Sairaalamaksut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *****
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras
Hei !

Osaako joku kertoa, mitä maksaa (edes noin hintaa) sairaalavuorokausi? Ruuat ilmeisesti siihen kuuluu? Entäpä onko perhehuone paljon kalliimpi kuin ""normaali"" huone?
Jostain luin, että raha pitäisi olla käteisenä lähtiessä mukana, pitääköhän paikkansa vai onko huhupuheita...(?) Luulisi, että sieltä saisi mukaan jonkin tilisiirto lomakkeen tmv, mutta täytyy varmistaa viisaammilta että tietää sitten ainakin varautua jos onkin toisin...

Mä sain neuvolasta tällaisen lappusen joka kertoo asioita meidän omasta sairaalasta (salo) ja lappusessa on myös hinnat. Eli hoitopäivämaksu on 26€/vrk ja perhehuonemaksu (sis. isän kaikki ateriat) 52€/vrk. Hinta sisältää äidin ruokailun, on kumpi huone tahansa.
Meillä ainakin saa laskun mukaan ettei tarvitse ottaa käteistä mukaan. Outoa jos ei saa laskua, ainakin mun mielestä.
Toivottavasti sait jotakin käsitystä tästä. :)

Hei!

Mulle tuli lasku kotiin ehkä noin kuukausi synnytyksestä,en muista tarkalleen.
Pääsin kotiin sunnuntaina,en tiä sitten onko arkisin toisenlainen systeemi.
Jouduin oleen sairaalassa pitempään,kun lapsivedet tuli vuorokautta aikasemmin(jouduin osastolle,eivät päästäneet kotiin,koska oli raskausmyrkytys) ja myöhemmin synnytys sitten käynnistettiin,joten laskukin oli hintavampi,hujenteli ehkä 150e,en tosiaan muista vaikka synnytyksestäkin vain 5kk.
Tuskin oli apua tästä,mutta ehkä sait jotain selkoa...

Minulla on sellainen käsitys, että sairaalat eivät mielellään ota vastaan käteistä rahaa. Tämä on ihan turvallisuuskysymys. Kortilla maksaminen on ainakin joissakin paikoissa mahdollista, mutta lasku on se yleisin käytäntö.

sairaalan vuorokausu maksu on 26 euroa,johon sisältyy ruoat,tarvittavat lääkkeet(äidille ja vauvalle)sekä sairaalassa tarvittavat vaatteet,siteet,vaipat ym.Perhehuoneesta menee kaksinkertainen maksu. Ja lasku tulee kotiin kotiutumisen jälkeen.

Ja jos vauva joutuu jostain syystä lastenosastolle esim. valohoitoon tai muuhun hoitoon, niin hänestä menee sitten oma vuorokausimaksunsa. Jos on äidin kanssa vierihoito- eli lapsivuodeosastolla, niin menee vain yksi maksu eli se 26 euroa/vrk joka sisältää kaiken.

Hei,

Enpä usko, että nykyään enää mikään sairaala suostuu edes ottamaan käteistä maksua eikä välttämättä edes korttimaksua, vaan lasku tulee sitten jälkikäteen kotiin. Joskus ""ennen vanhaan"" on varmaan maksettu lähtiessä.

Sairaalan vuorokausi alkaa klo 0.00 ja loppuu klo 24.00. Tulo- ja lähtöpäivä lasketaan mukaan sairaalassaoloaikaan. Eli jos menet sairaalaan vaikka maanantaina illalla klo 22 ja lähdet torstaina aamulla klo 7 pois, lasku tulee neljästä vuorokaudesta. Siispä: jos synnytys alkaa illalla, kannattaa pittä jalat ristissä ja ilmoittautua vasta puolenyön jälkeen! ;-)

Lahdessa peritään vauvasta oma maksu jos on esim. keskolassa. Jos on vierihoidossa äidin luona, ei mene erillistä maksua. Ja maksun saa laskulla. Normaali poliklinikkakäynnit voi ottaa laskulla tai maksaa potilastoimistoon, joten varmaan tämänkin laskun voi halutessaan maksaa lähtiessään siellä.