Sain idean kirppikselle! Mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja tuleva kirppismyyjä
  • Ensimmäinen viesti
tuleva kirppismyyjä
Ajattelin, että voisin viedä nurkkiin kerääntyneitä tavaroita kirppikselle myyntiin ja laittaa pöytään ilmoituksen, että kaikki tuotot annetaan lyhentämättömänä hyväntekeväisyyteen. Sitten siihen viereen lappuja ja kenkälaatikon, johon halukkaat saavat itse pudottaa oman ehdotuksensa hyväntekeväisyyskohteesta. Eniten ääniä saanut voittaa, tasapelin sattuessa arpa ratkaisee. Mitä mieltä olette, olisiko toimiva idea? Jaksaisitteko itse osallistua moiseen?

Meillä oli yhtenä vuotena pöytä kirpparilla ennen nälkäpäiväkeräystä, ihmiset sai lahjoittaa myytävää ja kaikki tuotteet oli hinnoiteltukin sit tyyliin 0,10 - 2 euroa ja tuotto siis SPR:n nälkäpäiväkeräykseen. Hyvin kävi kauppa ja ideaa kiiteltiin. Jos todella aiot lahjoittaa hyväntekeväisyyteen niin idea varmasti toimiva jos hinnat kohdallaan. Saatiin vielä pöytäpaikka lahjoituksena 2 viikoksi paikalliselta kirpparilta.

Viimeksi muokattu:
aloittaja
Siis tottakai laitan rahat ihan oikeasti hyväntekeväisyyteen. Mietinkin vähän sitä, että miten saan ihmiset uskomaan että näin teen... Ehkä ilmoitus kirppiksen ilmoitustaululle sitten, kun pöytävuokra on ohi?

Saraldo
Olisin aivan varma siitä, ettei ne rahat koskaan menisi mihinkään hyväntekeväisyyteen ja ajattelisin myyjän tehneen tuon ilmoituksen ihan vaan siksi, että saisi enemmän rahaa.

"vieras"
Mä en uskoisi tuohon ollenkaan, vaan kiertäisin kyseisen pöydän hyvin kaukaa. En voisi uskoa, että joku jaksaa nähdä vaivaa viedä tavarat kirppikselle, hinnoitella, käydä siivoamassa pöytää jne. ilman korvausta itselleen. ainakin täällä meillä päin voi nimittäin soittaa jollekin hyväntekeväisyysjärjestölle, esim. Fida, ja he tulevat hakemaan vanhat tavarat ja vievät omalle kirpputorilleen myyntiin. Vaivatonta!

vv
[QUOTE="vieras";22321451]Mä en uskoisi tuohon ollenkaan, vaan kiertäisin kyseisen pöydän hyvin kaukaa. En voisi uskoa, että joku jaksaa nähdä vaivaa viedä tavarat kirppikselle, hinnoitella, käydä siivoamassa pöytää jne. ilman korvausta itselleen. ainakin täällä meillä päin voi nimittäin soittaa jollekin hyväntekeväisyysjärjestölle, esim. Fida, ja he tulevat hakemaan vanhat tavarat ja vievät omalle kirpputorilleen myyntiin. Vaivatonta![/QUOTE]

Täys peesi.En ainakaan mitään lappuja alkaisi täyttämään, vaikka ehkä saattaisin ostaa jotain jos jotain tarpeellista sattuisi olemaan.

aloittaja
[QUOTE="vieras";22321451]Mä en uskoisi tuohon ollenkaan, vaan kiertäisin kyseisen pöydän hyvin kaukaa. En voisi uskoa, että joku jaksaa nähdä vaivaa viedä tavarat kirppikselle, hinnoitella, käydä siivoamassa pöytää jne. ilman korvausta itselleen. ainakin täällä meillä päin voi nimittäin soittaa jollekin hyväntekeväisyysjärjestölle, esim. Fida, ja he tulevat hakemaan vanhat tavarat ja vievät omalle kirpputorilleen myyntiin. Vaivatonta![/QUOTE]

Minä jaksan :wave: Motivaattorina toimii hyvä mieli ja tyhjät nurkat. Valmiit hyväntekeväisyysjärjestöt (UFF, Punainen Risti, Fida, Lähetyskirppis) ovat jotenkin tylsiä vaihtoehtoja. Ja pursuavat tavaraa jo muutenkin. Tällä kirppisidealla joku pienempi ja ruohonjuuritasoisempi järjestö voisi saada osansa.

vieras...
No joo, tyypilliseen tapaan ahneet p*skat eivät voi uskoa, että jollain on sekä halua että varaa tehdä hyväntekeväisyyttä. Kaikki eivät rahaa rojujaan rahankiilto silmissä kirppiksille...

Yhteistyössä