Sain kiinni tyttäreni ja hänen poikaystävänsä seksin harrastamisesta, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunutäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olisin aivan raivona jos tuollaista löytäisin 14 v:n huoneesta. Mutta miksi olet antanut ton pojan yökyläillä, samassa huoneessako? Mä kieltäisin tollaset puuhat kunnes tyttö on 16. Uhkaisin tehdä rikosilmon pojasta, ja ehdottomasti soittaisin sen vanhemmille. Mun tyttöäni ei kukaan jolppi pistäis paksuksi kesken yläastetta!

Samassa huoneessa ja pojan asunnollahan he ovat useammin kuin täällä. Rikosilmoitusta en ala todellakaan tehdä, pojan vanhemmista en tiedä, ei kuulemma pidä pahemmin yhteyttä niihin.

Voihan tietty olla, että kortsun kanssa on muuten leikitty ja että itse yhdyntää ei ole tapahtunut. Mutta silti, mun mielestä 14 vuotias on ihan lapsi. Vaikka olisi miten aikuisen näköinen. Olen niin monen sen ikäisen kanssa puhunut... Ei ne mitään kypsiä ole.

En sano, että poika olisi nyt jotenkin paha, mutta mun mielestä heidän ikäero on vielä tuonikäisillä ajatellen niin tuntuva, että ei se ihan tasapäinen kauppa ole myöskään. Seksi on aikuisten juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja äitiliini:
14 vuotias :o lapsia vielä ja seksiä pitää harrastaa.. voi hyvä luoja.. Noh, onneks sentään tajusivat kortsua käyttää..

Vastahan palstalla yksi onnellinen äiti kertoi kuinka hänen pikku tyttönsäkin oli harrastanut seksiä, ikää 13v.
Ja kovin tuntui silloin porukka kehuvan kuinka onkin fiksu tyttö kun vanhemmilleen asiasta heti juoksi kertomaan.

ei hyvää päivää.. ei siinä tällä onnellisella äidillä tainnu paljon järki päässä juosta..

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Siis teillä on oikeesti joillain jotain psyykkistä ongelmaa seksin suhteen. Ihminen on seksuaalinen olento syntymästä hautaan.

No se on totta, että on. Mutta kumminkin se kahden ihmisen välinen seksi on aikuisten juttu.

Joo... jos on yökylässä olleet puolin ja toisin ni kyllä se seksi tulee olemaan vaan osa sitä suhdetta kerta vuoden päivät ovat seurustelleetkin.. Et sinä sitä mitenkään voi estää. Ja jos tyttösi on suostunut seksiin eikä suostu poikaa syyttämään raiskauksesta yms ni ei siinä paljo voi tehdä..Jokainen äiti varmaan haluaisi nostaa syytteen jos 14v tyttö harrastaa seksitä vanhemman pojan kanssa, mutta kyllä siinä tytöllä on sananvalta..ja jos tyttö on ollut suostuvainen ni voi voi..
Kerro seksistä enemmän, ehkäisystä, seksin "vaaroista" ja sitten vain toivo, että tytölläs on järki päässä ja muistaa käyttää ehkäisyä.
Jokainen meistä tekee omat "virheensä" sun muut joten herran haltuun vaan

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Siis teillä on oikeesti joillain jotain psyykkistä ongelmaa seksin suhteen. Ihminen on seksuaalinen olento syntymästä hautaan.

No se on totta, että on. Mutta kumminkin se kahden ihmisen välinen seksi on aikuisten juttu.

Ja sitä seksuaalisuuttaan on lapsena toteutettava toisin muodoin, mielellään.
Tässä yhteiskunnassa ei aikuistuta vielä tossa iässä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
Mun mielestä noin nuori tyttö ei saisi harrastaa seksiä. Poika on aika paljon vanhempi. Ehkäisykään ei aina estä raskaaksituloa. Sitten olette kusessa.

Olen kyllä samaa mieltä kanssasi!
Valitettavasti seksiltä ei voi mitenkään toista suojella.
Mutta totta tosiaan, 14-vuotias ja 17-vuotias harrastamassa seksiä, tekisin rikosilmoituksen. :kieh:

Joo. Ikäeroa kokonaiset kolme vuotta... Tyttö voi hyvinkin olla kehistysasteeltaan samalla tasolla pojan kanssa.

Rikos on rikos. Yli 15-vuotias on rikosoikeudellisessa vastuussa itsenäisesti ja vieläpä käyttänyt alle 15-vuotiasta seksuaalisesti hyväksi.
En jättäisi asiaa tähän. Hyi helvetti mikä ääliö miesystävä sillä on.

Oletko tosissasi :o :o

Olen! 14-vuotias on vielä pikkutyttö.

Väestöliiton sivuilta:

"Seksuaalisen kanssakäymisen yleinen suojaikäraja on 16 vuotta. Kaikenlainen alle 16-vuotiaaseen kohdistuva seksuaalinen kanssakäyminen on rangaistavaa. Eräissä tapauksissa (kuten perheen sisäisessä tilanteessa ja laitoksissa) myös oikeutta seksuaaliseen kanssakäymiseen alle 18-vuotiaan kanssa on rajoitettu. Samanikäisten ja samalla henkisellä ja ruumiillisella tasolla olevien alaikäisten välisestä vapaaehtoisesta seksuaalisesta kanssakäymisestä ei yleensä rangaista. Rikosoikeudellinen vastuu omista teoista alkaa kuitenkin jo nuoren täytettyä 15 vuotta. Riski joutua vastuuseen seksuaalisesta teosta kasvaa sen mukaan, mitä suurempi on osapuolten välisen iän taikka henkisen tai ruumiillisen kehityksen välinen ero.

Seksuaalisella hyväksikäytöllä tarkoitetaan alle 18-vuotiaan houkuttelemista tai painostamista seksuaaliseen toimintaan omaa asemaa ja toisen riippuvuutta tai puolustuskyvyttömyyttä hyväksi käyttäen. Teko on määritelty Rikoslain 21 luvun 5 §:ssä. Teko voi sisältää muutakin seksuaalista toimintaa kuin sukupuoliyhdynnän.

Jos seksuaalista toimintaa sisältävä teko kohdistuu alle 16-vuotiaaseen lapseenon kyseessä teon laadusta riippuen joko tavanomainen tai törkeä lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö (Rikoslain 21 luku 6 ja 7 §).

Seksuaalisen hyväksikäytön rangaistavuuteen ei vaikuta se, onko lapsi ollut myöntyväinen tekoon. Seksuaalisen hyväksikäytön yritys on rangaistavaa. Seksuaalipalvelujen ostaminen alle 18-vuotiaalta tai sen yritys on sen sijaan rangaistavaa."

14- ja 17- vuotias voivat siis olla samalla tasolla kehitysasteeltaan, jolloin seksi heidän välillään ei ole rangaistavaa.

Tytölle pillerit. Sitten jututtaisin nuoret keittiön pöydän ääressä - aiheena pillerit ja kondomit. Ja siinä voisit sitten myös sanoa mielipiteesi kauniisti asiasta - esim olisin toivonut että olisitte jättäneet seksin myöhemmäksi mutta te teitte niin kuin teitte. + sitten jotain ihmisen psyykkisestä kehityksestä ja seksistä.
Avoin hyvä keskustelu nuorten kanssa - tulee jatkossa juttelemaan asioistaan herkemmin.

Ihan järkyttävää, että täällä ollaan rikosilmoitusta tekemässä. Nuoria ovat juu, mutta seurustelleet jo pitkään ja tapaavat joka viikonloppu. Olisi aika erikoista, jollei siinä tulisi seksi mieleen. Olen onnellinen, etteivät meidän teinitytöt seurustelleet noin nuorina, mutta kun asia on jo tapahtunut, ei siinä mitkään rangaistukset enää auta. Eikä tuon ikäistä voi koko ajan vahtia. Puhu vaan asiasta mahdollisimman neutraalisti eikä tuomitsevasti.

Minä olisin aivan raivona jos tuollaista löytäisin 14 v:n huoneesta. Mutta miksi olet antanut ton pojan yökyläillä, samassa huoneessako? Mä kieltäisin tollaset puuhat kunnes tyttö on 16. Uhkaisin tehdä rikosilmon pojasta, ja ehdottomasti soittaisin sen vanhemmille. Mun tyttöäni ei kukaan jolppi pistäis paksuksi kesken yläastetta!

Lakkaa suurentelemasta asiaa...toi on jo sairasta! Eihän tyttö paksuksi ole tullut..ehkäisyä he ovat käyttäneet.
Ja anteeksi nyt vaan, mutta et voi seksiä kieltää lapseltasi...tai voit, mutta miten sen aijot vahtia?? :O
ET MITENKÄÄN!
taidat olla liian sinisilmäinen!!!

No jos kerran on jo pidemmästä suhteesta kyse, niin onhan tuo ihan oletettavaakin jo. Nuoret ovat uteliaita ja kokeilunhaluisia ja niin pitääkin olla. Tyttösi ei välttämättä ole valehdellut, jos olet kysynyt asiaa joku aika sitten ja nyt löydät kondoomin, voihan olla, että on ihan ensimmäisiä. Ottaisi tytön kanssa joku hyvä hetki puheeksi ehkäisyn ja nimenomaan keskustelua aikuiselta iakuiselle, ei syyllistävää äiti lapselle-keskustelua. Tee seksuaalisuudesta mieluummin lapselle luonnollinenja turvallinen asia, kuin likainen ja kielletty.

14-vuotias ei välttämättä vielä täysin ymmärrä seksin mahdollisia seurauksia saati ole valmis kantamaan vastuutaan. Jos hän tulee raskaaksi, hän on valtavan ison päätöksen edessä - sitä samaa täällä moni aikuinen nainen pohtii päänsä puhki.

Seksi on kivaa varmaan noinkin nuoresta tytöstä, mutta seksillä on seurauksia. Kun suhde ehkä loppuu, miten hän osaa käsitellä asiaa - kun se on aikuisemmallekin vaikeaa?

Alkuperäinen kirjoittaja teinien äiti:
Tytölle pillerit. Sitten jututtaisin nuoret keittiön pöydän ääressä - aiheena pillerit ja kondomit. Ja siinä voisit sitten myös sanoa mielipiteesi kauniisti asiasta - esim olisin toivonut että olisitte jättäneet seksin myöhemmäksi mutta te teitte niin kuin teitte. + sitten jotain ihmisen psyykkisestä kehityksestä ja seksistä.
Avoin hyvä keskustelu nuorten kanssa - tulee jatkossa juttelemaan asioistaan herkemmin.

ja keskustelun lomassa annat kauniin lahjan nuorelle parille sen kunniaksi kun alottivat kauniin asian :) Kamasutra opus ei kovin kallis ole

Vielä tuosta, että mihin kortsua on käytetty... Itse kun seurustelin 7-luokalla, eli 13 vuotiaana 9kk:n ajan luokkakaverin kanssa, niin harrastimme ns. pettingiä, eli varsinaista yhdyntää ei ollut, mutta kortsua käytettiin siinä peniksen päällä. Eli ei käytetty kondomi välttämättä tarkoita, että yhdyntää on ollut, seksiä kylläkin jollain tasolla.

Eli kannattaisi kysyä tytöltä nyt siitä ehkäisyn tarpeesta ihan oikeasti ja ystävällisesti, saarnaamatta. Voihan olla, että tyttö ei vielä sitä tarvitse, jos eivät ole edenneet yhdyntään, mutta näin hän ainakin tietää, että asia on ihan ok, jos tarvitsee.

Kyllä tuon ikäisillä, jos on ollut jo noin pitkässä suhteessa, alkaa ihan oikeasti jo seksi kiinnostaa muodossa, jos toisessa. Sille ei mitään voi.

Eli sä olet sitä mieltä, että ihmiset saisivat vasta 18-vuotiaasta eteenpäin harrastaa seksiä?

(eikä millään pahalla kysytty, uteliaisuutta vain)

Tosin en itse olisi missään nimessä aikanaan ollut valmis seksiin 14-vuotiaana, kyllä mä vähintään siihen 16 olisin odottanut. Mä tosin menetin neitsyyteni vasta 19-vuotiaana miehelle, jonka kanssa olen edelleenkin nyt 13 vuotta myöhemmin. Monet luokkakaverit aloittivat seksielämänsä jo yläasteella, sen muistan. Itse seurustelin "kiltimmin" alaikäisenä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja just:

Lakkaa suurentelemasta asiaa...toi on jo sairasta! Eihän tyttö paksuksi ole tullut..ehkäisyä he ovat käyttäneet.
Ja anteeksi nyt vaan, mutta et voi seksiä kieltää lapseltasi...tai voit, mutta miten sen aijot vahtia?? :O
ET MITENKÄÄN!

Miten niin sairasta. En tekis rikosilmoitusta, mutta kertoisin, että pystyisin sen tekemään. Kyllä minä yrittäisin pistää stopin seksitouhuille joksikin aikaa. Ja kyllä varmasti saisivat molemmat kuulla kunniansa. Eri asia sitten mitä harkittuani tekisin. Mutta en kyllä vaan hyssyttelisi, että no kiva kun seksi sujuu. Mun mielipiteeni. Itse menetin neitsyyteni 19-vuotiaana, ja vaikka en odottaisi, että mun lapseni odottaisi noin kauan, niin ainakin 16-vuotiaaksi pystyy hillitsemään itseään. Musta tuntuu myös, että se on pojan suostuttelu, joka saa noin nuoren tytön suostumaan seksiin, enkä usko, että se on tytön idea. Siksikin minua suututtaisi.

Mun mielestä noin nuori tyttö ei saisi harrastaa seksiä. Poika on aika paljon vanhempi. Ehkäisykään ei aina estä raskaaksituloa. Sitten olette kusessa.

Olen kyllä samaa mieltä kanssasi!
Valitettavasti seksiltä ei voi mitenkään toista suojella.
Mutta totta tosiaan, 14-vuotias ja 17-vuotias harrastamassa seksiä, tekisin rikosilmoituksen. :kieh:

Ja pilaat välisi nuoreen samalla?? Tuossa tilanteesasa kun tapahtumaa ei voi muuttaa enää niin laitta tyttö käymään ehkäisypolilla että saa pillerit.

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:

Eli sä olet sitä mieltä, että ihmiset saisivat vasta 18-vuotiaasta eteenpäin harrastaa seksiä?

(eikä millään pahalla kysytty, uteliaisuutta vain)

Tosin en itse olisi missään nimessä aikanaan ollut valmis seksiin 14-vuotiaana, kyllä mä vähintään siihen 16 olisin odottanut. Mä tosin menetin neitsyyteni vasta 19-vuotiaana miehelle, jonka kanssa olen edelleenkin nyt 13 vuotta myöhemmin. Monet luokkakaverit aloittivat seksielämänsä jo yläasteella, sen muistan. Itse seurustelin "kiltimmin" alaikäisenä. :D

No 18 vuoden ikäraja ei mun mielestä olisi mikään huono.

Alkuperäinen kirjoittaja just:

ET MITENKÄÄN!

Miten niin sairasta. En tekis rikosilmoitusta, mutta kertoisin, että pystyisin sen tekemään. Kyllä minä yrittäisin pistää stopin seksitouhuille joksikin aikaa. Ja kyllä varmasti saisivat molemmat kuulla kunniansa. Eri asia sitten mitä harkittuani tekisin. Mutta en kyllä vaan hyssyttelisi, että no kiva kun seksi sujuu. Mun mielipiteeni. Itse menetin neitsyyteni 19-vuotiaana, ja vaikka en odottaisi, että mun lapseni odottaisi noin kauan, niin ainakin 16-vuotiaaksi pystyy hillitsemään itseään. Musta tuntuu myös, että se on pojan suostuttelu, joka saa noin nuoren tytön suostumaan seksiin, enkä usko, että se on tytön idea. Siksikin minua suututtaisi.

Ei varmasti tule onnistumaan enään tässä vaheessa laittaaa "stoppia". Niinhän sinä uskot ja suutut sen perusteella, onko tuossa mitään järkeä? Poika on siis paha ja tyttö on välttämättä pakotettu seksiiin?

HOHHOIJAA

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Kyllä ihanan naivi ap kun antaa 17 pojan tulla tyttöystävänsä luokse yökylään ja kuvittelee, ettei poika harrasta seksiä.....

Hmmm...

:)

"ettei poika harrasta seksiä"

Mitäs se tyttö tekee?

No harrastaa mukana, mutta siis pointti se, että 17v poika on niin molonsa orja, että vaihtaa muijaa jos ei irtoa. Ja yökylässä vielä...

Eri asia uskovaiset, mutta ne ei sitten yökyläile..

Kyllä ihanan naivi ap kun antaa 17 pojan tulla tyttöystävänsä luokse yökylään ja kuvittelee, ettei poika harrasta seksiä.....

Hmmm...

:)

"ettei poika harrasta seksiä"

Mitäs se tyttö tekee?

No harrastaa mukana, mutta siis pointti se, että 17v poika on niin molonsa orja, että vaihtaa muijaa jos ei irtoa. Ja yökylässä vielä...

Eri asia uskovaiset, mutta ne ei sitten yökyläile..

Kylläpä taas kaikki syötetään pojan niskoille. Itse ainakin silloin 17-vuotiaana kloppina olisin voinut hyvin odottaa että nykyinen vaimoni (silloin 15) olisi valmis seksiin.

Yhteistyössä