Sainpa sitte kaverilta viestin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oli kirjoittanu facebookiin yhden jutun lapsestaan. Minusta ihan yleisluontoisen. Tuli sitte yhden toisen kaverin kanssa puhetta tuohon juttuun liittyvistä asioista ja mainitsin sitte tästä yhteisen kaverin lapsestakin. Asutaan pienellä paikkakunnalla ja kaikki tietää jossain määrin toisten asioista.
Nyt sain sitte kiukkuisen viestin että oon menny levitteleen heidän juttuja pitkin kyliä. Kohteliaasti laitoin anteeksi pyynön että en tiennyt että kirjoittaa fb:ssä salaiseksi luokiteltuja juttuja.
Mutta siis oliko tuo kaverin suhtautuminen teistä ok?

En nyt tiiä kiukustuisinko kamalasti jos jotain facebookissa kirjoittamaani juttua kerrottaisiin. Mutta ei se mielestäni kivaa olisi. Itsellä on facebookissa niin että vain kaverit näkee profiilini ja ihan syystä, harmikseni en siltikään voi kirjoittaa kaikkea haluamaani näiden kavereiden nähtäville kun on kuullut niiden sitten puhuneen asioita jollekin toiselle.

no siis riippuu vähän minkälaisesta jutusta oli kysymys...
jotkut hyväksyvät facebook ystävikseen vain sellaisia ihmisiä joille muutenkin uskaltaisivat kertoa tyyliin kaiken, niin eihän se kauhea mukavaa sitten ole jos joku 'ystävistä' sitten kertoo sen eteenpäin...

mutta itse olen kyllä sitä mieltä että mitäs kirjotti facebookkiin, kyllä minä ainakin tiedän että kun sinne jotain kirjotan niin MONI ihminen lukee/kuulee sen jotain kautta.

jos julkisesti kirjoittaa fb:hen niin en minä ainakaan olettaisi, että se oli salaisuus...tosin en kyllä ikuna puhele kenenkään asioista kun en niitä ikinä muista. mutta en minä olisi moisesta suuttunut kun itse olen sen julkisesti sanonut....

Mä en pidä siitä ollenkaan, että mun asioista puhutaan, ei vaikka naamakirjassa itse olisin asiasta maininnutkin.
Mutta enpä mä siitä kyllä mitään kiukkuisia viestejäkään kaverille laittaisi, vaikka kaveri olisikin asiasta jollenkin toiselle sanonut.

Tämä yhteinen kaveri ei käytä tietokonetta niin paljoa että olisi facbookissa mutta jos olisi niin varmasti olisi myös tämän jutun kirjottajan kaverilistalla.
Ja tuo lapsen juttu oli tyyliä heittänyt kivellä autoon/maistellu pesuainetta ym siis jotain mistä ois voinu seurata isompikin juttu mutta selvis säikähdyksellä.
Ja ei ollu juttu muuttunut miksikään.
Tuon mun anteeksi pyynnön jälkeen tuli viesti että ärsyttää kun kaveri olikin kuullut jutun minulta eikä häneltä itseltään.
Ja tuosta on n viikko kun kirjotti jutun fb:hen ja tänään ilmeisesti sit ollu tuon kaverin kanssa tekemisissä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä yhteinen kaveri ei käytä tietokonetta niin paljoa että olisi facbookissa mutta jos olisi niin varmasti olisi myös tämän jutun kirjottajan kaverilistalla.
Ja tuo lapsen juttu oli tyyliä heittänyt kivellä autoon/maistellu pesuainetta ym siis jotain mistä ois voinu seurata isompikin juttu mutta selvis säikähdyksellä.
Tuon mun anteeksi pyynnön jälkeen tuli viesti että ärsyttää kun kaveri olikin kuullut jutun minulta eikä häneltä itseltään.
Ja tuosta on n viikko kun kirjotti jutun fb:hen ja tänään ilmeisesti sit ollu tuon kaverin kanssa tekemisissä..

No ehkä tämä kaverisi oli sitten halunnut itse kertoa, ja oli ajatellut ettei tämä toinen ystävä tiedä vielä kun ei ole facebookissa. Muakin ottaa päähän jos kerron jotain kaverille kenelle en ole kertonut vielä niin sitten se vastaa "joo se-ja-se kerto jo"

Alkuperäinen kirjoittaja pitahaya:

No ehkä tämä kaverisi oli sitten halunnut itse kertoa, ja oli ajatellut ettei tämä toinen ystävä tiedä vielä kun ei ole facebookissa. Muakin ottaa päähän jos kerron jotain kaverille kenelle en ole kertonut vielä niin sitten se vastaa "joo se-ja-se kerto jo"

Ymmärrän. Näin on kyllä käyny toisinkin päin (ei tosin fb:n kautta). Mutta siis alatko laittamaan sitte viestiä sille joka sen jutun on kertonu?
Ymmärtäisin jos ois oikeati jostain isommasta jutusta kyse. Mutta siis kun meidän kaveripiirissä on tapana kertoa toistenkin kuulumisia jos ei joku oo nähnyt vähään aikaan jotain.

No joo..tää on vähän mutkikas juttu. Toisaalta jos ootte ystäviä keskenänne, niin olisit voinut olettaa että noin yleisesti kerrottuna hän on myös sanonut tästä yhteiselle ystävällennekin. Jos asia olisi salainen, niin hän kertoisi sen yksityispostin kautta. Mutta ei oo ehkä paras ajatusjaella näitä juttuja siltikään eteenpäin. Ite en kirjottele mitään liian hnekkoht. feissis, vaikka oonki rajannu ettei ulkopuoliset näe..mutta kun joukossa on opiskelutovereita ja muita. Lisäksi toivon ,että jos jollain ois mulle henkkoht asiaa, niin laittaa postitse tai jotain muuta kautta...ei seinille.

Että ei tää nyt mikään iso "rikos" minusta ole, enemmänkin tuntuu, että ehkä harmitti ku ois itse halunnut kertoa ja tuli sellanen fiilis, että hänen selän takanaan on nyt kauhisteltu että hän on surkee mamma ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ymmärrän. Näin on kyllä käyny toisinkin päin (ei tosin fb:n kautta). Mutta siis alatko laittamaan sitte viestiä sille joka sen jutun on kertonu?
Ymmärtäisin jos ois oikeati jostain isommasta jutusta kyse. Mutta siis kun meidän kaveripiirissä on tapana kertoa toistenkin kuulumisia jos ei joku oo nähnyt vähään aikaan jotain.

No en ite kyllä suuttuis, jos joku kertois asian, jonka oon julkassu feississä. Mutta jos oisin laittanu yksityispostin kautta tai jotenki muuten henkkoht..niin sit suuttuisin. Jos asia ois siis henkilökohtainen.

Vaikka onki yhteisiä ystäviä, se ei aina muuten meinaa sitä, et haluaa kaikkien tietävän kaiken. Mulla on pajlon keskenään yhteisiä ysrtäviä enkä aina halua, ett äkaikki tietää kaikkea tai kerron asioita vähän prioriteettijärjestyksissä..jos kerron kaikille edes. Vaikka ovatkin kaikki ystäviä. Joillekin ei voi kertoa ihan kaikkea, jos ovat ihan mahdottomia suupaltteja..siis ihan tahatotmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Oisko sun kaveri vaan vähän ylireagoinu?

Vaikka onki yhteisiä ystäviä, se ei aina muuten meinaa sitä, et haluaa kaikkien tietävän kaiken. Mulla on pajlon keskenään yhteisiä ysrtäviä enkä aina halua, ett äkaikki tietää kaikkea tai kerron asioita vähän prioriteettijärjestyksissä..jos kerron kaikille edes. Vaikka ovatkin kaikki ystäviä. Joillekin ei voi kertoa ihan kaikkea, jos ovat ihan mahdottomia suupaltteja..siis ihan tahatotmasti.

Näin täälläkin. Ei kaikkia asioita kaikille kavereille kerrota.

Ok. Ite luokittelin tuon jutuksi minkä luultavasti olisin jossain vaiheessa kuullut juuri tuolta yhteiseltä kaverilta. mutta enpähän tästä lähin enää puhu mitään kyseisen henkilön asioista.
Mutta nyt unohdan tuon ja lähden jatkamaan hommia.
Kiitokset kommenteista. kiva saada muidenkin ajatuksia niin selventää omia mietteitä kummasti.

Yhteistyössä