sainpa taas tänään suoraa palautetta lapselta

Mep
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27190897:
juuri näin, kun kaveritkin saa mennä, eikä niiden tarvii ilmoitella, ja riittää kun tulevat kotiin joskus kymmenen puoliyhdentoista aikaan
Kauheeta...yrittääköhän vedättää vai oikeastiko noin pienet saa kulkea missä/koska lystää?
No, onhan tää maailma menny ihmeelliseksi monessa muussakin asiassa.

"vieras"
Keltä palautetta tuli? Onko tuo 10-vuotias siis sun oma lapsesi vai lapsenlapsesi? 10-vuotiaalta tuo on ymmärrettävä kommantti ja annetaan mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Jos taas sun aikuinen lapsi valittaa tuollasta, on aika kasvaa aikuiseksi.

Saraldo
Mä asuin kotona 23-vuotiaaksi ja sääntö kuului, että "niin kauan kun asut kattoni alla on ilmoitettava missä on ja milloin tulee". Mun äiti ei esim. pystynyt nukahtamaan ennen kuin olin kotona, joten jos jäin jonkun luo yöksi, siitä piti ilmoittaa että äiti pääsi nukkumaan. Enhän mä kovin paljoa kotona enää loppuaikoina ollut, mutta olinpaikka piti olla tiedossa. Ja musta se oli hyvä sääntö.

Ennen kuin mun vanhemmilla oli kännyköitä, heillä oli luonnollisesti vain lankapuhelin. Yhtenä viikonloppuna aloin ihan tosissani huolestua, että mikä on kun kukaan ei vastaa puhelimeen minään kellonaikana. Kävin paikan päällä katsomassa ja totesin, että auto on poissa ja tyypilliset mökille otettavat kamat myös. Eli he olivat lähteneet mökille eivätkä muistaneet kertoa mulle siitä. Mökillä oli puhelin ja sieltä sain sitten heidät kiinni. Että kyllä ne lapsetkin voi huolestua, jos eivät tiedä missä vanhemmat ovat :).

Yhteistyössä