja ollaan eri työnantajalla
 
Kotona
Mmh... Eli siis taisin kirjoittaa / ilmaista itseni huonosti. Haet siis itsellesi todistuksen lapsen sairaudesta, jolla saat olla kotana palkallisesti sen 3 päivää.

Meillä mies tekee vuorotöitä ja mulla taas on ihan mitä sattuu työ ajat. Mies on aina saanut lapsen hoitoon tilapäistä hoitovapaata sen kolme päivää eikä kukaan oo kyselly millo ja miten mä oon töissä.

Toi on ihan älytöntä kun vaaditaan että yövuoron jälkeen pitää jaksaa hoitaa sairasta lasta. Nukkua ihmisen pitää myös.

Turha lääkäri siellä kitistä. Se on oikeus.
 

Yhteistyössä