sänkyasiaa

meillä on tuo pojan pinnis lainassa ja joudutaan luopumaan siitä syksyn mittaan koska sängyn omistajille syntyy toinen pikkuinen :) nyt onkin sitten mietinnässä et mikä sänky pojalle ostetaan, jatkettava vai ihan tavallinen. onko muilla kokemuksia? Elloksen uudessa kuvastossa oli kivan näköinen sänky, jossa oli alhaalla lelujen säilytyslaatikoita ja vielä vuodevaatelaatikko. se kävis vaikka varavuoteesta. mut aika korkea vaan ja pelottaa et pieni siitä putoaa. ratkaisu pitäs kohta puoliin alkaa tekemään ja sänkykauppaan mentävä...
 
Miskan äiskä
Jatkettava sänky on mun meiestä paras. Meillä on käytettynä ostettu nykyisiä uusia sänkyjä kapeampi malli, josta saa laidan pois että jää pieni kulkuaukko pojalle. Kertaakaan ei ole tippunu sängystä, vaikka muuten tulee pää edellä alas vaikka mistä. Poika ei myöskään tule itse kovin helposti pois sänkystä eli aamulla ja päikkäreiden jälkeen saa hakea kun alkaa heräillä. Kunnon laita kannattaa sängyssä olla, ettei kierähdä sängystä lattialle nukkuessaan.
 
Minkä ikäisenä olette laittaneet pois pinnarista?

Meillä on nimittäin muutto edessä, ulkomaille joten pinnis jäänee Suomeen... ja mietin josko pitää hankkia lastensäky laidalla? Poika olisi silloin 1v4kk.. Nyt nukkuu matkasängyssä täällä ulkomailla, kun tultiin vaan "2kk", mutta jatketaankin oleskelua vuodella. Mutta jo nyt yrittää kovasti kiivetä sieltä matkasängystä pois ja heiluttaa laitoja, niin että itse pelkään koko rakennelman kaatuvan.

Tulee jo hyvin pois sohvalta ja meidän vanhempien sängystä, mutta silti vähän arvelluttaa siirtyä jo isompien lasten sänkyyn? Voihan sitä tietty pistää siihen sängyn alle vielä jonkun pehmusteen?

 
Meillä ei mitään jatkettavia ole ollut, vaan ihan normaali sänky, jossa on jonkinlaiset laidat. Hyvin on molemmat isommat pärjänneet. Onpahan mahtuneet pehmolelut jakopäähän omille paikoilleen nukkumaan. :)
Kolmonen saa varmaan myöskin ihan tavallisen sängyn, kun pinnasängystä luovutaan eikä se tapahdu vielä aikoihin. (poika 20kk)
 
poika
Meillä tulossa kohtapuolin toinen ja siirrettiin jokinaika sitten vuoden ikäinen vesseli jatkettavaan sänkyyn. Laitoja on ihan nimeksi ja itse sinne kiipeää ja tulee myös välillä pois. Herättyää kyllä jää odottamaan, että joku nostaa pois. Kertaakaan ei ole pudonnut yöllä tai päivällä, mutta varuiksi on patja lattialla sängyn vieressä.
 

Yhteistyössä