Särkänniemi, millaset liput 1.5 vuotiaalle ja 3.5 vuotiaalle, entä aikuisille?

• Viestiketjun aloittaja IhanPihalla
  • Ensimmäinen viesti
IhanPihalla
Hei,
Missä kaikkialla kannattaa särkänniemessä käydä vajaa 2 ja vajaa 4 -vuotiaiden lasten kans? TUolle vajaa 4-vuotiaalle varmasti tuo ipana-avain, mutta entä kannattaako semmonen ostaa myös tuolle pienemmälle? Onko niin pienille sopiva laitteita?
Entä noi akvaarioa ja delfinaariot pitääkö niihin kaikkiin ostaa erikseen lippu? Millaset liput aikuiset tarvitsee?

Jaksaako noin pienet edes koluta kaikkia noita läpi vai herpaantuuko kiinnostus? Onko kokemuksia?

Kannattaako särkänniemeen mennä ihan aamulla vai onko siellä ruuhkaa mihin aikaan vain?

Me käytiin viime kesänä ja mukana oli kaksi alle 3-vuotiasta. Yksittäisiä lippuja ostettiin. Oli tosi vähän laitteita mihin pääsivät ja niihinkin piti tulla aikuinen mukaan. En muista pääsikö aikuinen sillä samalla lipulla.

"tre"
Me käytiin viime kesänä ja mukana oli kaksi alle 3-vuotiasta. Yksittäisiä lippuja ostettiin. Oli tosi vähän laitteita mihin pääsivät ja niihinkin piti tulla aikuinen mukaan. En muista pääsikö aikuinen sillä samalla lipulla.
Meillä alle 3 vee jolla kausikortti niin mun mielestä särkänniemessä on aika paljon laitteita pienille ja nykyisin moniin pääsee aikauinen samalla lipulla

ap.
Eli ilmeisesti semmonen ranneke molemmille lapsille ois ihan hyvä. Pienempi nostaa varmaan metelin jos isompi niissä juoksee mutta ei itse pääse. Millaset liput aikuiset tarttee, ilmeisesti siis tuollaiset "alueliput"? Niilläkään ei taida päästä delfinaarioon. Melkosta säätämistä noiden lippujen kans, varsinkin noin pienten kans ku ei tiedä mikä kiinnostaa ja mikä ei. Voi olla että päivä istutaan keinussa vaikka ympärillä olisi mitä vaan =)

----
Samaan aiheeseen liittyen: Me oltiin 1v4kk kanssa linnanmäellä ja voi sitä riemua! Tyttö nautti ihan suunnattomasti. Ihan ranneke otettiin. Käytiin kymmeniä kertoja laitteissa, joten olisi kalliiksi tullut kertaliput. Särkänniemestä ei kokemusta siis mutta pienen kanssa huvipuistoilusta kyllä :)

"tre"
Eli ilmeisesti semmonen ranneke molemmille lapsille ois ihan hyvä. Pienempi nostaa varmaan metelin jos isompi niissä juoksee mutta ei itse pääse. Millaset liput aikuiset tarttee, ilmeisesti siis tuollaiset "alueliput"? Niilläkään ei taida päästä delfinaarioon. Melkosta säätämistä noiden lippujen kans, varsinkin noin pienten kans ku ei tiedä mikä kiinnostaa ja mikä ei. Voi olla että päivä istutaan keinussa vaikka ympärillä olisi mitä vaan =)
Juu aluelipulla ei pääse mihinkään "kohteeseen" joten kannattaa miettiä missä käy ja mikä tulee edullisimmaksi! Itse tuossa tilanteessa ottaisin ainakin toiselle aikuiselle rannekkeen! Yksittäiset liput tulee niin pirskatin kalliiksi...

miuh
Me käytiin viime kesänä ja otettiin myös aikuisille ranneke, kun haluttiin käydä delfinaariossa ja siel akvaariojutussa ja kotielänpuistossa sun muissa. Itse kävin muksun kanssa vain yhdessä varsinaisessa laitteessa ja silti toi ranneke oli kannattavampi vaihtoehto. Kannattaa laskea...

"tre"
Voi olla että meillä oli sit sellaiset liput joilla ei niihin kaikkiin päässyt. Kartasta katsottiin silloin että oliko neljä laitetta mihin päästiin ipanoiden kanssa.
Oho, meillä alle 3 vee pääsee tosi moniin laitteisiin esim. tattiralli, pikku hinaaja, possu juna, leppäkerttu, merirosvolaivat, metkula, taikajoki, angry birds laite, kantti autot yms mutta osaan vaatii aikuisen mukaan

miuh
Me käytiin viime kesänä ja otettiin myös aikuisille ranneke, kun haluttiin käydä delfinaariossa ja siel akvaariojutussa ja kotielänpuistossa sun muissa. Itse kävin muksun kanssa vain yhdessä varsinaisessa laitteessa ja silti toi ranneke oli kannattavampi vaihtoehto. Kannattaa laskea...
Jatkan vielä, kun kurkkasin noita tän vuoden hintoja.

Ranneke aikuiselle maksaa 35 euroa.

Jos käy Delfinaariossa 9 e, Akvaariossa 9 e, Lasten kotieläinmetsässä 7 e ja maksaa tietysti sen aluelipun 10 e, niin ollaan jo tuossa samassa 35 eurossa...

• Tykkää
Reactions: Keep it simple
"vieras"
Me oltiin 2v:n ja 5v:n kanssa. Kaikille otettiin rannekkeet, tuli paljon halvemmaksi kuin mitä jos oltais joka paikkaan erikseen osteltu. Tuo 2v pääsi tosi moneen laitteeseen ja kivaa tuntui olevan. Hyvin jaksoi olla koko päivän.

lomalainen
Ollaan käyty kaksi kertaa Särkänniemessä muutamia vuosia sitten lasten kanssa, ja jälkimmäisen kerran jälkeen todettiin että EI IKINÄ ENÄÄ ! Ei tullut edes rannekkeelle katetta kun niin pitkät jonot kaikkiin laitteisiin, poika oli silloin jotain 7-8v. ikäinen. En ymmärrä mikä ihmisiä ko. paikassa viehättää, kun parempiakin Suomesta löytyy. Pienimmille lapsille varmaan ihan paras Tykkimäki, joskus tuli laskettua, kun lapset pieniä, jotain 4 + 7 v. olisivatkohan olleet silloin, että pienempi kävi silloin päivän aikana 22:ssa eri laitteessa yhteensä 33 kertaa.

miuh
Ollaan käyty kaksi kertaa Särkänniemessä muutamia vuosia sitten lasten kanssa, ja jälkimmäisen kerran jälkeen todettiin että EI IKINÄ ENÄÄ ! Ei tullut edes rannekkeelle katetta kun niin pitkät jonot kaikkiin laitteisiin, poika oli silloin jotain 7-8v. ikäinen. En ymmärrä mikä ihmisiä ko. paikassa viehättää, kun parempiakin Suomesta löytyy. Pienimmille lapsille varmaan ihan paras Tykkimäki, joskus tuli laskettua, kun lapset pieniä, jotain 4 + 7 v. olisivatkohan olleet silloin, että pienempi kävi silloin päivän aikana 22:ssa eri laitteessa yhteensä 33 kertaa.
No meillä on taas ihan hyviä kokemuksia Särkänniemestä. Lasten laitteisiin pääsi aina hyvinkin pienellä jonotuksella, ainoastaan ravintoloihin joutui jonottamaan, joten omat hätäeväät tai huolellinen ennakointi on tarpeen.

Tuo Tykkimäki on kyllä noille perheen pienimmille ihan pop, siitä olen samaa mieltä. Tykkimäellä on tilaa ja suhteellisen rauhallista, laitteita kuitenkin löytyy joka makuun. Voin siis omalta osaltani suositella myös sitä.

"mä"
Me kierreltiin vähän ensin ja mietittiin yhdessä lasten kanssa missä he haluaa käydä ja minne pääsevät. Sit käytiin ostamassa rannekkeet kahdelle ja yks otti kertalipuja kun halusi vain kahteen laitteeseen.

miuh
[QUOTE="miimaa";26680448]Samaa asiaa pähkäilen ja sit vielä semmosta, et pitääkö ihan 4kk vauvallekkin olla joku lippu? :S Eihän se msitään mitään tajua! :D[/QUOTE]

Ei tarvitse. Aluelippu pitää ostaa neljävuotiaille ja sitä vanhemmille.

Yhteistyössä