Sain "painoarvion" lääkäriltä ja terkalta:ei ainakaan iso. Öö...eli?

  • Viestiketjun aloittaja miiiiuu
  • Ensimmäinen viesti
miiiiuu
Lääkäri sanoi epämääräisesti 3.0-3.5kg ja terkka että "ei ainakaan isokokoinen". Mitä tämä nyt sitten käytännössä tarkoittaa tai mihin "varautua". Onko muut saanut näin epämääräistä arvioita? Rv:t 38.
 
"vieras"
Lääkäri 3pv ennen synnytystä: n.3,6kg
Toinen lääkäri synnytyspäivänä: n.3,7kg
Kolmas lääkäri synnytyspäivänä: n.3,7kg

Lapsi syntyi alateitse, lopulta imukupilla. Synnytyksen kesto 13,5h. Paino 4,4kg.
Sen jälkeen en oo uskonu lääkäreitten arvoihin.. :/
 
"vieras"
rv 28 ultramitat hälyytti isoa vauvaa. ( yli neljää kiloa sp:ksi)
rv 36 lääkärin ja ultran arvio et syntyessään laskettuna: 3.9kg.
Terkka arvio käsikopelolla: LA:na 3.7kg.
Yksityinen 4D arvio rv 25: 3.15kg laskettuna.
Kätilo just ennen syntymää: ei millään ainakaan neljää kiloa
Lopputulos: 3.47kg ja syntyi 11pv yli lasketun.

Toinen: 4D arvioi hiukan isompaa kun esikoinen, 3.3kg laskettuna (arvio rv 26)
Terkkari tais heittää taas sen 3.7kg
Kätilö kaksi minuuttia ennen ku syntyi: vähän isompi kuin esikoinen.
Lopputulos: 3.28kg ja syntyi 6pv yli lasketun

Eli todellisin on tullut tosta 4D-ultrasta ja molemmilla kerroilla olen pitänyt sitä ihan humpuukina ;) Siis sitä arviota, mistä sitä siinä vaiheessa voi mukamas mitään vielä tietää... Vaan kokenut lääkäri kait sit vaan voi :)
 
Mulle annettiin "ei ainakaan iso"- arviot rv 36 tienoilla.

Esikoisesta lisäsivät (kun kysyin tarkennusta) että "hädin tuskin 3 kg" ja tyttö syntyi rv 40+5 2.8 kg painoisena.
Kuopuksesta "ei iso" sai tarkennuksen "siskoaan himpun verran suurempi jos laskettuna päivänä tulee, sanoisin että aika tasan 3 kg". Poika syntyi 10 päivää yli lasketun ajan ja oli 3.5 kg.

Eli aika lähelle osuivat.
 
tiiteni harmaana
Mahan koosta terkkari arvioi esikoista 38 viikolla:" Se on nyt jo ainakin nelikiloinen". 39+3rv ultrassa arvioitiin 3350g ja seuraavana päivänä syntyi 3215g. Että ei oikein tuo terkkarin arvio mahan koosta päätellen osunut nappiin.
 
"koko"
Mulla kätilö sanoi ennen tytön syntymää mahan päältä 3,5-3,6kg Nriti oli 3550g eli se oli nappiin. En muista millä viikoilla ultrassa sen hetkinen paino arvoi oli 2,5kg niin neuvolatäti sanoi et painaa syntyessään 3,5kg :-D
 

Yhteistyössä