Sairaaladieetti tietoa.

• Viestiketjun aloittaja Parsakaali
  • Ensimmäinen viesti
Parsakaali
Sairaaladieetti

Suosittu 13 päivän rasvanpolttokuuri on rankka juttu. Sitä ei kannata ruveta kokeilemaan, jos ylipainoa on vain muutama kilo, täytyy olla vähintäänkin 7 kiloa ylipainoa.
ohjetta on noudatettava orjallisesti! Yksikin lipsahdus, yksi olutlasillinen, tai perunalastu, pilaa tuloksen. Mitään ylimääräistä ei saa suuhun panna, mutta mitään ei saa jättää poiskaan. Pinaattiakaan ei saa korvata muulla, ja salaattiin laitettava öljyä, ei korvata salaatinkastikkeella.
Ainoa asia jossa voi joustaa, on lounaan ja päivällisen vaihtaminen keskenään.
Kun ruokalistalla puhutaan paksusta viipaleesta kinkkua, se tarkoittaa vähintään 50 grammaa. Iso pihvi on vähintään 250 grammaa, paljon kalaa on ainakin 300 grammaa ja maininta pinaattia on ainakin kaupan pakastealtaasta löytyvän pakkauksen määrä. Ja se pala sokeria on pantava kahviin.
Määriä ei saa alittaa.

Jos onnistut vetämään kuurin läpi eli syömään tasan tarkkaan ohjeitten mukaan 13 päivää, aineenvaihduntasi on muuttunut niin, että painosi pysyy lähes saavutetuissa lukemissa ainakin vuoden. Kuurin saa uusia vasta 12 kuukauden kuluttua.
jos lopetat kuurin kesken ehdittyäsi pitemmälle kuin kuudenteen päivään, voit aloittaa alusta vasta kolmen kuukauden kuluttua.
Eli tälle ruokavaliolle ei kannata ryhtyä, ellei ole todella vakaasti päättänyt laihtua ja noudattaa uskollisesti ohjeita.
Ruokavalio voi näyttää nälkäkuurilta, mutta sitä se ei ole. Pihvit voi olla valtavia ja kalaa käsketään syömään iso annos.

Seitsemännen päivän kohdalla, puuttuu päivällinen kokonaan. Se voi pelottaa, mutta kokeilleena voin kertoa, että siihen mennessä elimistössä on tapahtunut kumma juttu: nälkä on häipynyt! Pelkkä ruuan hajukin ällöttää, ihan kuin mehupaastolla.

VINKKEJÄ:
. Liha maustetaan vähällä suolalla ja pippurilla, yrttimausteet ovat sallittuja
. Alkoholi ja kaikki virvoitusjuomat ovat ehdottomasti kielletty
. Kahvia ja teetä ei saa juoda päivän mittaan.
. Vettä on juotava vähintään 2 litraa vuorokaudessa.

=) Jos jotain kiinnostaa voin kirjoitelle ne ruokaohjeetkin. Olen kokeillut ja minulla toimii, pinaatti ei vaan nappaa ja sokeripala kahviin, yök, mutta pakko jos haluu laihtuu.Tää on aika suosittu ja paljon käytetty, moni kehuu tätä.

Tämä siis niille jotka eivät jaksa odottaa ikuisuutta, ehkä!!!

Parsakaali
Muistaakseni lähti silloin 10 kiloo ja kaverilla 7 kiloo ja toisellakin 7 kiloo. Ohjeet löytyy jos haluut lähemmin tutustua. voisin ne tänne kirjoittaa. =)
Ensimmäiset kolme päivää oli vaikeita, mutta sitten helpotti.

hanne-elina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2004 klo 15:51 Parsakaali kirjoitti:
Muistaakseni lähti silloin 10 kiloo ja kaverilla 7 kiloo ja toisellakin 7 kiloo. Ohjeet löytyy jos haluut lähemmin tutustua. voisin ne tänne kirjoittaa. =)
Ensimmäiset kolme päivää oli vaikeita, mutta sitten helpotti.
Ohjetta tänne, hop hop :wave: :wave: :wave:

siirihiiri
onkohan tää sama ku toi Vichy-dieetti ja MM-dieetti?? huomenna aattelin ruveta tolle vichy-dieetille :) silläki pitäs 7-10kg saada pois 2vk:ssa.. 6kg oon sillä V U O S I A sitten saanu pois.. joskohan pystys samaan :whistle:

SAIRAALADIEETTI
1. ja 8. päivä:
*aamupala: 1kuppi kahvia ja 1 sokeripala
*lounas: 2 kovaksi keitettyä kananmunaa, runsaasti keitettyä pinaattia, 1 tomaatti
*päivällinen: 1 iso pihvi, vihreää salaattia+ vähän öljyä ja sitruunamehua

2. ja 9. päivä:
*aamupala: 1kuppi kahvia ja 1 sokeripala
*lounas: 1 iso pihvi, vihreää salaattia, tuore hedelmä
*päivällinen: 1 paksu viipale kinkkua, 1,5dl maustamatonta jogurttia

3. ja 10. päivä:
*aamupala: 1 kupi kahvia, 1 sokeripala, 1 pala paahtoleipää ilman rasvaa
*lounas:keitettyä pinaattia, 1 tomaatti, 1tuore hedelmä,
*päivällinen: 1 paksu viipale kinkkua, 2 keitettyä kananmunaa, runsaasti vihreää+ öljyä ja sitruunamehua, tuore hedelmä

4. ja 11. päivä:
*aamupala:1kuppi kahvia, 1 sokeripala, 1 pala paahtoleipää ilman rasavaa
*lounas:purkki raejuustoa, 1 iso raastettu porkkana, 1 keitetty kananmuna
*päivällinen:1,5dl maustamatonta jogurttia, banaani

5. ja 12. päivä:
*aamupala: 1 iso raastettu porkkana, sitruunamehua
*lounas: runsaasti vähärasvaista kalaa(seiti,turska, hauki, ahven, kuha, kampela) paistettuna.Pieni pala leipää, hieman voita.
*päivällinen: suuri pihvi paistettuna, keitettyä parsakaaliia, vihreää salaattia sitruunamehulla.

6. ja 13. päivä:
*aamupala:1kuppi kahvia,1 sokeripala, 1 pala paahtoleipää ilman rasvaa
*lounas:grillattua broileria ilman nahkaa,vihreetä salaattia+öljy ja sitruuna
*päivällinen:2 kananmunaa, 1 iso raastettu porkkana

7. päivä:
*aamupala: 1 kuppi teetä
*lounas:uunissa valmistettua lihaa
*päivällinen: ei mitään, ainoastaan paljon vettä!

VINKKEJÄ!

*liha maustetaan vähällä suolalla ja pippurilla
*alkoholi ja kaikki virvoitusjuomat ovat kiellettyjä
*kahvia ja tettä ei saa juoda päivän mittaan!
*vettä on juotava vähintään 2litraa päivässä!
*paksu kinkkuviipale: vähintään 50g.
*iso pihvi: vähintään 250g.
*paljon kalaa: ainakin 300g.

Läskimaha
wissydieetti

1. päivä: aamiainen: kahvia ilman sokeria
päivällinen: 2 keitettyä munaa, vähän suolattua pinaattia
illallinen: 1 iso grillattu pihvi, vihreää salaattia ja kaiken sortin hedelmiä

2. päivä: aamiainen: musta sokeriton kahvi, 1 sämpylä
päivällinen: 1 iso grillattu pihvi, vihreää salaattia, kaiken sortin hedelmiä
illallinen: keitettyä kinkkua

3. päivä: aamiainen: musta sokeriton kahvi, 1 sämpylä
päivällinen: 2 keitettyä munaa, salaattia ja tomaattia
illallinen: keitettyä kinkkua, vihreää salaattia

4. päivä: aamiainen: musta sokeriton kahvi, 1 sämpylä
päivällinen: 1 keitetty muna, porkkanoita raakana tai keitettynä, sveitsiläinen juusto (esim. Emmemntal)
illallinen: hedelmiä ja luonnon jogurtti

5. päivä: aamiainen: porkkanoita sitruunamehun kera ja musta kahvi
päivällinen: höyrystetty kala ja tomaatteja
illallinen: 1 pihvi ja vihreää salaattia

6. päivä: aamiainen: musta sokeriton kahvi, 1 sämpylä
päivällinen: grillattua broileria (ei nahkaa)
illallinen: 2 keitettyä munaa ja porkkanoita

7. päivä: aamiainen: tee + sitruunan mehua, ei sokeria
päivällinen: 1 grillattu pihvi, hedelmiä
illallinen: vapaa valinta, mitä ikinä haluat

8. päivänä dieetti alkaa alusta taas viikoksi. Sen jälkeen tavallinen ruokailu. Mikäli dieettiohjeita noudatetaan kirjaimellisesti, laihdutaan näinä 2 viikon aikana 9 kg. Dieetti aiheuttaa aineenvaihduntaan muutoksia, joiden seurauksena ei lihota uudestaan 3 vuoden aikana.
Koko dieetin aikana pitää juoda paljon vettä/ kivennäisvettä (3 l). Alkoholi kaikessa muodossa tämän dieetin aikana on ehdottomasti kielletty.
Mulla lähti 5-6kg
Ja on pysynyt pois!

Läskimaha
Katos moni sanoo pinaatista ettei pysty syömään mutta ostakaa tuoretta pinaattia ja höyryttää sitä hetken ja pikkasen mausteita! Ihan eri kun joku pakaste pinaatti! Ja muutenkin kandee miettii niistä aineksista minkälaisen "ruuan tekee"! =)

Nonni
Huh huh! Todella terveellistä!

Ensin lähtee liikkeelle nesteet ja kuonat, sen jälkeen mahdolliset lihakset ja viimeiseksi ehkä hiukan rasvaa. Kun tämän kuurin lopettaa hävinnyt lihasmassa korvautuu pian rasvalla -kun ruokavalio palautuu entiselleen- ja seuraava kerta on edellistäkin vaikeampi...

Jatkuvasti väsyttää, päätä särkee ja palelee. Elimistö on ihmeissään kun ei saa mistään ravinteita.

En todella suosittele.

kyllähän se taitaa olla niin että näitä dieettejä on vaikka kuinka. mutta ainut järkevä ja terveellinen tapa on terveellinen, vähärasvainen ruokavalio, liikunta ja pysyvät elämäntapojen muutokset. sillä jos on sitä painoa tullut niin jossakinhan on ollut "vika". tosin tuo on niin tylsä ja hidas keino pudottaa painoa että nopeiden ja helppojen diettien suosion ymmärrän.

ei saa suuttua, tämä nyt vain on minun mielipide. :)

Parsakaali
Minusta on ihan kiva että on monenlaisia vaihtoehtoja monenlaisille ihmisille, nytkin amerikassa erittäin suosittu hollywood dieetti ja itteenikin kiinnostaa.
Moneti tulee tilanne että haluu nopeesti pois muutaman kilon ja en mä pidä pahana dieettejä, voihan sitä dieetin jälkeen siirtyä terveellisimmille ruokailutottumuksille, joku voi tarvita nopeen alkusysäyksen. =)

Mä oon ihan samaa mieltä parsakaalin kanssa että nää pikadietit on hyvä tapa aloittaa laihdutus! Parissa viikossa on päässyt makeanhimosta ja alituisesta näläntunteesta ja on helpompi aloitta laihdutus kun ei itse tarvi miettiä mitähän nyt söisin kun on kaloreita näin vähän jäljellä... Tarkat ohjeet on simppeli vaihtoehto!

Nonni
Kyllä, kyllä! Tehokas alku antaa potkua laihdutukselle. Mutta, se on mahdollista tehdä myös terveellisesti!

Itse laihdutin viidessä viikossa 8,5 kg ravinto-ohjelmalla, jonka tärkein pointti on mielestäni, että vaikka laihdut, olo on silti hyvä, oikeastaan loistava, tämä motivoi eniten jatkamaan! Kokonaisuudessaan lähti puolen vuoden aikana 25 kg! Ja on pysynyt poissa.

Herbalifen uuden Shape Works-ohjelman mukana tulee tosi selkeät ohjeet, mitä syödään ja miten, että saadaan parhaat mahdolliset - pysyvät- tulokset. Ohjelmassa vältetään nopeita hiilihydraatteja, niitä epäterveellisiä ja keskitytään saamaan riittävästi proteiineja. Syödään proteiinipirtelöiden lisäksi kanaa, kalaa ja lihaa, vihanneksia ja hedelmiä, sekä hieman voi syödä myös hitaita hiilareita, esim tummaa leipää. Ohjelma maksaa muutaman euron päivässä riippuen kuinka paljon tukea ohjelmasta halutaan saada (erilaisia välipalatuotteita lisäksi tms)

Sitä omaa kehoa kannattaa vaalia ja hoitaa terveellisesti, sitä kun ei saa vaihdettua sitten kun se menee epäkuntoon.

tiikeri piikeri
Mun tarvii sanoa että mulla on kemusta wissydietistä, ensimmäisellä kerralla olin jotenkin niin motivoitunut että sain halutun tuloksen, jossain vaiheessa uritin uudestaan ei siitä mitään tullut kun pahalle päälle ja migreeni!

Nyt olen aloittan Herbalife tuotteet viikko sitten.... katsotaan miten muijan käy, vielä on totuttelua näihin ja muistamista ottaa napit ja pirtelöt , nälkä ei kyllä ole ollut 2. pv jälkeen ollenkaa. Tarkoitus olisi saada 5-8kg pois ja hyvä olo

mami2003
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2004 klo 23:40 eloäippä-79 kirjoitti:
mulla on kans yx sairaaladieetti ohje, vähän erilainen ja on vaan 7päivän kuuri, sillä sain 7kiloo pois ja lähti mahamakkaratkin, toivotaan, että pysyy pois ;)
Kuinka paljon ohjeet eroaa tuosta pidemmästä versiosta? Viitsitkö ne ohjeet tänne kirjoittaa =)

eloäippä-79
tää on tällänen rasvanpolttokeitto ohje ja mulla on toiminut
tässä ohje jos jotain kiinnostaa:

keittoon:
6 sipulia tai 6 purjoa
1-2 purkkia tomaatteja (kuorittuja)
iso keräkaali (silputtuna)
2 vihreää paprikaa
1 kokonainen varsiselleri
1 lihaliemi- tai muu kuutio (vähäsuolainen)
vettä niin paljon, että kasvikset peittyvät kattilassa

keittoa voi maustaa pippurilla, currylla, punapippurilla tai tabascolla, suolaa vain hyppysellinen

aineet pieniksi kuutioiksi, keitetään 10min kovalla lämmöllä ja sitten hetki hauduttaen

1päivä
vain keittoa, mutta paljon!!! 1hedelmä (ei banaani), juo vettä tai sokeritonta hedelmä mehua

2päivä
keittoa ja vihreitä vihanneksia (ei papuja, herneitä tai avokadoa) esim.parsakaalia, kurkkua, salaattia, kesäkurpitsaa. Ei hedelmiä eikä mehuja ollenkaan. Illalla voi syödä ison uuniperunan voin kanssa. muista juoda vettä

3päivä
keittoa, hedelmiä ja vihanneksia mielen mukaan, ei perunoita

4päivä
keittoa, 3banaania, rasvatonta maitoa tai luonnonjugurttia vaikka kuinka paljon

5päivä
keittoa ja 250-500g naudanlihaa ja 6 tomaattia, on juotava ainakin 6-8 lasia vettä, kuona-aineet lähtevät tässä vaiheessa liikkeelle

6päivä
keittoa ja 2 tai 3 pihviä ja vihanneksia, ei perunoita

7päivä
keittoa, kokojyväriisiä, vihanneksia ja sokeritonta hedelmämehua.

tähän mennessä painoa olisi pitänyt pudota 5-8 kiloa, kuurin voi uusia n. kuukauden päästä, jos tarvii

TÄRKEÄÄ!!!!!
dieetin aikana kiellettyjä: leipä, alkoholi ja juomat, joissa on sokeria tai hiili happoa sekä kahvi ja tee

KEITTOA NIIN PALJON KUIN SIETÄÄ, MITÄ ENEMMÄN SYÖT KEITTOA SITÄ ENEMMÄN TIPPUU PAINO JA RASVASOLUJA HÄVIÄÄ

toimii jos noudattaa tunnollisesti!!!

Yhteistyössä