Saikulla, lapsi hoitoon vai pidätkö kotona?

  • Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Riippuu, hoitoon olen vienyt kun itse olin ollut leikkauksessa eikä saanut nostella ja tyttö oli 2v ja jos oksennustautia ollut, kuumeessa en ole ollutkaan ettei voi sanoa olisinko pitänyt kotona vai en.
 
yks
saanko kysyä, että miksi se lapsi pitää ottaa pois hoidosta, jos olet kipeä? Mä en todellakaan ottaisi tota1.5 v touhutyttöä kotiin, jos itse en pysty muuta kuin makaamaan sängyssä kuumehorkassa tai juoksemaan ripulisena vessassa.

Ilmeisesti täällä on näitä feikkikipeitä aika paljon...työnantajat tykkää...
 
Ite oon ollu nyt raskauden takia saikulla jo kuudetta viikkoa. Poika on aina jonkin päivän tarhassa per viikko. Tietävät tarhassa etten ole töissä ja eivät ole pahana asiaa pitäneet. Ja kuiteski se hoitomaksu pitää maksaa vaikkei se siellä olis. Että mun mielestä on ihan oikein että se saa siellä olla koska se pitää kuiteski joka kk maksaa se hoitomaksu.
 
Mä en jaksa lähteä viemään likkaa pyörällä tai kävellen hoitoon jos olen oikein kunnolla kipeä. Sen takia likka ei mene huomenna hoitoon. Perjantaina kyllä menee vaikka olisin vielä kipeä, mutta kun tekevät hoidosta pienen reissun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
saanko kysyä, että miksi se lapsi pitää ottaa pois hoidosta, jos olet kipeä? ...
Meillä lapset ovat aina viihtyneet kotosalla ja tykänneet vapaa päivistä vaikka äiti tai isä ei jaksaisikaan leikittää ja peuhata. Ovat aika rauhallisia tapauksia.
Joku toinen vie hoitoon ja se on täysin o.k, meillä vaan jostain syystä lapset olleet aina kotosalla kun vaan joku aikuinen paikalla.
 
Hoidossa tietenkin. Mä olen harvoin kipeä ja silloin kun olen, niin olen todella kipeä..enkä siten voi lapsia hoitaa..tosin nythän mä olen kotona vauvan kanssa eikä häntä voi mihinkään lykätä, mutta mummia voi kysyä..
Toisaalta, jos jotenkin kykenen lapset hoitamaan niin sit keskimmäinenkin olis varmaan kotona koska tuo pk:n roudaaminen verottaa voimia..mutta toisaalta, kyllä se tuntuu hassulta pitää lapsi kotona sairaan mutsin kanssa joka ei pysty safkaa laittamaan saatikka ulkoiluttamaan. :/
 
yks
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Jos olen oksennus/ripuli taudissa tai kuumessa/flunssassa niin EN vie lastani tarhaan muita tartuttamaan.
toi on just niin väärä ajattelutapa. Se sun lapsesi nimenomaan saa sen taudin sulta kun sun ympärilläs pyörii ja kun sä olet terve, on lapsellasi taudin itämisaika ohi ja sairastuu tod.näk. seuraavana pv:nä. Ja lapsethan voivat kantaa tautia vaikka itse eivät sairastuisi.
 
Eli vanhemmat kipeinä kotona, vievät lapsen tarhaan. Siinä sivussa vievät pöpöt tarhaan ja kas kummaa kun sitten taas valitetaan:" Älkää viekö niitä sairaita lapsia hoitoon!" "Pitäkää sairaat lapset kotona!"
 
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Jos olen oksennus/ripuli taudissa tai kuumessa/flunssassa niin EN vie lastani tarhaan muita tartuttamaan.
toi on just niin väärä ajattelutapa. Se sun lapsesi nimenomaan saa sen taudin sulta kun sun ympärilläs pyörii ja kun sä olet terve, on lapsellasi taudin itämisaika ohi ja sairastuu tod.näk. seuraavana pv:nä. Ja lapsethan voivat kantaa tautia vaikka itse eivät sairastuisi.
En tiedä millaisessa tarhassa sun lapset ovat, mutta meillä ne on kuitenkin tarhassa vain päivisin, joten öisin ovat kotona ja mun ympärillä pörräävät.
Ja kun lapset sairastuvat olen heidän kanssa kotona tai mies on.

Mä en todellakaan lähde oksu/ripulissa viemään lapsiani tarhaan ja tartuttamaan kaikkia muitakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
niin olen todella kipeä..enkä siten voi lapsia hoitaa..t :/
Mihin veit lapset kun olit kotiäiti tai lapset lomalla ja sairastut?
Mä olen nyt kotona vauvan kanssa, eskari on koulussa ja keskari pk:ssa 3xvko...mutta mä tosiaan olen harvoin sairaana, kerran tai pari vuodessa. Ja kun olen ollut, niin mummi on ollut meillä sen aikaa kun mies on ollut duunissa ja kerran viime vuonna mies oli yhden päivän himassa mun sairauden vuoksi, kun mummi ei päässyt.
 
ai
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Eli vanhemmat kipeinä kotona, vievät lapsen tarhaan. Siinä sivussa vievät pöpöt tarhaan ja kas kummaa kun sitten taas valitetaan:" Älkää viekö niitä sairaita lapsia hoitoon!" "Pitäkää sairaat lapset kotona!"
Niitä taudin aiheuttajia on kuule niin paljon liikkeellä ettet tiedäkään. Entäs päiväkodin tädit, jotka tulee puolikuntoisina töihin tai joitten lapset tai mies on kipeinä kotona???

Entisen päiväkodin hoitotäti tuli päiväkotiin töihin, koska lääkäri ei kuulemma jatkanut sairaslomaa. täti oli niin kipeä, ettei ääni kulkenut. Ja kas, päivä tai kaksi ja omallani oli tasan sama kurkkukipu ja angiina, kiitos tädin!



 

Yhteistyössä