Sain tietää että äitini on raskaana, vaikka sen ei pitäisi olla mahdollista!!

Pohjustan ensin näin: Olen sisarusparvesta vanhin, meitä on neljä lasta ja äiti odotti aikoinaan viidettä lasta, mutta teki abortin ja steriilisaation.
Äiti ja isä ovat eronneet monet kerrat (ehkä viis-kuus kertaa) nuorimman siskoni syntymän jälkeen ja äidillä on aina ollut uusi mies ja sitten loppujen lopuksi jättänyt toisen miehen ja palannut isäni luo.Äiti on paatunut valehtelija ja käyttää muita ihmisiä hyväkseen, osaa olla todella uskottava valehdellessaan.

Vanhempani erosivat taas viime keväänä ja äiti löysi uuden miehen jolla on 20v. tytär, jonka äiti ja tuon uuden miehen ex-vaimo kuoli noin kaksi vuotta sitten ja tuo tyttö on sairastanut masennusta siitä asti. Nyt äitini on muuttanut heidän luokseen ja tyttö pitää häntä äitinään ja minua ja sisaruksiani puoli-sisaruksina. Olen varma, että äitini jättää tuon miehen jossain vaiheessa, kun kyllästyy häneen ja palaa isäni luo.

Miten pohjustan tuota tyttöä, joka on minulle kuin pikkusisko, kun äitini häviää heidän elämästään?? Oon miettinyt tätä, mutta en tiedä mitä tehdä.

Ja sokerina pohjalla..
Olimme siskojeni ja heidän perheineen äitini ja hänen miehensä luona tapanina ja näimme joulu-kortin, jonka äiti oli tehnyt miehelleen, Kortissa luki: Hyvää joulua! Toivoo: *piip* ja masu-asukki. :eek: :eek:

Jokainen sisaruksista nähtiin se vuorotellen ja äitimme oli silloin keittiössä tekemässä ruokia. kun myöhemmin olin katsomassa korttia, niin sitä ei löytynyt eli äitini oli laittanut sen piiloon, vahingossa todennäköisesti jättänyt sen hyllyyn ja ottanut pois kun huomasi sen jääneen esille, koska äitinihän on tosiaan steriloitu, eikä ole tuon abortoidun raskauden jälkeen ollut raskaana ja ovat olleet yhdessä isäni kanssa jo yli 20v joten olisi varmaan aiemmin tullut raskaaksi jos pystyy.

Iso ongelma, enkä tiedä miten suhtautuisi.
tiedän että mikään ehkäisy ei ole 100% mutta kuitenkin.
Tässäpä asiani, mitä tekisin? ajatuksia..

vieras
Sinuna en toimisi etukäteen vaan vasta sitten jos ja kun jotain tapahtuu. Voitko äidillesi kertoa että olet huomannut kuinka tämä nuori ja ilmeisen herkkä tyttö on kiintynyt häneen ja teihin ja että hän huomioisi sen.

omituista on
Mielestäni sun ei kannata puuttua äitisi elämään, antaa hänen tehdä omat ratkaisunsa...ja tuskin sille tytölle mitenkään pohjustaa "että äitisi häipyy jokatapauksessa"...tuskin se häntä autaa jos niin sitten käy. Et ole vastuussa sen tytön masennuksesta etkä äitisi tekojen vaikutuksesta siihen.

Jos äidin uusi puolisko vihjaa uudesta tulokaasta jossain välissä niin tuskin pitäisin suuteni kiinni. Ja jos yhtääkiä tuliskin keskenmeno niin tuskin silloinkaan.
Mun mutsi on kanssa aikamoinen tarinankertoja(valehtelija) ja nyt aikuisena olen oppinut ettei mun tarvitse häntä "suojella" jos valehtelee ja jää kiinni niin se on hänen häpeänsä ei mun .

vieras
Sterilisaatio ei ole 100 % varma ja koeputkessa onnistuu tuonkin jälkeen...

Älä puutu liikaa heidän elämäänsä, turha on valmistella tyttöä, kun mitään varmuutta ei ole kuitenkaan siitä lähtemisestä. Jos pidät häntä puoli-sisaruksena sinäkin, niin pidä yhteyttä äidin lähtemisen jälkeen (jos hän lähtee).

vieras
Ja nykyään kyllä piuhat voidaan korjata leikkauksella. Mitäs sinä tykkäisit jos äitis kävis sun perheessä häsläämässä asioissa jotka sille ei kuulu pätkääkään?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sterilisaatio ei ole 100 % varma ja koeputkessa onnistuu tuonkin jälkeen...

Älä puutu liikaa heidän elämäänsä, turha on valmistella tyttöä, kun mitään varmuutta ei ole kuitenkaan siitä lähtemisestä. Jos pidät häntä puoli-sisaruksena sinäkin, niin pidä yhteyttä äidin lähtemisen jälkeen (jos hän lähtee).
Tiedän, että se ei ole 100% varma, ja kirjoitinin niin jo tuolla aiemmin.
Ja kyllä aion pitää yhteyttä jos äiti lähtisikin suhteesta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harmaaja:
Ja nykyään kyllä piuhat voidaan korjata leikkauksella. Mitäs sinä tykkäisit jos äitis kävis sun perheessä häsläämässä asioissa jotka sille ei kuulu pätkääkään?
Tiedän tämänkin. mä en häslää, vaan mietin mitä teen.
Jätä kuule ihan sille mietintä asteelle, sulla lienee ihan omassakin elämässä tekemistä ilman muiden elämien miettimistä?

vieras
ymmärsinkö oikein että äitisi on kova valehtelemaan ja manipuloimaan toisia? ehkäpä suhteessa on jotain ongelmia ja äitisi keksi tämän raskauden että saisi pidettyä miehen? en tiedä, tuli vaan heti jotenkin mieleen... :ashamed:

Tiedän tämänkin. mä en häslää, vaan mietin mitä teen.
Jätä kuule ihan sille mietintä asteelle, sulla lienee ihan omassakin elämässä tekemistä ilman muiden elämien miettimistä?
Ehkä jätän, ehkä en.

ymmärsinkö oikein että äitisi on kova valehtelemaan ja manipuloimaan toisia? ehkäpä suhteessa on jotain ongelmia ja äitisi keksi tämän raskauden että saisi pidettyä miehen? en tiedä, tuli vaan heti jotenkin mieleen... :ashamed:
Kyllä, hän on valehdellut monista asioista ja usein.
Tuossakin on kyllä asiaa, että pelkäisi suhteen puolesta..

vieras
vanhemmat erosivat viime keväänä ja jo nyt se uuden miehen tyttö on sinulle kuin pikkusisko ja pitää äitiäsi äitinään? Nopeeta toimintaa täytyy sanoa, en itse samaan pystyisi mut oonkin tämmöinen jäyhähkö suomalainen.

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Mun vakaa mielipide on että ei tod ole raskaana jos ei ole sterilisaatiota purettu ( olisko heillä ollut varaa siihen, maksaa muutamia tonneja?), koska se, että tuon ikänen steriloitu tulee raskaaksi on suunnilleen sama kun voittaisi lotossa
No ei tod. ole varaa.

vieras
ÄLÄ PUUTU. Et sä voi mennä tytölle kertomaan, että sun äitis lähtee joka tapauksessa jossain vaiheessa. Sä et sitä tiedä ja vaikka tietäisitkin niin se ei kuulu sulle. Raskaaksi voi tulla sterilisaatiosta huolimatta ja sekään asia ei sinulle kuulu.

maija poppanen
Alkuperäinen kirjoittaja Maija Poppanen:
En lukenut vastauksia,mutta olisiko mahdollista,että valehtele tämänkin..?
Eli huomiota,muuten vaan..?
Voi olla mahdollista, on todella huomiohakuinen ihminen.
Kauhee tilanne sullekkin ja ymmärrän kyllä tunteesi.
Tietääkö mies tai tyttö äitisi taustaa yhtään?Nimittäin ihan hyvin saattaisin tytölle vähän valaistakin.Mutta toisaalta taas,entä jos äitisi ei lähdekään ja tyttö masentuu entisestään turhaan??
Vaikeeta =/

vanhemmat erosivat viime keväänä ja jo nyt se uuden miehen tyttö on sinulle kuin pikkusisko ja pitää äitiäsi äitinään? Nopeeta toimintaa täytyy sanoa, en itse samaan pystyisi mut oonkin tämmöinen jäyhähkö suomalainen.
Tähän täytyy sanoa että tuo tyttö on todella masentunut ja vailla äitiä ja isosiskoa, hän on kertonut mulle elämästään asioita joita ei ihan jokaiselle kerrota ja oloen luonteeltani kuin kanaemo joka ottaa rikkinäisiä ja haavoittuvia ihmisiä siipiensä suojaan.Välitän ehkä liikaa ihmisistä, jotka ovat rikki koska itselläni on ollut rikkinäinen lapsuus ja haluan auttaa muita.

Alkuperäinen kirjoittaja maija poppanen:
Alkuperäinen kirjoittaja Maija Poppanen:
En lukenut vastauksia,mutta olisiko mahdollista,että valehtele tämänkin..?
Eli huomiota,muuten vaan..?
Voi olla mahdollista, on todella huomiohakuinen ihminen.
Kauhee tilanne sullekkin ja ymmärrän kyllä tunteesi.
Tietääkö mies tai tyttö äitisi taustaa yhtään?Nimittäin ihan hyvin saattaisin tytölle vähän valaistakin.Mutta toisaalta taas,entä jos äitisi ei lähdekään ja tyttö masentuu entisestään turhaan??
Vaikeeta =/
Just tätä mä mietin, jos äiti ei ole kertonut heille ja minä sit valaisen ja hän ei sitten lähdekkään ja onkin raskaana. Tuo raskaana oleminen ei mua haittaa, olis kiva saada pikkuinen sisko tai veli. :heart: Mut jos asiasta valehtelee ja toiset ovat siitä innoissaan ja tuleekin sit keksitty keskenmeno niin ärsyttää..

Yhteistyössä