Säilytysrasia homeessa.... Uskaltaako vielä käyttää pesun jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ff
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

ff

Vieras
Muovinen tupperwaren rasia oli unohtunut laukkuun viikoksi tonnikalasalaatin jämineen ja tietty nyt läpeensä homeen kuorruttama... Uskaltaako sitä vielä käyttää pesun jälkeen ruuan säilyttämiseen vai pitääkö heittää pois? Pelottaa et jos jotain homeen "myrkkyjä" imeytynyt muoviin tms...

Kiitti jos joku auttaa :)

Kyllä sitä voi käyttää. :) Normaalin pesun lisäksi kannattaa pestä etikalla, jotta homeitiöt kuolee. Jos itiöitä ei tuhoa, homehtuu ruoka herkästi uudestaan. Muista huuhtoa aluksi kylmällä vedellä, ettei rasiaan jää värjäytymiä. Tämmöiset keinot minulle on opetettu ja hyvin olen niitten avulla saanut astiat pysymään käyttökuntoisina. :)

Yksi Tupperware myyjä joskus opasti, että vuorokaudeksi pakastimeen ja home on pysyvästi poissa. Normaali pesun jälkeen tuppaa homettumaan nopeammin rasiassa, joka on joskus ollu homeessa.

Yksi Tupperware myyjä joskus opasti, että vuorokaudeksi pakastimeen ja home on pysyvästi poissa. Normaali pesun jälkeen tuppaa homettumaan nopeammin rasiassa, joka on joskus ollu homeessa.

Kaikki TW-astiat eivät kestä pakastamista. Pakastamisen kestävillä astioilla tuo onkin hyvä keino päästä homeesta eroon. :) Kannattaa siis katsoa kestääkö astia tuon "käsittelyn" ja valita keino sen mukaan. Päälle päinhän ei heti välttämättä seurauksia huomaa, mutta materiaali haurastuu pakkasessa, jos ei ole tarkoitettu sellaiseen.

Kiitos mahtavista vinkeistä! Yritin katsoa netistä että kestäisikö tuo rasia pakastamista mutta en kyseistä rasiaa löytänyt mistään kun taitaa olla sen verran vanhempi... Mutta laitoin sen nyt pakkaseen, pidetään peukkuja että rasia kestää.

Minä en kyllä tuohon pakastamisen tehoon luottaisi, kun monia bakteereja säilytetään laboratorioissa pakastettuna. Jokunen pöpö voi kuolla, mutta monet selviävät siitä. Enämmän luottaisin spriissä tai kloorivedessä liuottamiseen tai vaikka keittämiseen kuin tuohon pakastamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Yök;22649829:
Kyllä varmasti voi käyttää, mut itse en pystyis. :x

Olen heittänyt roskiin rasiat jotka ovat unohtuneet seilaamaan jonnekin jääkaapin perukoille. En kuitenkaan kykenisi enää käyttämään niitä kun muistaisin aina että sisältö oli homeessa :x

Voi hyvinkin käyttää. Marttojen luonnonmenetelmällä etikka/ruokasooda kuohautus ja tukikuumaa vettä päälle. Anna vaikuttaa kunnes jäähtyy - pese ja eikun käyttöön ☺

Voi hyvinkin käyttää. Marttojen luonnonmenetelmällä etikka/ruokasooda kuohautus ja tukikuumaa vettä päälle. Anna vaikuttaa kunnes jäähtyy - pese ja eikun käyttöön ☺

Uusimmat

Yhteistyössä