Sain antibiootin turhaan ja nyt kärsin sen aiheuttamista kivuista.

kyllä keittää. Tää tyttö on lähdössä huomenna ulkomaille. Viikon ajan tässä ollu poskeat kipeät ja räkäinen olo + pientä lämpöilyä. No käväsin lääkärissä, määräsi antibiootin (zeclar, oli muuten kallis) ja lähetti röntgeniin. Soitti äskön tuloksista, Röntgen OK. Ultrassa jostain syystä näkyi märkää, mutta röntgen on tarkempi joten ilmeisesti tulehdusta ei ole.
No kerkesin juuri aamulla ottaa ensimmäisen tabletin ja olen yrjöillyt pitkin asuntoa ja vatsa on niin helvetin kipeä:':)'(
ajattelin että tulehdus pilaa reissuni, mutta se on nyt sitten tämä antibiootti. Lääkäri ohjeisti syömään loppuun VARMUUDENVUOKSI jos tulisikin poskiontelotulehdus.

Mieli tekisi jättää kesken... mutta...

Kaulin
Onpa kumma lääkäri!

Siskoni on allerginen eräälle antibiootille, hän saa siitä voimakkaita kouristavia oksennuskohtauksia. Lääkäri vaihtoi heti lääkkeen toiseen, ja kirjasi ylös ettei kyseistä antibioottia enää määrätä hänelle.

ooooo
mulle ultra näytti märkää ja röntgen oli puhdas. jätin kuurin ottamatta. 2viikon kuluttua olin taas kipeänä ja ultrassa oli taas märkää näkyvissä. Sillä kertaa ei otettu röntgeniä mutta vedin suosiolla ab-kuurin silloin ja sairastelut loppui siihen.

Ikävä että lääke aiheuttaa sulle noin pahoja oireita. minulle taas zeclar on lähes ainoa lääke joka sopii. muistitko ottaa maitohappobakteerit käyttöön ne vois ehkä auttaa helpottamaan tilannetta. ja ehkä voisit pyytää jonkon toisen antibiootin.

Otin maitohappobakteeria mutta silti olo ihan kamala :/ Ajattelin keskeyttää kuurin ja hakea apteekista huuhtelukannun ja syödä Duactia tai jotain muuta allergialääkettä. Onko järkeä syödä antibiootti kun tulehdusta ei ole?

---
kyllä keittää. Tää tyttö on lähdössä huomenna ulkomaille. Viikon ajan tässä ollu poskeat kipeät ja räkäinen olo + pientä lämpöilyä. No käväsin lääkärissä, määräsi antibiootin (zeclar, oli muuten kallis) ja lähetti röntgeniin. Soitti äskön tuloksista, Röntgen OK. Ultrassa jostain syystä näkyi märkää, mutta röntgen on tarkempi joten ilmeisesti tulehdusta ei ole.
No kerkesin juuri aamulla ottaa ensimmäisen tabletin ja olen yrjöillyt pitkin asuntoa ja vatsa on niin helvetin kipeä:':)'(
ajattelin että tulehdus pilaa reissuni, mutta se on nyt sitten tämä antibiootti. Lääkäri ohjeisti syömään loppuun VARMUUDENVUOKSI jos tulisikin poskiontelotulehdus.

Mieli tekisi jättää kesken... mutta...

mulla on toi sama kuuri nyt keuhkoputkentulehdus epäilyyn. ei oireita. ja oli kallis verrattuna vaikka v-peniin! joka maksaa jotain 3e. xeclarin hintaa en nyt edes muista enkä jaksa etsiä kuittia...

hohhoijjakkaa
Mitä sitten luulit saavuttavasi, kun menit lekurille? Eihän niillä muuta ole kuin ab-kuuri, jota potilaat yleensä kinuaa ja itse haluaa, kun eivät usko että LENTSU LÄHTEE SAIRASTAMALLA JA LEVOLLA, eikä aina lääkkeillä.

.....
[QUOTE="...";30761421]Kuka hullu menee (missä edes pääsee) röntgeniin flunssan takia???[/QUOTE]

Siinä on ehkä epäilty että se poskiontelontulehdus on levinnyt otsaonteloon, ehkä siksi röntgen. Mutta ei se kyllä perus tutkimuksiin kuulu sillon kun on flunssa/poskiontelontulehdus.

Siinä on ehkä epäilty että se poskiontelontulehdus on levinnyt otsaonteloon, ehkä siksi röntgen. Mutta ei se kyllä perus tutkimuksiin kuulu sillon kun on flunssa/poskiontelontulehdus.
multa on tasan kerran katottu röntgenillä posket,se oli ennen leikkausta kun varmistivat.
Muuten on aina käytetty ultraa,myös otsakerralla. Ultra on kylllä kertonut oikein kun märkää on tullut.

Yhteistyössä