särkylääkettä koiralle

Eläinlääkäri kehotti antamaan aspirinia tai panadolia, tuntuu jotenkin hurjalta antaa ihmisten lääkettä, onko joku antanut? Ja kumminpäin se annostus meni, kun toista sai antaa 10mg/painokilo ja toista 30mg/painokilo. Sydämeni särkyy joka kerran kun tuo pieni itkee :'(

"www"
Meillä eläinlääkäri on monta kertaa sanonut, ettei ihmisten särkylääkkeitä saa antaa eläimille. Munuaisvaurion riski on niin suuri. Eläimille on omat kipulääkkeensä, joita lääkäri voi määrätä myös puhelimitse, jos vaan haluaa.

[QUOTE="www";26336545]Meillä eläinlääkäri on monta kertaa sanonut, ettei ihmisten särkylääkkeitä saa antaa eläimille. Munuaisvaurion riski on niin suuri. Eläimille on omat kipulääkkeensä, joita lääkäri voi määrätä myös puhelimitse, jos vaan haluaa.[/QUOTE]

Nope.Olen lääketukussa töissä ja eläimille on 70% samat lääkkeet kun meillekin. Annostuksissa pitää vaan olla tarkkana.

"Satu"
Itse olen kuullut, että käsikauppasärkylääkkeistä Ketorin on ainoa jota koiralle voi hätätapauksessa antaa. Jos lääkäri kehotti antamaan panadolia tai aspiriinia, niin tietää toki varmasti minua paremmin. Päivystykseenkö soitit ja sait nuo ohjeet? Tiedätkö, miksi koiraan sattuu?

Totta kyllä, että monet koirien syömät lääkkeet ovat ihan samoja kuin ihmistenkin. Noita yllä mainittuja tosin ei käsittääkseni koirille yleensä anneta.

[QUOTE="Satu";26336559]Itse olen kuullut, että käsikauppasärkylääkkeistä Ketorin on ainoa jota koiralle voi hätätapauksessa antaa. Jos lääkäri kehotti antamaan panadolia tai aspiriinia, niin tietää toki varmasti minua paremmin. Päivystykseenkö soitit ja sait nuo ohjeet? Tiedätkö, miksi koiraan sattuu?

Totta kyllä, että monet koirien syömät lääkkeet ovat ihan samoja kuin ihmistenkin. Noita yllä mainittuja tosin ei käsittääkseni koirille yleensä anneta.[/QUOTE]

Juu, päivystävälle soitin, kun koirat siis tappelivat aiemmin päivällä ja nyt tuo pieni on alkanut kipuilemaan, heti tapahtuman jälkeen ei ollut mitään.

huuuuuuuuuh
http://www.tiibetinspanielit.fi/cms/images/artikkelit/koiran_kotilaakitys1.pdf

Tuossa koiran kotilääkityksestä. Panadolia tai muita paracetamol särkylääkkeitä ei susoitella.

Yhteistyössä