sain uuden duunipaikan ja seuraavana päivänä raskaustesti näytti plussaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aaaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aaaa"

Vieras
...missähän vaiheessa tästä uskaltaa sanoa? En oo viel nimeä laittanut paperiin ja duunitkin alkais loppukesästä. Aika mielenkiintoinen tilanne. Toisaalta tekis mieli sanoa heti ja antaa heille mahdollisuus viel perua koko homma, jos tää mun odotus tuntuu heistä liian isolta ongelmalta. Mut toisaalta raskaus on niin alussa, ettei täs nyt voi olla ihan satavarma, kuinka käy... Mitä te muut tekisitte tällaisessa tilanteessa?

Älä missään nimessä sano asiasta. Sulla on oikeus siihen. Niin monta tapausta ollut kaveripiirissä, että työt ovat menneet ja kohta raskauskin. Piilotat sen niin kauan kunnes on nimet paperissa. Naisella on oikeus tehdä lapsia.

Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. Kun itse olin raskaana, niin minulla oli neuvolassa kokenut kätilö terveydenhoitaja. Hän suoraan kehotti olemaan kertomatta raskaudesta kenellekään ennen 12 viikkoa, koska keskemenot ovat varsin yleisiä. Mielestäni voit hyvin toimia tässä tilanteessa tämän kokeneen kätilön ohjeiden mukaan.

Aivan sama millon kerrot, sulle on työpaikka luvattu ja suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinen, kukaan ei ole enää niiiiin tyhmä että menee irtisanomaan raskaana olevaa.

Jos on vakityö, niin ottaisin paikan vastaan ja antaisin heidän koeajalla päättää, onko liiallinen rasite. Jos taas määräaikainen ja kestäisi äitiyslomalle/yli synnytyksen, kieltäytyisin paikasta ihan reiluuden nimissä.

Ottaisin paikan vastaan. Ehtiihän siinä tehdä töitä kuitenkin monta kuukautta ja etenkin, jos on vakipaikka niin on sitten etenkin.

Itselle kävi hiukan samoin, raskaustesti näytti plussaa ja seuraavana päivänä tuli tieto, että olin päässyt korkeakouluun. No eihän siinä sitten mitään, menin kouluun, pidin vuoden äitiysloman/hoitovapaan ja palasin koulunpenkille. Tietty hiukan eri asia.

Mulla kävi aivan samalla tavalla.
Otin työn vastaan ja jäin äitiyslomalle. Menin sitten äitiysloman ja pätkän hoitovapaan jälkeen takaisin töihin.
Kerroin raskaudesta vasta kun oli pakko niin että kaikki äitiyspäivärahat ja muut menisi oikein. Esimies ei kertonut asiaa eteenpäin joten kun sitten lähdin äitiyslomalle oli se yllätys monelle kun en itsekkään mainostanut asiaa.

Yhteistyössä