sähkögrilli vs. kaasugrilli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesäkokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kesäkokki

Vieras
Meidän pienelle kahdenhengen perheelle olisi suunnitteilla ensimmäisen grillin hankinta. Grilli tulisi kesällä lähes päivittäiseen käyttöön. Pidämme grillatuista kasviksista, kalasta ja lihasta!
Siksi kyselenkin kumpaakos kannattaisi hankkia parvekkeelle, sähkö- vai kaasugrilliä?
Sähkögrillin "kestävyyttä" pohdiskelen. Olen kuullut kiroamista, kuinka joillain hyytyy kesken paiston. Onko tämä yleistä vai vain joidenkin merkkien ongelma?
Kaasugrillissä mietin kauanko kaasupullo kestää, ja voinko jättää/säilyttää pulloa parvekkeellani seuraavaan vuoteen? Samoin parvekkeemme on melko lämmin paikka. Kestääkö kaasupullo sen? Onko grillien käyttöiällä eroa? Ruoan maulla? Merkeillä? Tai mitä vain tulee aiheeata mieleen, joka kannattaa ottaa huomioon ennen ostoa, niin valaise grillineitsyttä, kiitos! :)

Mä laittaisin kaasugrillin. Mulla on grillissäni 10kg kaasupullo ja se melkeen riittää koko kesäksi lähes päivittäisessä käytössä. Tyhjän pullon vaihto täyteen maksaa 25...30€.

Pullo on tarkoitettu ulkokäyttöön ja sitä kestää säilyttää partsilla kesät talvet.

Ehdottomasti sähkögrilli. Itsellä on 12 euron sähkögrilli ja kun kuumensin sillä Lidlistä ostetun makkaran, se maistui paljon paremmalta kuin naaprin 1000 euron kaasugrillissä grillattu.

Toinen aloittelija päätyi kaasuun. Ja miettii myös onko suora auringonpaiste liian kuuma kaasupullolle. Tai pakkanen liian kova? Entäs itse grilli? Kestääkö se säilytystä kylmässä varastossa?

[QUOTE="vieras";28478169]Toinen aloittelija päätyi kaasuun. Ja miettii myös onko suora auringonpaiste liian kuuma kaasupullolle. Tai pakkanen liian kova? Entäs itse grilli? Kestääkö se säilytystä kylmässä varastossa?[/QUOTE]

kaasupullo kyllä kestää mitä vaan mutta itse grilli ruostuu pikkuhiljaa käytössä

mutta mikäpä rauasta tehty ei ruostuisi

Meillä tarve molemmille.
Kunnolla grillataan koko perheelle kaasulla, mutta olen muksun kanssa pihahommissa todennut sähkögrillin näppärimmäksi. Siinä nopeasti paistetaan kalapihvit tai makkarat ja maissit. Jäähtyy nopeammin kuin kaasugrilli, ei tarvii niin silmä kovana vahtia tuon mukelon liikkeitä.
Ollaan me tolla sähkögrillillä saatu kaiken näköisiä ruokia aikaiseksi, mutta pienihän se on.

Eli sähkögrilli kelpaa ennemmin ruoan lämmitykseen, ja kaasu grillaukseen..?
Mitenkäs tuo huolto puoli? Äitini tuhahti samantien että kaasugrilli on kauhean suuri töinen... Mitään perusteluja ei antanut. Paljonko uusi kaasupullo maksaa? Täytön hinta tulikin jo, mutta uuden hinta?

Alkuperäinen kirjoittaja kesäkokki;28478313:
Mitenkäs tuo huolto puoli? Äitini tuhahti samantien että kaasugrilli on kauhean suuri töinen... Mitään perusteluja ei antanut. Paljonko uusi kaasupullo maksaa? Täytön hinta tulikin jo, mutta uuden hinta?

oliskohan se uusi kaasupullo jotain satasen nurkilla?

kaikki grillit on yhtä isotöisiä hoitaa

oliskohan se uusi kaasupullo jotain satasen nurkilla?

kaikki grillit on yhtä isotöisiä hoitaa

Jep. Samaa skraappaamista se on. Mut toi meidän pieni sähkögrilli on siitä hyvä, et sen parilan voi nostaa ja tuupata tiskialtaaseen, kun on niin pieni. :D Ja oon mä sen pariin otteeseen laittanu koneeseenkin.

Ja muuten oon mä tolla sähkövärkillä grillannu kanapihvejäkin ja sellaisia.

Joo, kaasugrilli kyllä simuloi oikeaa grillaamista kohtuullisesti ja noi sähkövehkeet pistää vain nippanappa mikroaaltouunille kampoihin.

Mitenkäs tuo huolto puoli? Äitini tuhahti samantien että kaasugrilli on kauhean suuri töinen... Mitään perusteluja ei antanut.
Vaikea antaa mitään perusteluja koska niitä ei taida olla.
Kaasugrilissä on toki yksi työvaihe enemmän kun pitää avata kaasupullon hana mutta en sitä mitenkään suuritöisenä pidä vaikka siihen melkein kaksi sekuntia kuluukin.

Paljonko uusi kaasupullo maksaa? Täytön hinta tulikin jo, mutta uuden hinta?
Joistain kympeistä sataseen. Riippuu koosta ja materiaalista. Kympin komposiittipullo maksaa sen öpaut satasen. Komposiittipullo on siitä mukava että kaasun määrän näkee pullon läpi.

Kyllä toi sähkö on vaan korvike. Mutta ihan kelpo, jos jotain pientä haluaa äkkiä.

Nojaa. Jos ostaa 20-30EUR sähkögrillin tai 100EUR kaasugrillin niin samaa tuubaa ne ovat. Hankkii 200-300EUR sähkögrillin niin johan alkaa makkarat grillaantua oikein.

En huomaa mitään eroa kaverin 500EUR kaasugrillissä ja toisen kaverin Weber sähkögrillistä. Sähkögrilli on helpompi ja kenties nopeampi. Parveke käytössä varmasti hyvä valinta.

Kaasu ehdottomasti jos ei ole mahdollisuutta puugrilliin!!

EIEIEI... Nyt vasta luin että parvekkeelle!

Pieni sähkögrilli parvekkeelle. Ei mitään muuta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Meillä on muutaman vuoden ollut Obh Nordican sähkögrilli, jolla ollaan grillattu koko perheelle. Hyvä grilli se on ollut ja tehoja löytyy (säädettävä lämpötila). Parila on helppo puhdistaa, koska sen saa irrotettua ja pesu voi tapahtua tiskialtaassa (ainoastaan lämpötilansäätimen vastakappaletta ei saa upottaa veteen).

Steakhouse BBQ Contact - OBH Nordica

Sähkögrilli on helpompi ja kenties nopeampi.
Kaasugrillin polttimien tehot ovat ehkä luokkaa 3-4 kW per kappale ja niitä on yleensä kolme. Normaalista 10A pistorasiasta voi repiä tehoa maksimissaan vain 2,3 kW.
Eli miten sähkögrilli voisi olla nopeampi/tehokkaampi?

Sitäkään en keksi keksi että miten sähkögrili voisi olla helpompi tai mikä kaasugrillissä olisi vaikeaa/hankalaa.

Ei se kaasugrilli sen työläämpi oo. Meillä lens sähkönen pois ja muutaman vuoden jo ollu kaasugrilli ahkerassa käytössä. Kaasupullo sisältöineen siihen maksoi 50e käytettynä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28478396:
Kaasugrillin polttimien tehot ovat ehkä luokkaa 3-4 kW per kappale ja niitä on yleensä kolme. Normaalista 10A pistorasiasta voi repiä tehoa maksimissaan vain 2,3 kW.
Eli miten sähkögrilli voisi olla nopeampi/tehokkaampi?

Sitäkään en keksi keksi että miten sähkögrili voisi olla helpompi tai mikä kaasugrillissä olisi vaikeaa/hankalaa.

Mulla ei ole omaa kokemusta kaasugrilleistä, mutta ainakin tuo meidän sähkögrilli lämpenee todella nopeasti ja ihan varmasti grillattava palaa, jos pitää pitkään täydellä teholla. Kyllä mä ihan normilieteen voisin sitä verrata tehokkuudeltaan, mutta nopeudeltaan voi olla jopa nopeampi.

Viimeksi muokattu:
Kaasugrillistäkin ollaan otettu osat ja lykätty pesuun vaan, skrapattavat kohteet pesty muuten. Ite tykkään eniten kaasullisesta, sähkö ja hiili ei oo mun makuun. mieskin on kaasun kannalla.

Mulla ei ole omaa kokemusta kaasugrilleistä, mutta ainakin tuo meidän sähkögrilli lämpenee todella nopeasti ja ihan varmasti grillattava palaa, jos pitää pitkään täydellä teholla. Kyllä mä ihan normilieteen voisin sitä verrata tehokkuudeltaan, mutta nopeudeltaan voi olla jopa nopeampi.

Jos todella pidät sähkögrilliä tehokkaana, niin uskallan väittää, että et ole kunnollista kaasugrilliä kokeillutkaan. Painivat nimittäin aivan eri sarjoissa. Ja minulla siis on kokemusta molemmista.

Hiiligrillihän se tietysti kaikkein paras olisi, mutta se ei liene edes sallittu parvekekäyttöön.

EDIT: Ja lukeehan tuolla viestissäsi ihan suoraankin, että sinulla ei ole kokemusta kaasugrillistä. Stupid me.

Yhteistyössä