Sain ajan sterilisaatioon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liilu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liilu

Vieras
Syksyllä laitettiin täältä paperit vetämään ja nyt tuli sitten aika.
Nyt vain aloin miettimään että haluanko mää tehä tässä vaiheessa elämää tuon lopullisen päätöksen lasten suhteen vai en.

Tällähetkellä en todellakaan kuvittele toivovani lisää lapsia, mutta olenko samaa mieltä vaikka viiden vuoden päästä kun nuorimmainen on kouluikäinen eikä enää niin pieni kuin nyt.

Ainahan sen ajan voi vielä perua tässävaiheessa mutta mitä sinä tekisit?

Mulla on ikää hiukan vajaa 30 ja kolme lasta.

Hormonikierukkaa nyt käytän ja se on voimassa vielä kolme vuotta, mutta jotenkin koin syksyllä että haluaisin lopulliseen päätökseen asiasta. Nyt kuitenkin on alkanut tuntua että voinko olla varma etten muuta mieltäni joskus elämässä.

Osansa voi tietenkin vaikuttaa se että aloin jännittää operaatiota ja siksi aloin miettiä että oonko mää nyt sitten 100% varma.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Voihan sen purkaa jos haluaakin myöhemmin lapsen.

Mulle ainakin lääkäri sanoi,ettei tähän vaihtoehtoon kannata luottaa ollenkaan (siis että tuo purku"onnistuisi" niin, että lapsen/lapsia voisi vielä saada.) Päätöksen pitää siis olla täysin varma.

Minustakin oli hieman "huvitavaa" ja samalla kummallista kun lääkäri sanoi silloin kun pani lähetettä eteenpäin että niin voihan sen sitten yrittää purkaa jos joskus myöhemmin alkaa kaduttaa. Kun mää koen kuitenkin että tuo on sitten totisesti lopullinen päätös.

Mä en olisi missään nimessä mennyt, jos tuollaista empimistä olisi ollut ilmassa.

Mulle ilmoitettiin heti kättelyssä että purkuja tehdä enää. Jos lapsen vielä kuitenkin haluaa, se tehdään omalla kustannuksella hedelmöityshoidoin.

Tiedän sellaisia, jotka ovat sinun iässäsi tehneet, ja myöhemmin tulleet katumapäälle. Kannattaa vielä miettiä, jos epäilyttää, ettei tarvitsisi katua myöhemmin.

Yhteistyössä