Sain ystävältäni ihanan kaavan, tässä tulos..

Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:
Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikampa:
hienot housut :flower: ja se aiemmin postattu pipokin oli ihana :)
voi kun itekin osaisin ommella, sais sopivia vaatteita tuolle meidän typykälle, joka myös on hieman mallia "kuikelo" :D
Saankos muuten tiedustella minkä ikäinen tuo teidän neitokainen on, oli kooltaan niin kovin saman oloinen kun meidän likka?
Ikää on 1v ja kohta 10kk. Painoa joku 11kg ja pituutta arvioisin että 85cm.
Kehen lie tullut kun mulla on ylipainoa ;)

muoks. ja kiitos. Mietin pitkään sitä pipon mallia, kun se on isokin meille viellä, mutta tuntuu ehkä vähän vauvamaiselta, mutta.. Ehkä sitä käyttää, tai sitten ei :/
No ihmekkös että oli niin tutun kokosen näkönen, meidän tyttö on 1v kohta 7kk ja tänään mitattiin painoksi 10,8kg ja pituudeksi 86cm :D

Mä en muuten osannut pitää sitä pipoa erityisen vauvamaisena, persoonallisena ja veikeänä vaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:
hienot housut :flower: ja se aiemmin postattu pipokin oli ihana :)
voi kun itekin osaisin ommella, sais sopivia vaatteita tuolle meidän typykälle, joka myös on hieman mallia "kuikelo" :D
Saankos muuten tiedustella minkä ikäinen tuo teidän neitokainen on, oli kooltaan niin kovin saman oloinen kun meidän likka?
Ikää on 1v ja kohta 10kk. Painoa joku 11kg ja pituutta arvioisin että 85cm.
Kehen lie tullut kun mulla on ylipainoa ;)

muoks. ja kiitos. Mietin pitkään sitä pipon mallia, kun se on isokin meille viellä, mutta tuntuu ehkä vähän vauvamaiselta, mutta.. Ehkä sitä käyttää, tai sitten ei :/
No ihmekkös että oli niin tutun kokosen näkönen, meidän tyttö on 1v kohta 7kk ja tänään mitattiin painoksi 10,8kg ja pituudeksi 86cm :D

Mä en muuten osannut pitää sitä pipoa erityisen vauvamaisena, persoonallisena ja veikeänä vaan :)
No saa nähdä tuleeko käyttöä vai myynkö kirppiksellä ens kerralla.
Kauhee duuni siinä oli ollakseen noin pieni asuste. Mutta ehkä sitä just sen takia pitää käyttää.

Tuli muuten mieleen, että näillä suomen kankaiden hinnoilla kukaan ei kyllä varmasti tahdo teettää lapselleen vaatteita. Siihen lisäksi postit ja jonkun näkönen korvaus tehdystä työstä, ja hinta onkin niin julmettu ettei kukaan osta, koska kaupasta saa kiinalaisia halvemmalla.

Rohmu
Arvostan! :flower: Mitens tuo trikoon ym. ompelu onnistuu ilman saumuria? Mullakin "vaan" ompelukone ja miettiny, et voisin tehdä pojalle vaatetta, mutta oon ihan tumpelo ompeluhommissa. Mistä oot saanu kaavoja?

Alkuperäinen kirjoittaja Rohmu:
Arvostan! :flower: Mitens tuo trikoon ym. ompelu onnistuu ilman saumuria? Mullakin "vaan" ompelukone ja miettiny, et voisin tehdä pojalle vaatetta, mutta oon ihan tumpelo ompeluhommissa. Mistä oot saanu kaavoja?
Trikoon ompeluun on monissa koneissa tietynlainen ommel, pienenpieni siksakki. Tavallinen ommel monesti katkeaa trikoon joustaessa. Jälki ei ole kovin hyvännäköistä.

vieras
OT: Lindexillä on ainakin välillä myynnissä kapeanmallisia velourhousuja (joissa on tähti-aplikointi) sekä paljon legginsejä, jotka tuntuvat sopivan meidän 1,5-vuotiaalle kuikelolle.

Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:
Alkuperäinen kirjoittaja Rohmu:
Trikoon ompeluun on monissa koneissa tietynlainen ommel, pienenpieni siksakki. Tavallinen ommel monesti katkeaa trikoon joustaessa. Jälki ei ole kovin hyvännäköistä.
Mä oon tehnyt joko huolittelevalla jousto-ompeleella, tai suoralla, eikä oo katkeillut. Trikooseen tarttee vaan erilaisen neulan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
OT: Lindexillä on ainakin välillä myynnissä kapeanmallisia velourhousuja (joissa on tähti-aplikointi) sekä paljon legginsejä, jotka tuntuvat sopivan meidän 1,5-vuotiaalle kuikelolle.
Meidän kuikelolle ne on isoja, joten teen itse. Kiitos kuitenkin vinkistä. Ja mä teen mielellään omista vanhoista vaatteista meijän muksulle jotain. Säästää, kun kotona lasta hoitaa.

Monissa uudemmissa kotiompelukoneissa on tuo huolitteleva josuto-ommel tai sitten ihan perus suora jousto-ommel jollai voi tehdä trikoota. Myös pieni siksak käy ihan hyvin.
Kaavat ovat SK lehdestä, ei siis mitenkään salaisia ihan ovat kaikkien käytössä :)

Yhteistyössä