Sairaalakassiin?? Mitä vaippoja ostaa??

  • Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti
odottaja
No niin eli onko jotain ihan ehdotonta mitä kannattaa pakata sairaala kassiin mukaan. Mä otan sellaisen ison laukun, ku ei mulla oikein muuta ole. Laitan samaan siis kaikki tarvikkeet.

Nämä olis nyt ainakin lähdössä:

-Kotiintulo vaatteet vauvalle
-Trippimehuja
-Shampoo + hoitoaine minulle
-Hammasharja + hammastahna
-Meikit + hiusharja
-Kotiintulo vaatteet itselle
-Verkkarit ja t-paita (kai niitä saa siellä sairaalassa käyttää? Inhoon niitä kaapuja)
-Digikamera + paristot


Ja mitkä vaipat on parhaita pojalle? Ku joskus kuullut, et jotku pitää paremmin... Ja tekeekö esim. muumi vaipoilla mitään? Nyt jos ostan niin varmaan joku 2-4kg vaippoja pieni paketti.. Pampers vai libero?

Oon lähdössä osteleen loput tarvittavat kohta :)
 
dfdf
Sairaalakassiin et vaippoja tarvitse, koska vaipat saa sairaalasta. Kotiin tietty voit ostaa valmiiksi. Pamperseissa on rasvaa. En suosittele mitään lisäaineita vauvoille. Iho ärtyy monella. Libero tai Muumi ihan hyviä.

Vastasyntyneillä on monesti virtsantuotanto niin suurta, että helposti menee yli ensimmäisten viikkojen aikana, vaikka öisinkin vaihtaa vaipan. Kyllä se siitä sitten rauhoittuu.
 
No pampers oli meidän pojalle parempi koska oli niin laiha :D Mutta tuskin tiedät mikä ruumiinrakenne vauvalla on joten molemmat yhtä hyviä.
Kyll ne liberotkin meni muttei niin hyvin.
Mulla ei ollu mitään ehdotonta paitsi ehkä kamera mitä EHDOTTOMASTI tarvitsin. Vaatteitakin mulle oli muutama mutten niitä jaksanu edes pukea kun olin niin huonossa kunnossa. Joten se kaapu päällä makasin :D

 
ap
Niin siis tarkoitinkin, et ostan kotiin pienen paketin valmiiksi jotain vaippamerkkiä ku täällä tuppukylässä on niin kalliita ja huono tarjonta niin käyn nyt kaupoilla tos vähän kauempana:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin siis tarkoitinkin, et ostan kotiin pienen paketin valmiiksi jotain vaippamerkkiä ku täällä tuppukylässä on niin kalliita ja huono tarjonta niin käyn nyt kaupoilla tos vähän kauempana:)
Mulle tuli mieleen että talkki oli semmonen mitä en tajunnu ostaa mutta tarvitsin. Tai kyllä ilmankin pärjää mutta on hyvässä käytössä :)
Siis kotiin. Ei sitä sairaalaan tietty tarvitse...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin siis tarkoitinkin, et ostan kotiin pienen paketin valmiiksi jotain vaippamerkkiä ku täällä tuppukylässä on niin kalliita ja huono tarjonta niin käyn nyt kaupoilla tos vähän kauempana:)
Mulle tuli mieleen että talkki oli semmonen mitä en tajunnu ostaa mutta tarvitsin. Tai kyllä ilmankin pärjää mutta on hyvässä käytössä :)
Siis kotiin. Ei sitä sairaalaan tietty tarvitse...

Talkkia vois joo ostaa. Äiti sanoi et ennen käytti tosi allergiselle mun sisarukselle perunajauhoo talkin asemasta ja oli hyvä :D mut ehkä ostan silti sitä talkkia ku en omista ees noita jauhoja
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja vielä.
-Keitänkö mä vauvalle tutin sairaalaan mukaan?
-Kumpi on parempaa tutteli vai nan? ja onko niissä jotain eroja? Et jos muutaman ostan varulta kaappiin.
No me ei vielä sairaalassa käytetty tuttia mutta ei kait siitä mitään haittaakaan ole jos keität mukaan :)

Ja en tiedä onko nan vai tutteli parempaa mutta jostain syystä luotan enemmän naniin ja ostin sitä pari purkkia varmuuden vuoksi. Kerran käytetty ja hyvin kelpas :)
 
jepus
Kyllä saa käyttää verkkareita tai muita omia vaatteita sairaalassa, ainakin taysissa sai viime vuonna. Itse käytin kaapuja vain yöpukuna, mukana oli oma nätti oloasu, tunsin se päällä itseni enemmän "ihmiseksi" osastolla. :D Tietty verenvuoto oli aika kovaa synnytystä seuranneena päivänä, joten oli ihanaa vaan heittää veriset lakanat ja kaapu pyykkiin ja ottaa kaapista puhtaat tilalle.
 
Hiusharja oli se, joka multa unohtui kotiin ja olin kyllä sellanen takkutukka, rastaheikki, kun 4 päivää hengailtiin ilman hiusharjaa!
Meillä oli sairaalassa pelkkää Pampersia, joten ostin sitä kotiinkin, kun totuin sitä käyttämään. Liberoa oli valmiiksi ostettu myös yksi paketillinen, mutta tosissaan pissit tuli läpi :ashamed: olinkohan vaan laittanut huonosti, en tiedä. Varmasti molemmat merkit hyviä.

Tutti oli meillä mukana, mutta tarvetta sille ei ollut.

Ja tuosta korvikkeesta, olen kuullut, että NAN olisi vatsaystävällisempää (korjatkaa jos ihan puuta heinää) , mutta meille Tutteli oli parempi. NAN kävi vatsaan. Tääkin on niin yksilöllistä, mikä käy kenellekin.
 
tripptrapp
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin siis tarkoitinkin, et ostan kotiin pienen paketin valmiiksi jotain vaippamerkkiä ku täällä tuppukylässä on niin kalliita ja huono tarjonta niin käyn nyt kaupoilla tos vähän kauempana:)
Mulle tuli mieleen että talkki oli semmonen mitä en tajunnu ostaa mutta tarvitsin. Tai kyllä ilmankin pärjää mutta on hyvässä käytössä :)
Siis kotiin. Ei sitä sairaalaan tietty tarvitse...

Talkkia vois joo ostaa. Äiti sanoi et ennen käytti tosi allergiselle mun sisarukselle perunajauhoo talkin asemasta ja oli hyvä :D mut ehkä ostan silti sitä talkkia ku en omista ees noita jauhoja
se perunajauho ajaa ihan saman asian,on halvempaakin kuin talkki :)
 
ap
Mä ostin sit lopulta pampersin 2-5kg vaippoja sellasen pienen paketin HH:sta, ku oli jotain 4e se hinta. Omalla paikkakunnalla noiden hinta 7,99e!! Ihan hirveitä hintaeroja.

Ja sit olis ollut tarjouksessa natusan jotain pesuainetta vauvalle, mutten uskaltanut ottaa ku oli jotain ihme öljyjä. Otin sit sellasen hajusteettoman natusan pesuaineen.

Eilen keittelin tuttipullot ja tutit ja pakkasin sairaalakassinkin sit osittain ainakin:) laitoin mukaan yhden tutin ja yhden mam koliikkituttipullon + nan purkin kotimatkaa varten jos tarvii.

Sitä talkkia en sit viel kuitenkaan ostanut.
 
Mulla oli omat tutit mukana jo sairaalassa, tuttipulloo ei kyl tartte, tankkaat vauvan ennen kun lähette kotiin niin jaksaa kyllä kotiin saakka ellei tuntitolkulla autossa ole..Mulla oli liberon 2-4kg tai joku sinnepäin olevia vaippoja ja jäi käyttämättä, liian pieniä vaikkei poika painanu kun 3,5kg..Liberon kakkosia sai käydä samantien ostamassa...
 
ap
Joo liberon paino oli vaipoissa 2-4kg ja tossa pampers oli se kilo enempi. Toivottavasti mahtuvat, mut ei oo onneks kallis paketti jos eivät sovi. No annan sen tuttipullon varulta olla siellä, meillä kotimatka kestää sairaalasta vajaa 2h jos pysähtyy matkalla. :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja no:
meikit mukaan synnyttämään :D
No miksen ottaisi? Kun meikkaan muutenkin, haluan lähteä kotiin ihmisen näköisenä. Jos en tosi huonossa kunnossa ole, niin haluan omaksi iloksi meikata sairaalassakin vähän. Tulee kotoisempi olo, kun ei tarvii naama valkoisena maata kaavut päällä.
 

Yhteistyössä