sain tänään noottia reksiltä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
siitä että tulen liian hyvin oppilaiden kanssa toimeen :o

mä olen ollut päivähoidon puolella koko sen ajan mitä työssä olen ollut, paitsi nyt koulussa.
mä olen helposti lähestyttävä ihminen ja sellanen sylittelijä, halailija, lohduttaja ja kuuntelija ja se tulee multa luonnostaan.

nyt mun työssä on hirveesti oppilaat tullu mulle avautuun, ei mitään henkilökohtasuuksia mitä pitäis eteenpäin viedä, mut esimerkkinä yks 4luokkalainen tyttö oli pari päivää tosi outo. se ei suostunu kertoo kellekään mikä on, oli vaan sellanen itkunen ja syrjäänvetäytyvä mitä ei normaalisti ole.
sit yks välitunti se tuli mun luo, sanoi et heidän koira on lopetettu ja purskahti itkuun. halasin tyttöä ja kerroin oman kokemukseni siitä kun oma koira aikanaan lopetettiin ja lohdutin et se ikävä helpottaa ja sanoin et itkeminen on ihan ok,se helpottaa ja tosi kiva et tulit puhumaan :)

vastaavia tilanteita on ollu aika monta ja nyt sit sain palautteen että päästän lapset liian lähelle ja oon kuulema enemmän niille kaveri kun "auktoriteetti". sanoin että EI pidä paikkaansa, mun työstä ei nimittäin tulis mitään jos se menis kaveruudeks.
mä itse koen että olen tuki ja turva ja olen tosi onnellinen et mua on lasten mielestä helppo lähestyä.

nyt mun pitää sit alkaa olla niille etäinen kuulema :kieh:

Mä sain kans palautetta, ettei sais välkällä olla hippaa lasten kanssa, koska "sitte joudut aina olee". Ymmärtäisin, jos kyse olis siitä, et jäis valvominen vähemmälle, et se olis syy, mut toi... :whistle:

Luulis, et olis hyvä, ku muksut liikkuu. Ja ei siis omina valvonta vuoroina, vaan olin aina muutenki muksujen mukana pihalla. Olis vissiin pitäny seistä muitten avustajien mukana juoruumassa ja hätisteemässä puhumaan tulleet oppilaat pois... :xmas:

Jos se pelkää että sun auktoriteetti kärsii, kun "kaveeraat" lasten kanssa?

Mä kyllä oon sitä mieltä, että mitä enemmän kouluissa on aikuisia, joille lapset voivat oikeasti avautua ja kertoa huolistaan, niin sen parempi.

Mä sain päiväkodissa harjottelijana noottia siitä, että pienintä pidin liikaa sylissä päiväunien jälkeen, eli se tuli herättyään syliin istumaan ja autoin pukemisessa. Ryhmän ainoa 3v, muut oli paljon isompia.

Mulle pk:ssa toiset työntekijät sanoivat, etten voi ohjata lapsia liikkumaan, pelata pallo tms. koska muuten lapset eivät ymmärrä minua aikuiseksi! Ja toisessa pk:ssa kun pelasin 10 lapsen kanssa polttopalloa menin kysymään, muilta valvojilta, että se on ok, niin on se JOS pystyn samalla katsomaan myös muidenkin pihalla olevien muksujen perään?!? En sitten tiedä mitä ne 3 muuta pihavalvojaa tekivät jos 15-20 lasta ei heiltä hoitunut kun mulla oli 10 hallussa.
Mulle ala oli ihan oikea, nautin työstäni lasten kanssa suunnattomasti, mutten jaksanut työilmapiiriä. Näin meitä oikeasti työstämme nauttivia savustetaan pihalle : (
Koita pinnistellä ap ja pitää oikeutesi tehdä työstäsi SYDÄMELLÄ, viisaalla sellaisella!

joo on se ihmeellistä, joissaki päiväkodeissa oon huomannu saman,ulkoilutilanteissa varsinkin, "elä mee sinne ku sitte ne on aina vailla vauhtia" yms..Hoitajat vaa kyyhöttää omassa pikku piirissä katoksen alla ja lapset menee keskenään. Siitähän niille hoitajille maksetaan että oisivat siel lasten kans eivätkä keskenään kokoaikaa kyhnäis..
Sattuuki niitä kiikusta putoamisia yms helpommin tuolla meiningillä.

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Mä sain kans palautetta, ettei sais välkällä olla hippaa lasten kanssa, koska "sitte joudut aina olee". Ymmärtäisin, jos kyse olis siitä, et jäis valvominen vähemmälle, et se olis syy, mut toi... :whistle:

Luulis, et olis hyvä, ku muksut liikkuu. Ja ei siis omina valvonta vuoroina, vaan olin aina muutenki muksujen mukana pihalla. Olis vissiin pitäny seistä muitten avustajien mukana juoruumassa ja hätisteemässä puhumaan tulleet oppilaat pois... :xmas:

Taitaa olla vaan pelkona jotta joutuvat itsekin tekemään jotain muutakin kuin seisomaan keskellä pihaa. :/

Lasteni koulussa opettajien auktoriteetti nimenomaan perustuu siihen, että opettaja on mukana koululaisten elämässä, kuuntelee, juttelee, lohduttaa ja leikkii. Ja sama opettaja pärjää murrosikäistenkin kanssa, kun on heidän luottamuksensa ansainnut.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Lasteni koulussa opettajien auktoriteetti nimenomaan perustuu siihen, että opettaja on mukana koululaisten elämässä, kuuntelee, juttelee, lohduttaa ja leikkii. Ja sama opettaja pärjää murrosikäistenkin kanssa, kun on heidän luottamuksensa ansainnut.

Onko sun lapset Steinerissä?

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mä sain päiväkodissa harjottelijana noottia siitä, että pienintä pidin liikaa sylissä päiväunien jälkeen, eli se tuli herättyään syliin istumaan ja autoin pukemisessa. Ryhmän ainoa 3v, muut oli paljon isompia.

Kyllä isommat samalla tavalla tarvitsevat syliä. joku 3v voi olla toisessa päiväkodissa isoin, ja häntäkö ei sitten siellä pidetä sylissä? kaikille yhtä paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja tätä tämä on:
Mulle pk:ssa toiset työntekijät sanoivat, etten voi ohjata lapsia liikkumaan, pelata pallo tms. koska muuten lapset eivät ymmärrä minua aikuiseksi! Ja toisessa pk:ssa kun pelasin 10 lapsen kanssa polttopalloa menin kysymään, muilta valvojilta, että se on ok, niin on se JOS pystyn samalla katsomaan myös muidenkin pihalla olevien muksujen perään?!? En sitten tiedä mitä ne 3 muuta pihavalvojaa tekivät jos 15-20 lasta ei heiltä hoitunut kun mulla oli 10 hallussa.
Mulle ala oli ihan oikea, nautin työstäni lasten kanssa suunnattomasti, mutten jaksanut työilmapiiriä. Näin meitä oikeasti työstämme nauttivia savustetaan pihalle : (
Koita pinnistellä ap ja pitää oikeutesi tehdä työstäsi SYDÄMELLÄ, viisaalla sellaisella!

järkyttävää. Ketä sinne jää? omaa uraa tekevät tädit, jotka juoruavat ja joille lapset vain palkan väline.tosin surkean sellaisen.

Yhteistyössä