Säilytättekö te kotonanne ampuma-aseita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmph

Vieras
Tuolla Sonkajärveläisen tapauksessa uhrilla ollut SEITSEMÄN, SEITSEMÄN ampuma-asetta kotonaan. Kyllä se jostakin kertoo.

Jos vaikka harrastaa metsästystä, niin silloinkin ampuma-aseita saattaa olla joku 1-3 kpl. Riippuen, jos harrastaa sekä pienriistan, että suurriistan metsästystä.

Kyllä mies säilyttää, harrastaa aseita eli on käsiaseita esimerkiksi magnum 357 ja puoliautomaattikivääriä ja kaikkea siltä väliltä ja toistakymmentä niitä hänellä lienee. Missä niitä sitten säilytettäisiin, naapurissa vai?

Ei ole lupia moisiin vempeleisiin. Eikä kyllä käyttöäkään.

Mummulassa on papan asekaappi olkkarissa, lukittuna tietenkin, ja muistaakseni siellä on 6kpl aseita. Lähinnä hirvieläinten metsästykseen.

[QUOTE="Nyt harmaana";30569057]Piti ihan laskea ja meillä on miehellä 12 asetta yhteensä asekaapeissa kotona.[/QUOTE]

onko sullakin kantolupia vai onko ukkos niin viraton että pitää asekaapin avainta näkösällä?

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
[QUOTE="Piah";30569086]11kpl eikä yhtään kantolupaa. Pelkkiä hallussapitolupia.[/QUOTE]

Ne on kyllä ihan sama asia. :D Hallussapitolupa on se virallinen nimi, kantolupa puhekielinen ilmaisu.

Tuolla Sonkajärveläisen tapauksessa uhrilla ollut SEITSEMÄN, SEITSEMÄN ampuma-asetta kotonaan. Kyllä se jostakin kertoo.

Jos vaikka harrastaa metsästystä, niin silloinkin ampuma-aseita saattaa olla joku 1-3 kpl. Riippuen, jos harrastaa sekä pienriistan, että suurriistan metsästystä.

Uhri ei onnistunut puolustamaan itseänsä vaikka omisti 7 pyssyä! Aika kädetöntä toimintaa...

Alkuperäinen kirjoittaja kädetöntä;30569137:
Uhri ei onnistunut puolustamaan itseänsä vaikka omisti 7 pyssyä! Aika kädetöntä toimintaa...

Onpa kädetöntä toimintaa... meillä ainakin miehellä on nimismiehen käsky että aseitten pesät yms. pitää säilyttää eri paikassa kuin aseita, aseet ovat lukollisessa asekaapissa, osa aseista on lukollisessa eri paikassa olevassa kaapissa ja vielä ammukset ovat kolmannessa eri kaapissa lukkojen takana. En tuosta jutusta tiedä, mutta meillä ei olisi puolustamiseen ensimmäiseen puoleen tuntiin yhtään pätevää asetta, ilmakivääri tuossa nurkassa notkuu saatavilla, sekin ilman panoksia ja aseita meiltä tosiaan löytyy toista kymmentä.

Onpa kädetöntä toimintaa... meillä ainakin miehellä on nimismiehen käsky että aseitten pesät yms. pitää säilyttää eri paikassa kuin aseita, aseet ovat lukollisessa asekaapissa, osa aseista on lukollisessa eri paikassa olevassa kaapissa ja vielä ammukset ovat kolmannessa eri kaapissa lukkojen takana. En tuosta jutusta tiedä, mutta meillä ei olisi puolustamiseen ensimmäiseen puoleen tuntiin yhtään pätevää asetta, ilmakivääri tuossa nurkassa notkuu saatavilla, sekin ilman panoksia ja aseita meiltä tosiaan löytyy toista kymmentä.

Teistäkin voi tulla ruumiita "nimismiehen käskystä"...

Mun kotona ei ole aseita ainuttakaan, eikä kyl lupiakaan. Miehen kotona on aseita asekaapissa, harrastaa metsästystä. Mun on pakko totutella aseisiin, pelkään niit vaan niin pirusti. Mut mies kyl tietää mun traumat aseista, joten helpottaa kummasti yhdes oloo :)

Alkuperäinen kirjoittaja kädetöntä;30569166:
Teistäkin voi tulla ruumiita "nimismiehen käskystä"...

No tuskinpa vain nyt sen kummemmin, en usko vaikka mulla olisi ladattu ase kädessä, että sillä voisin posauttaa jotain päin näköä, ja mieskin kyllä sanoo että kannattaa mennä maalitaulun eteen kun minä ammun, siellä on turvallisin paikka, että tuskinpa siitä apua olisi vaikka ampuisinkin.

Kotona asekaapissa lukkojen takana meillä. Missä muualla ne olis? Mä luulen että aseita on joku 7-10, ihan tarkkaa en tiedä. Asekaappi on myös lukitussa komerossa ettei lapset pääse.

Yhteistyössä