Sain ihanan puhelun!!!!!!!!!!!!!Sossusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnnaBuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja voi elämä!:
Mä en tajua, miten joku jolla on varaa maksaa laajakaistayhteydestä, kehtaa ottaa vastaan köyhille suunnattuja avustuksia.

Nii-i. Saattaa jopa sisältyä vuokraan, tai maksaa kympin kuussa.

Niin mutta jos se esim.sisältyy vuokraan ei sitä nettiä saa käyttää ettei vain kukaan pääse murisemaan.

Joo, pitää myydä tietokone.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Onko teillä jokin "syy", esim lomautus, työttömyys ja oletko yh? Olisko neuvolasta voitu vinkata? Meillä ainakin terkkari kyseli taloudellisesta tilanteesta kun tiesi että mies on ollut lomautettuna (ja mä "tyhmä" menin rehellisesti kertoon että ei ole talousvaikeuksia, eli meille ei oo ainakaan tulossa mitään) :saint: No ei kyllä tarvittaiskaan! Ihana että ne saa jotka oikeesti tarttee. :heart:

Varmaan syynä se kun on paljon lapsia:)

luulisin että joku kontakti pitää olla sos.toimistoon, että tuollaisen lahjakortin saa. Ei ne niitä ihan kenelle vaan jakele. Mistä edes muuten tietäisivät teidän tilanteenne ja tietonne!?

tuota. Eipä tuolla 70 eurolla kauheesti saa jos sulla lapsia seitsemän. Ja misekin vielä lisäksi. Miksei ne katso perhekoon mukaan miten antaa kortteja?Et isolle perheelle useempi kortti,

Mä en tajua, miten joku jolla on varaa maksaa laajakaistayhteydestä, kehtaa ottaa vastaan köyhille suunnattuja avustuksia.

Tää maksaa 9,90e/kk eikä mulle tule mitään lehtiä tms että kai sitä joku hyöty saa olla.Tuon rahan kerään joka kuulle vaikka huutonetistä. =)

tuota. Eipä tuolla 70 eurolla kauheesti saa jos sulla lapsia seitsemän. Ja misekin vielä lisäksi. Miksei ne katso perhekoon mukaan miten antaa kortteja?Et isolle perheelle useempi kortti,

No täällä tuo jaetaan pienten lasten perheille, tulotasosta riippumatta. Eikä kukaan ketään ilmota siihen erikseen. Aikasemmin oli kyllä paikallislehdessä ilmotus että sitä saa anoa, mutta ikinä niitä anomuksia ei tule joten jakavat muilla perusteilla.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
varmaan joku kattonut että olette sen tarpeessa, lapset risaisissa vaatteissa jne, näytätte köyhiltä :)

Hah!Meidän lapset kulkee AINA puhtaissa ja ehjissä vaatteissa,löytyy fem myroria yms.Kaikkea vaatetta mitä muutkin käyttää.Ne on katos noi kirpparit meillä hyöty käytössä ja sieltä kun saan 10e ihania vaatteita jo,joka muksulle jotakin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Onko teillä jokin "syy", esim lomautus, työttömyys ja oletko yh? Olisko neuvolasta voitu vinkata? Meillä ainakin terkkari kyseli taloudellisesta tilanteesta kun tiesi että mies on ollut lomautettuna (ja mä "tyhmä" menin rehellisesti kertoon että ei ole talousvaikeuksia, eli meille ei oo ainakaan tulossa mitään) :saint: No ei kyllä tarvittaiskaan! Ihana että ne saa jotka oikeesti tarttee. :heart:

En ole yh,mä olen välillä ollut töissä,nyt syksystä asti kotona.Miehellä on työpaikka.Niin,neuvola vois olla kyllä että sieltä olis meidän nimi annettu. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tohelin:

Tää maksaa 9,90e/kk eikä mulle tule mitään lehtiä tms että kai sitä joku hyöty saa olla.Tuon rahan kerään joka kuulle vaikka huutonetistä. =)

Niinpä. Vaikka maksaisi enemmänkin, niin kyllä nettiyhteys kotona säästää niin paljon aikaa ja rahaakin, että ei ole mitään järkeä olla ilman. Esim. pankkiasiointi, kelahakemukset ym. hoituu yksinkertaisesti netin kautta. Lehtitilauksista tosiaan kannattaa mieluummin tinkiä. Netti kun avaa koko maailman.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Jos on paljon lapsia, niin ehkä neuvola on ehdottanut teitä lahjakortin saajaksi :). Mun tietääkseni näitä kysellään neuvolaltakin.

Joo,se voi olla.Voisko siihen vaikuttaa perhekoko ja neuvola on tietoinen mun elämästäni joka pari vuotta sitten heitti voltin kaksi kertaa. :)

Here we go again...:xmas:

Mutta ap:lle sanoisin, että ihana juttu, kun kerran tarpeeseen tulee. Ihanaa, että joku on otettu tuosta lahjakortista, eikä tule rutisemaan, miten pienestä summasta on kyse. Ihanaa ja rauhallista joulun odotusta ap:lle perheineen! =)

Alkuperäinen kirjoittaja ohho:

Mutta ap:lle sanoisin, että ihana juttu, kun kerran tarpeeseen tulee. Ihanaa, että joku on otettu tuosta lahjakortista, eikä tule rutisemaan, miten pienestä summasta on kyse. Ihanaa ja rauhallista joulun odotusta ap:lle perheineen! =)

Kiitos,samoin ihanaa joulun aikaa koko teidän perheellenne! :hug: :heart:

Tuli varmaan nyt selväksi kaikille, että on ihanaa...:ashamed:
(joskus sormet näppäimistöllä liikkuvat nopeammin kuin ajatus...:D )

Mun piti kirjoittaa just näin!
Minua liikutti miten ilahduit näin "vähästä". Eihän sillä 70 koko perhettäsi jouluna ruoki mutta asenteesi on kaunis.
Iloista ja onnellista joulua perheellesi.

Alkuperäinen kirjoittaja hhh:

Saahan tuolla vaikka mitä!Laitan siihen jonkun kympin lisää itse niin saan kaikenlaista,laatikko värkkejä,salaatti värkkejä ja sellaista mitä joulu pöytään toivotaan. =)

Cittarista saa monta pussia jo pelkästään tuolla 70e.

jos en maksaisi netistä 9.90?/kk niin rahaa menisi bussimaksuihin 20?/kk... joten siiitä voi ihan laskea miten köyhällä voi olla varaa nettiin.

Yhteistyössä