Sainpa tosi kivan kirjeen H&M:ltä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
"Hei!
Tulet saamaan H&M:n tilauksesi pian.

Yksi pieni asia vain: kun tilasit kerran aikaisemmin, lähettämämme paketti saapui takaisin meille. Lunastamattomana. Siitä huolimatta, että sait muistutuksen noutaa se.

Kun paketti saapuu palautuksena H&M:lle, meille aiheutuu runsaasti lisäkustannuksia. Tilauksen vastaanottamisesta, tietojenkäsittelystä, palvelusta ja pakkauksesta, pakkausmateriaaleista, kuljetuksesta, kuluista, uudesta kuljetuksesta, palautuksen vastaanottamisesta ja varastotyöstä.

Ymmärrät varmasti, että toivomme, ettei näin käy uudelleen. Jos näin kuitenkin tapahtuu, emme voi antaa sinun jatkaa ostosten tekemistä H&M:llä tällä tavalla.

Jos sinulla on kysyttävää, voit toki soittaa H&M:n asiakaspalveluun numeroon 0800... Muussa tapauksessa toivomme, että kuulemme sinusta pian.

Terveisin H&M"

Ja arvatkaa mitä?! Tuo lunastamaton oli VIIME VUODEN JOULUKUUSSA, ja sekin siksi että heidän ilmoittamansa toimitusviikko oli ihan muuta kuin milloin se sitten tuli ja oltiin joululomalla! Sen jälkeen, tämän vuoden puolella, oon tilannut 6 pakettia jotka kaikki normaalisti hakenut, toki palautuksia olen joutunut tekemään. Ja nyt yhtäkkiä tämä ylimielinen kirje.
Mua raivostuttaa, mutta onko se oikeutettua teidän mielestä?!

No tosi törkeä kirje, mä soittaisin sinne asiakaspalveluun ja sanoisin kyll mitä mieltä mä olen.

Mä boikotoin niiden postimyyntiä, mä olen saanut niin huonoa palvelua sieltä etten enää käytä ollenkaan.

No ei ole mielestäni oikeutettua! Laittoivat varmaan tuon sinun syyttelyn siihen vaan siksi, että se hälventäisi heidän omaa huonoa ja hidasta asiakaspalvelua tässä tapauksessa. Mä soittasin varmaan aspaan ja sanoisin asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja sori mut:
No ihan normaali käytäntö jos oot jättäny lunastamatta jotain..

7kk tapahtuneen jälkeen kun monta pakettia olen normaalisti hakenut ja tästä lunastamattomastakin soitin heille perään, kun oli samana päivänä lähtenyt takaisin kun sitä pääsin kyselemään?!? Oisivat samantien alkaneet kiukuttelemaan niin en olisi rikastuttanut sitä puljua enää yhtään, nyt on kuitenkin 6 pakettia sen jälkeen normaalisti tullut!

Laita reklamaatio ja kysely mistä on kyse. Kuulostaa ihan pilalta....Ei tuollaista tekstiä saa mikään firma laittaa tai ainakaan ei missään nimessä ole hyvän tavan mukaista.
Ihan lapsellinen kirje tuollainen, saman asian ois voinut sanoa paljon ammattitaitoisemminkin jos tarvis. Voit mainita että ostit sitten vikan kerran H&M:ltä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja fakiiri:
Tietääkseni ne säilyttää postissa pakettia 2 viikkoa.. ei ne mitään fakiireja ole että sä oot sillon lomamatkalla..

Kyllä, 2 VIIKKOA! Että kyllä tuo osin oli omaakin syytäsi. Ja ihan asiaa on kirje, mitä sitä faktoista suuttumaan?

Sitäpaitsi se on ihan totta, että noista lunastamattomista paketeista koituu firmoille rahan menoa ja vaivaa. Ne sitten maksavat ne asiakkaat, jotka lunastavat pakettinsa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eipä tuossa mitään outoa ole. Aika pitkällä matkalla olette olleet, kun paketteja säilytetään kuitenkin 2 viikkoa.

Juu, kuukausi oltiin, toimitusajaksi paketille sanottiin viikko 52 ja oli tullut viikolla 48. Mutta edelleen, 7kk sen jälkeen ja monta pakettia tässä välissä tilanneena tämä, ja on teidän mielestä vielä ok?!

Alkuperäinen kirjoittaja jenmo:
OHHOH :o Hyvä, H&M! Siis oon samaa mieltä sun kanssa, että melko röyhkeää tekstiä jos kerta ei susta edes se palautus ole johtunut..

Veikkaan, että tuo on sellainen automaattisestti lähtevä kirje niille jotka ei hae pakettia. Ei sinne mene tieto siitä syystä, että miksi sitä pakettia ei haettu. Ei siellä kukaan noita henkilökohtaisesti kirjottele ja mieti.

Jättäsin sen kirjeen vaan ihan huomiotta ja hoitasin asiakuuteni hyvin niinku aiemminki. Eli jos sulla ei ap kerran ole tapana jättää niitä paketteja lunastamatta niin ei mitään ongelmaa ole.

Loukkaannutteko siitäkin jos laskusta tulee kräväys ja olis vaikka vastaava syy siihen ettei ole tullu maksettua laskua, että olette olleet vaikka postin tavottamattomissa ja laskua ei ole osattu odottaa sillä aikaa?

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Alkuperäinen kirjoittaja jenmo:
OHHOH :o Hyvä, H&M! Siis oon samaa mieltä sun kanssa, että melko röyhkeää tekstiä jos kerta ei susta edes se palautus ole johtunut..

Veikkaan, että tuo on sellainen automaattisestti lähtevä kirje niille jotka ei hae pakettia. Ei sinne mene tieto siitä syystä, että miksi sitä pakettia ei haettu. Ei siellä kukaan noita henkilökohtaisesti kirjottele ja mieti.

Jättäsin sen kirjeen vaan ihan huomiotta ja hoitasin asiakuuteni hyvin niinku aiemminki. Eli jos sulla ei ap kerran ole tapana jättää niitä paketteja lunastamatta niin ei mitään ongelmaa ole.

Loukkaannutteko siitäkin jos laskusta tulee kräväys ja olis vaikka vastaava syy siihen ettei ole tullu maksettua laskua, että olette olleet vaikka postin tavottamattomissa ja laskua ei ole osattu odottaa sillä aikaa?

Laskut ei yleensä lähe takasin.

Mulle kävi niin, että palautin vaatteita ja ekaa kertaa H&M:n postimyynnistä tilanneena (tietty oma vika) täytin palautuskohdan VAIHTO-kohtaan. Mulle tuli sit täsmälleen samat ja samankokoiset vaatteet uudelleen kuin mitkä olin palauttanut! Olin vähän ihmeissäni kunnes tajusin mokanneeni. lasku tuli tietysti myös, mutta palautin vaatteet kun en alunperinkään niitä ollut halunnut. Ihmettelin etteivät soittaneet ja kysyneet miksi haluan vaihtaa samat tuotteet täsmälleen samoihin....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No eipä tuossa mitään outoa ole. Aika pitkällä matkalla olette olleet, kun paketteja säilytetään kuitenkin 2 viikkoa.

Juu, kuukausi oltiin, toimitusajaksi paketille sanottiin viikko 52 ja oli tullut viikolla 48.

Yleensä asiakkaat nimen omaan ilahtuvat kun paketti tulee aiemmin kuin luvattu :D

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Ja arvatkaa mitä?! Tuo lunastamaton oli VIIME VUODEN JOULUKUUSSA, ja sekin siksi että heidän ilmoittamansa toimitusviikko oli ihan muuta kuin milloin se sitten tuli ja oltiin joululomalla!

Soita sinne ja sano että oli heidänkin mokansa!

Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
No mikä tossa nyt muka on? Tottahan ne puhuu, et lunastamattomista paketeista tulee ylimääräisiä kustannuksia.

No mut toi kirjeen sävy on lapsellinen, H&M on sen verran iso yritys et voisi asiallisemminkin juttunsa esittää.

Juu, kuukausi oltiin, toimitusajaksi paketille sanottiin viikko 52 ja oli tullut viikolla 48. Mutta edelleen, 7kk sen jälkeen ja monta pakettia tässä välissä tilanneena tämä, ja on teidän mielestä vielä ok?!

Jos olitte niin kauan, niin ettekö sopineet, että joku kattois postinne läpi jos tulee jotain tärkeetä? En minä ainakaan vois jättää kuukauden posteja seisomaan ilman et kukaan kattos et pitääkö johonkin reagoida.

Hmmm... mulle ei kyllä koskaan ole tullut paketti H&M:ltä 4 vkoa etuajassa.. ;)

Ihan oikeutettu kirje. Lunastamaton paketti on lunastamaton paketti. Jos olitte 4 viikkoa reissussa niin eikö muka kukaan katsonut postejanne sinä aikana. Mites laskun maksut?

Juu, kuukausi oltiin, toimitusajaksi paketille sanottiin viikko 52 ja oli tullut viikolla 48.

Yleensä asiakkaat nimen omaan ilahtuvat kun paketti tulee aiemmin kuin luvattu :D

Totta :D Kävi toisinpäin, ja vielä tosiaan soitin heille perään etten tahallani jättänyt lunastamatta...

Mä ymmärrän sun ärsyynnyksen juuri siitä syystä, että paketti toimitettiin eri aikaan kuin alunperin sanoivat (joskushan tämä voi olla hyväkin, jos tulee aikaisemmin). Tässä tapauksessa ei kuitenkaan pitäisi asiakasta rangaista. Anna vain palautetta, firmalla on tässä epäkohta, haluavat varmaan korjata sen.

Ja mitä ihmeellistä siinä on jos matka kestää yli kaksi viikkoa? Joku jo kerkesi sitäkin tuolla ihmetellä.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Miten niin monella on niin pahasti lukemisen ymmärryksessä häikkää... ihmettelen.

Katsos kun ihminen ei ole kone, joskus sattuu virheitä. Ensimmäinen laatuaan oli kyllä mullekin. Mutta häpeän kauheasti ;D

Yhteistyössä