sain mieheltä 100 euroa, mihin tuhlaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oletko tosissasi? :/
Siis oikeastiko saat mieheltäsi tuollaista "osta ittelles jotain kivaa"-rahaa.
Mä en kertas kaikkiaan voi ymmärtää.
No jos on pakko käyttää johonkin, niin mene vaikka hierojalle ja käy kuntosalilla.

[QUOTE="mä";22963373]Ostanko sittarista ompelukoneen eva merkkisen hinta 100 euroa, vai mitä tekisin, polttaa reiän taskuun, en pysty sitä säästää, vai ostanko uusia vaatteita??[/QUOTE]
En osaa vastata tuohon kysymykseen ihan varmasti.
Ollessani metsakampalla toissa ,kun sain ensimaisen palkan ,menin ulos ja huusin metsaan "ostanko viinaa vai housut" ja kaiku vastasi "VAI HOUSUT". En tieda auttoiko tama Sinua yhtaan .Toivottavasti.

Ompelukone ei olisi tuhlausta. Minä ostaisin vaikka uudet kengät tai jotain uutta vaatetta itselleni. Tai kävisin kampaajalla. Jokatapauksessa jotain hemmottelua itselleni.

Oletko tosissasi? :/
Siis oikeastiko saat mieheltäsi tuollaista "osta ittelles jotain kivaa"-rahaa.
Mä en kertas kaikkiaan voi ymmärtää.
No jos on pakko käyttää johonkin, niin mene vaikka hierojalle ja käy kuntosalilla.

Joo sain mieheltä sata euroa, meillä 4 lasta nuorin 2kk ikäinen, ja mä en osta ittelleni yleensä mitään. Nyt kuitenkin mies ja sukulaiset painostaa/ muistuttaa että mun pitäs välillä aatella itteäni. En muista milloin olen käynyt: parturissa, ostanut uusia vaatteita, kengät talvi on 6 vuotta vanhat, mutta ihan vielä hyvät, joten aattelin että jos ostas sen ompelukoneen vois ommella lapsille vaatteita ja ehkä tuunailla omiakin.

Se citymarketin Eva ompelukone on ihan susi. Paremman saat ompelukoneliikkeestä käytettynä, vaikka 80-luvun vanhan mutta hyvän peruskoneen. Evassa sisäosat ovat muovia, mikäs siinä jos ompelee vuodessa yhdet verhot, mutta jos meinasit vaatteita ommella tai farkkuja lyhentää, mitä jos ostaisit paremman ja satsaisit vähän enemmän rahaa.

Onko tullut mieleen että rahaa voi laittaa vaikka säästöönkin...

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22963518:
Joo sain mieheltä sata euroa, meillä 4 lasta nuorin 2kk ikäinen, ja mä en osta ittelleni yleensä mitään. Nyt kuitenkin mies ja sukulaiset painostaa/ muistuttaa että mun pitäs välillä aatella itteäni. En muista milloin olen käynyt: parturissa, ostanut uusia vaatteita, kengät talvi on 6 vuotta vanhat, mutta ihan vielä hyvät, joten aattelin että jos ostas sen ompelukoneen vois ommella lapsille vaatteita ja ehkä tuunailla omiakin.
Onko teillä siis erikseen rahat? En minäkään tajua miksi saat 100 ekee ja se pitäs johki tuhlata? Eikö ne mene yhteisestä pussista kuitenkinn? Minä en ole koskaan ajatellut että saisin mieheltä rahaa. JOs tarvitsen jotain niin hän antaa rahaa, jos lähtee työmatkalle saattaa jättää ruokarahat et voi maksaa käteisellä. Yhteiset rahathan ne on kuitenkin??? Eli eikö se ole kuitenkin molemipien pussista pois se satanen?

Ostat talvikengät, saat varmasti hyvät edullisesti nyt alesta. Ja ehkä jää rahaa yli vielä kampaajakäyntiinkin! Ei mitään ompelukonetta jos kerran saat ja pitää ajatella itseäsi!!

No jos se on tarkoitettu sun "ulkonäön kohentamiseen", niin mun mielestä se ompelukone ei oikein ole sitä...varsinkin jos se on huonolaatuinen, kuten joku kirjoitti. Osta jotain kivaa vaatetta ja mene kampaajalle ja nypitytä vaikka kulmat ammattilaisella...

[QUOTE="vieras";22963685]Ostat talvikengät, saat varmasti hyvät edullisesti nyt alesta. Ja ehkä jää rahaa yli vielä kampaajakäyntiinkin! Ei mitään ompelukonetta jos kerran saat ja pitää ajatella itseäsi!![/QUOTE]
Mä oon kans tätä mieltä! Uudet popot ja uus pää! Mikä piristys!!!

Mä nyt menin ja tuhlasin sen satasen. Ostin sen ompelukoneen, niin ja se raha oli tarkotettu mulle henk koht, joten mies ei kauheesti tykänny. Tossa jo ompelin marimekon jämä kankaista vauvalle pipon ja tumput ja isommille kesä hatut.

Sä oot just sellanen marttyyri joka kitisee ettei koskaan saa itselleen mitään, nyt sukulaisten ja miehen mitta täyttynyt ja vaatimalla vaativat että ostat jotain. Ihan vaan että pitäisit turpasi kiinni edes hetken aikaa.
Mutta nyt taaskin huomaat ettet hanki mitään itsellesi koska silloin marttyyrin kruunusi himmenisi etkä voisi olla toitottomassa miten on niitä lapsia ja velvollisuuksia mutta koskaan en mitään omaa raaski ostaa...

Yhteistyössä