Sairaalan sarjan kätilöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
esikon synnytyksessä ehti olla kaksi kätilöä eli vastaan ottava kätilö oli myös synnyttävä mutta väliin ehti tulla yöksi toinen joka oli ihan kamala. onneksi ei syntynyt sen aikana esikko. kannusti kyllä ponnistus vaiheessa ja antoi ohjeita.

pikkukakkosen aikana mulla oli osaston ainoo mies kätilö ja jotenkin osas tsempata sen ponnistus vaiheen tosi hyvin. koko ajan hoki mulle että jatka vaan ponnistusta hyvn tuleeyms.

Mulla molemmista ollu ponnistusvaiheessa ihanat kätilöt, ekassa lohduttavasti tuumas että nyt ei saa ponnistaa, katotaan tuo napanuora ja hetken kuluttua että anna tulla vaan, eipäs sittenkään, nyt voi tuntua pikkusen ikävältä kun pitää korjata lapsen asentoa kun ottaa hartiat kiinni. jestas se muute tuntu kamalalta.
Kakkosesta oma kätilö oli ihana, mut avustava oli syvältä, tiuski että mitä hänet jo nyt kutsutaan jos kerran on ihan alussa ponnistusvaihe, toinen tokas siihen että jos ei oo kertaakaan ponnistanu ja pää näkyy jo ni tää voi vaikka tulla nopeeta. Rauhotteli mua että ihan rauhassa hengittelet, mukavasti vauva täältä valuu joka hengityksellä ulospäin, toinen siihe suunnilleen rääkymään että kyllä se pitää ponnistaa tai ei valmista tule tänään :headwall: juu kerran ponnistin ja lopun hoiti maan vetovoima, läks paikat repeemään ni ei paljon ponnistuttanu. Ei kukaan tajunnu että mut on ekassa leikattu ja kun loppu oli semmosta rytinää ni eivät ehtiny leikata välilihaa. no tuliha tuo kakkonenki sieltä, mut tän kolmosen kohdalla tarvii varmaan mainita asiasta ku ei kuulemma kumpikaan arpi näy (hyvin ommeltu) voi olla ettei paljon paikat jousta kun on arvet molemmin puolin..

Kaksi lasta olen synnyttäny ja molemmilla kerroilla oli ihanat,kannustavat kätilöt jotka kertoi mitä tehdä. Todella hyvät muistot on jääny synnytyksistä vaikka ekassa olikin paljon ongelmia.Synnytin PHKS:ssä

Yhteistyössä