Sähkötupakka

Eli siis onko täällä ihmisiä jotka raskausaikana käyttävät säkötupakkaa? Itselleni todella vaikea olla ilman joten tilasin tänään sähkötupakan ja haluaisin kokemuksia muilta. En kaipaa moralisointia tupakoinnista, kiitos :)
 
Mä olisin kovasti halunnu, mut nyt vuodenvaihteessahan tuli joku laki että siitä tuli laiton Suomessa, yritämpäs etsiä sen artikkelin ja katsoa mitä siinä luki.

Mun mielestä se on ihan paras idea, mutta nyt ooon ollu kolmatta päivää tosiaan savuttomana ja näköjään onnistuu näinki vaikken olis uskonu:)

S

toi nyt liittykin ilmeisesti lähinnä niihin nikotiini ampulleihin, mut pitäis olla kai ihan ok tilata ilman nikotiinia:)
 
Tuo linkki hesarin artikkeliin on muutama vuotta vanha, nikotiinia saa tilata EU-maista.

Suomessa sähkötupakkaa on vuodenvaihteen jälkeen sallittua ostaa, myydä, postittaa, käyttää, kaikki ookoo. Ainoo mikä muuttui on että siitä ei saa näyttää kuvia eikä hintoja eikä tuotemerkkejä netissä. ks: sähkötupakka verkkokauppa

Suomessa ei saa myydä nikotiinipitoista sähkötupakkaa, eli jos sitä NIKOTIINIA tarttee, pitää ulkomailta tilata. välttäisin kyllä jos mahdollista. Suomessa ostettu sähkötupakka sisältää vain samoja aineita kuin mille normaalit peseytyvät suomalaiset altistuvat päivittäin, toki sähkötupakan kohdalla ne menee keuhkoihin... Myrkyllistä se on samalla tavalla kuin hammastahna on myrkyllistä.

Tupakkasaarnaa en edes aloita, vihjaan vaan että se on mm. radioaktiivista.
 
Ihan rehellinen mielipiteeni on että niin pitkään kun tota sähkötupakkaa ei oo kunnolla tutkittu niin mieluummin raskaana polttaisin pari röökiä päivässä kuin imisin sähkötupakkaa. Sitä ei kuitenkaan tiedä mitä yhdisteitä siinä imee keuhkoihinsa ja mitä ne vaikutukset on pitkällä tähtäimellä.
Kaikki tuntemani "tupakkalapset" on terveitä, yhden yhtä "sähkötupakka lasta" en tunne.
Silti kannattaisi lopettaa kokonaan, tiedän kyllä kokemuksesta että on todella vaikeaa.

Tsemppiä! :)
 
Mulle sanoivat kun soitin itse myyjälle, että siinä on kahta ainetta jotka _SAATTAVAT_LIIKAA_KÄYTETTYNÄ_ olla haitallisia, mutta ei vaarallisia ja siinäkin se liikakäyttö oli tyyliin 10 v tuon käyttäminen. Neuvolasta kysyin asiaa ja lupasi ottaa asiasta paremmin selvää. Tänään jokatapauksessa kyseinen röpö haettavissa postista :) Mies sitten saa sen jos en itse saa käyttää, mutta kyllä sitä kokeilla kerran ainakin aion...

P.s. Mä en voi edes sitä "paria" tupakkaa polttaa pävässä jos haluan kovin pitkään elää, sydämessä ongelmia ko. asian takia....

Ja myyjäkin minulle sanoi, että se kaksi EHKÄ haitallista ainetta on aika vähän verrattuna tupakan miljooniin erilaisiin yhditeisiin...
 

Yhteistyössä