Sain vahingossa ilm. kahden kuukauden palkan kerralla. Osaako joku neuvoa?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eli teen töissä vain 70%:sta listaa ja yleensä mulla jää palkasta nettona käteen sellainen 1600e. Palkkakuitit meillä menee töihin, joten näen sen vasta ensi viikolla. Tilille oli kuitenkin tullut yli 3000e rahaa. Pitääkö mun palauttaa siitä osa vai veikkaatteko sen onnistuvan niin, että pidän tuon, mutta ei ensi kuussa makseta palkkaa ollenkaan?
Vai onko kokemusta siitä, pitääkö ylimääräinen aina palauttaa heti?

"Santtu"
Milloin teillä maksetaan lomarahat? Itse sain juuri tämän kuun palkan ja lomarahat.
Mutta jos on kaksinkertaisesti maksettu niin se on ihan työpaikka kohtaista joutuuko nyt palauttamaan ja sitten saa ensi kuussa taas palkan vai saako pitää ja olla ensi kuussa ilman palkkaa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23983323]En saa lomarahoja ollenkaan, kun pidän kaikki lomapäivät. Meillä siis onnistuu muuttamaan kaikki lomapäiviksi.
Ja olen aloittanut työt vasta huhtussa 2011.[/QUOTE]

Jos oot siis alottanu huhtikuussa 2011, niin eihän sulle ole kertynyt kesälomaa oikeasti ollenkaan, kun se kertyy sit ens vuoden kesälle. Tosin onhan se sovittavissa, mut pari päivää sulla siis vaan lomaa?
En tiedä miksikä noita lomarahoja nykyään kutsutaan, mutta kyllä mä ainakin saan lomarahat ja loma-ajan palkan. Eli siis oon 4 vkoa ens kuussa lomalla, saan siltä ajalta lomarahat (sis. lomalta paluurahan) ja koko kuukauden palkan.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23983323]En saa lomarahoja ollenkaan, kun pidän kaikki lomapäivät. Meillä siis onnistuu muuttamaan kaikki lomapäiviksi.

Mutta saathan sinä kuitenkin loma-ajalta palkan. Meillä se ainakin maksetaan ennen lomaa (eli kesäkuun palkan yhteydessä myös heinäkuun lomapalkka). Kannattaa varmaan kuitenkin tarkistaa palkanlaskennasta.

dd
[QUOTE="vieras";23983365]Mutta saathan sinä kuitenkin loma-ajalta palkan. Meillä se ainakin maksetaan ennen lomaa (eli kesäkuun palkan yhteydessä myös heinäkuun lomapalkka). Kannattaa varmaan kuitenkin tarkistaa palkanlaskennasta.[/QUOTE]

Niin mutta lomarahatkin voi muuttaa vapaiksi jolloin niitä ei makseta. eli saa periaatteessa lomat tuplana.

tiliakka
Kyllä onnistuu niin, että et saa ensi kuussa palkkaa ollenkaan. Olen itse tilitoimistossa töissä ja meillä on yleinen ohje, joka koskee ns. "palkkalakia". Jos sinulle maksetaan liikaa, voit maksaa sen heti takaisin tai se otetaan seuraavasta palkasta. Voit myös halutessasi sopia niinkin, että ensi palkasta otetaan ylimääräisestä puolet ja elokuun palkasta puolet.

"vieras"

Lomaraha on loma-ajan palkka, eli se tulee kyllä joka tapauksessa vaikka pitäisitkin kaikki lomapäivät. Joita tosin ei ole sulle kyllä vielä kertynyt, jos huhtikuussa olet aloittanut.

mulla
JOS se ei ole lomarahaa niin kyllä sä sen joudut maksamaan takaisin. Mulle kävi niin, että maksettiin liikaa palkkaa kun olin jääny hoitovapaalle. Mulle siis maksettiin palkka vaikka olin hoitovapaalla. En sillon hoksannu, että on tapahtunu virhe, ajattelin vaan, että ne on lomarahoja. Sit kun palasin töihin niin palkanlaskija huomas asian ja olipa kiva käydä töissä kun käteen jäi joku ihan mitätön summa.

häh
[QUOTE="vieras";23983388]Lomaraha on loma-ajan palkka, eli se tulee kyllä joka tapauksessa vaikka pitäisitkin kaikki lomapäivät. Joita tosin ei ole sulle kyllä vielä kertynyt, jos huhtikuussa olet aloittanut.[/QUOTE]

ARGHH...ottakaa asioista selvää, ennen kuin jaatte tietojanne täällä...

LOMARAHA JA LOMA-AJAN PALKKA OVAT KAKSI ERI ASIAA!! Just eilen oli keskustelua samasta aiheesta...

"essi"
Ei oikeesti auta täällä kysellä asiasta, koska me ei millään voida tietää teidän firman käytäntöjä.
eli vaikka mulla ois ollut kuinka vastaava tilanne, niin näillä tiedoilla ei voi verrata.
Itse olisin kyllä jo soittanut palkanlaskentaan, mutta kukin toimii tyylillään.

"mie"
Niin mutta lomarahatkin voi muuttaa vapaiksi jolloin niitä ei makseta. eli saa periaatteessa lomat tuplana.
Lomaraha ja loma-ajan palkka ovat kaksi eri asiaa. Lomapalkan saa joka tapauksessa, lomarahan voi vaihtaa vapaaksi. Mutta silloinkaan ei saa lomia tuplana, vaan yleensä puolet lisää koska lomaraha on 50% lomapalkasta. Eli jos on normaali lomaa 30pv ja lomarahat vaihtaa vielä vapaaksi, niin saa lomapäiviä 15 lisää.

.-.
[QUOTE="vieras";23983268]Eli teen töissä vain 70%:sta listaa ja yleensä mulla jää palkasta nettona käteen sellainen 1600e. Palkkakuitit meillä menee töihin, joten näen sen vasta ensi viikolla. Tilille oli kuitenkin tullut yli 3000e rahaa. Pitääkö mun palauttaa siitä osa vai veikkaatteko sen onnistuvan niin, että pidän tuon, mutta ei ensi kuussa makseta palkkaa ollenkaan?
Vai onko kokemusta siitä, pitääkö ylimääräinen aina palauttaa heti?[/QUOTE]

Onko liian vaikeeta soittaa palkanlaskentaan...

häh
[QUOTE="vieras";23983268]Eli teen töissä vain 70%:sta listaa ja yleensä mulla jää palkasta nettona käteen sellainen 1600e. Palkkakuitit meillä menee töihin, joten näen sen vasta ensi viikolla. Tilille oli kuitenkin tullut yli 3000e rahaa. Pitääkö mun palauttaa siitä osa vai veikkaatteko sen onnistuvan niin, että pidän tuon, mutta ei ensi kuussa makseta palkkaa ollenkaan?
Vai onko kokemusta siitä, pitääkö ylimääräinen aina palauttaa heti?[/QUOTE]

Tässä ei nyt kaksplus-veikkailut auta. SOITA palkanlaskijalle!! Asia selviää viidessä minuutissa.

Yhteistyössä