Sain hammaslääkäristä saikkua ja nyt työkaveri aukoo päätään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riepulainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riepulainen

Vieras
Menin aamulla päivystykseen kipeän hampaan takia ja se piti sitten poistaa. Hammaslääkäri kirjoitti minulle tämän päivän (olin menossa iltavuoroon) saikkua ja vein äsken sen lapun töihin. Hirvee valitus alkoi miten en voinut aiemmin ilmoittaa etten tuu vuoroon (no haloo, enpä tiennyt että hammas poistetaan) ja miten muut joutuu tekemään iltavuoron. Okei, ymmärrän että ottaa päähän mutta en helvetissä mene töihin kun kyseessä on kuitenkin fyysinen työ ja se lääkäri sanoi että ei saa mennä. Työkaveri itse kuulema olisi tullut jos pelkkä hampaanpoisto ollut. Sanoin että ihan vapaasti voi omalla saikullaan töihin mennä, jos huvittaa mutta että itse menen kotiin lepäämään. Valvoin koko yön kipeän hampaan takia ja oon ihan väsynyt nyt hammaslääkärin jälkeen, kun se pelkääminen (mullon hammaslääkärifobia) vie voimat.
Ärsyttää tämmöinen.

Ymmärrän, että sua ärsyttää. Sulla on oikeus ja syy levätä.

Ymmärrän myös, että työkaveria ärsyttää. Sen sijaan en ymmärrä työkaverin käytöstä, se oli asiatonta. Koita kuitenkin antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, on helpompi jatkaa hommia yhdessä. Jos käytös on edelleen huomenna sua kohtaan asiatonta, koita jutella asiat selväksi. Ei työkaverilla ole oikeutta purkaa ärsytystään sinuun syyttä suotta.

Ja työkaverini ei joudu itse tekemään yhtään pitempää päivää kuitenkaan kun meitä on vuorossa useampi. Minä vaan oon tänään poissa. Töihin se ei juurikan vaikuta, mitä nyt huomenna mulla on itselläni enemmän tekemistä.

Ymmärrän molempia. Työkaverilta asiatonta käytöstä mutta en mä kyllä ymmärrä miten hampaan poiston jälkeen ei voi mennä töihin. Itse olen mennyt kun kaikki mennyt normaalisti ja teen fyysistä työtä.

[QUOTE="vieras";25608990]Ymmärrän molempia. Työkaverilta asiatonta käytöstä mutta en mä kyllä ymmärrä miten hampaan poiston jälkeen ei voi mennä töihin. Itse olen mennyt kun kaikki mennyt normaalisti ja teen fyysistä työtä.[/QUOTE]

Se lääkäri sanoi että poistokohta voi alkaa vuotaa uudelleen jos alkaa ponnistella. Mulla lähti edellisessä poistossa (kun menin pöljä salille) se veripaikka siitä reiästä ja voi jeesus että verta tuli ja oli ihan sairaan kipeä.

Itse kanssa jouduin hakemaan saikkua kesken työpäivän tänään ja heti huomasi mikä kuhina alkoi käymään. Yleensä eräs terveysintoilija muistaa aina nälväistä kun en syö kalaa niin ei ihmekkään jos taas kipeänä. Siis vuoden aikana saatan sairastaa ehkä muutaman flunssan..kyllä ärsyttää tollanen.ei ole kenelläkään työkaverilla oikeutta puuttua sairaslomiin. Esimies muisti taas sijaista soittaessaan sanoa että taitaa olla raskaana..että näin meillä

Ärsyttää nämä työnsankarit, jotka arvostelee toisten sairastamisia. Itse olen ollut saikulla parin viimeisen vuoden aikana pari kertaa ja muutaman kerran sairasta lasta hoitamassa. Hirveä narina oli silloinkin. Itse oli kuumeessakin se mun työkaveri töissä ja voi sitä marttyyriuden määrää. Kun hÄN on niin hyvä työntekijä, että tulee kipeenäkin töihin.