Sähkömies/nainen apua tarviin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hölömö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hölömö"

Vieras
pesutorni pitäis asentaa ja löytyy yks 16A pistorasia kylppäristä plus peilikaapissa on yks. voiko sen 16A pistokkeen jakajalla jakaa et saa molempiin laitteisiin sähköt?? pesukone vaatii 10A ja kuivuri sen 16A.. iha ulalla ny :D vai pitääkö ottaa virta peilikaapista pesukoneeseen ja sit laittaa tuo kuivuri kii tuoho toiseen??

kylppäri on märkä tila ja siellä pitäis käyttää suojausluokaltaan IP44 laitteita ja epäilen että toi sun "jakaja" ei sitä vaatimusta täytä
Kylpyhuone jaetaan etäisyyden mukaan eri tavalla luokiteltaviin alueisiin ja joissain tilanteissa IP21 on riittävä. En nyt osaa sanoa mitä luokkaa ne haaroittimet ovat.
Jatkojohtoja ei kuitenkaan jatkuvassa käytössä saa olla.

Ok.. Pitänee mennä kyselemään onko mitään sellaisia haaroittimia olemassa mikä kävis :) tai sitten ottaa eri pistokkeista virta jos pitää olla molemmat samaan aikaan päällä :) jatkojohto virityksiä en ala tekemään :)

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29068820:
Kylpyhuone jaetaan etäisyyden mukaan eri tavalla luokiteltaviin alueisiin ja joissain tilanteissa IP21 on riittävä. En nyt osaa sanoa mitä luokkaa ne haaroittimet ovat...

vaarallinen neuvo palstamammalle, eiköhän pitäydytä IP44ssa kun etäisyyksiä ei tunneta

jätetään omat viritykset semmosille jotka tietää mitä tekee

Vastaan, vaikka en sähkömies olekaan. Olen kuitenkin sellaisen joskus tavannut. :)

Eli itse tilaisin sähkärin vetämään piuhat toiselle rasialle siihen pesukoneen pistorasian yhteyteen. Etenkin jos piuhat on vedetty putkitettuina, niin ei käsittääkseni ole iso homma.

Näin se peilikaapin pistorasia jää muuhun käyttöön, eikä koneita myöskään tarvitse käyttää vuorotellen. Sehän rajoittaa siitä kuivurista saatavaa hyötyäkin melkoisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;29069026:
Vastaan, vaikka en sähkömies olekaan. Olen kuitenkin sellaisen joskus tavannut. :)

Eli itse tilaisin sähkärin vetämään piuhat toiselle rasialle siihen pesukoneen pistorasian yhteyteen. Etenkin jos piuhat on vedetty putkitettuina, niin ei käsittääkseni ole iso homma.

Näin se peilikaapin pistorasia jää muuhun käyttöön, eikä koneita myöskään tarvitse käyttää vuorotellen. Sehän rajoittaa siitä kuivurista saatavaa hyötyäkin melkoisesti.

Tattista!! taidanpa tehdä näin ei varmaan tosiaan mikään iso, eikä kallis homma tule olemaan :) Ei muuta ku ettimään sähkäri käsiin..

vaarallinen neuvo palstamammalle, eiköhän pitäydytä IP44ssa kun etäisyyksiä ei tunneta
Mielummin näin juu.

Alkuperäinen kirjoittaja sähkönainen;29069149:
Eihän niiden tarvitse yleensä olla yhtäaikaa päällä koska ensin pestään pyykit ja sitten ne kuivataan.
Meillä hyvin usein pyörii koneet samaan aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja sähkönainen;29069149:
Eihän niiden tarvitse yleensä olla yhtäaikaa päällä koska ensin pestään pyykit ja sitten ne kuivataan.

En tiedä paljon teillä menee pyykkiä mutta meillä huutaa molemmat yleensä..

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;29069026:
...Eli itse tilaisin sähkärin vetämään piuhat toiselle rasialle siihen pesukoneen pistorasian yhteyteen. Etenkin jos piuhat on vedetty putkitettuina, niin ei käsittääkseni ole iso homma....

vähänkään uudemmassa talossa ei ole putkia

valitettavasti

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;29069594:
Meillä on v. 2010 valmistunut talo ja kaikki sähköt vedettiin putkitettuina. En ole asiaan sen kummemmin perehtynyt, mutta olen kuvitellut tämän olevan ihan yleinen käytäntö?
Taitaa mennä nykyisin aika fifty-sixty. Putkittaminen maksaa extraa eikä siitä nyt varsinaisesti ole mitään hyötyäkään. Mahdollinen lisätarve kannattaa ottaa huomioon jo suunnittelussa eikä se putki kuitenkaan koskaan mene siitä mihin se mahdollinen lisäpistorasia myöhemmin halutaan.

Yhteistyössä