Sähkötupakka!

Onko jollain. Mitä kokemuksia löytyy? Ite haluan kipeesti irti tupakasta ja sitä miljoonilla tavoilla kokeillutki. Tapa vaan on liian syvällä ja itsekuri on paska.


Harkitsen tollasen tilaamista mutta mietin onko se sen arvoista.

10 vuotta polttanut lopetti sähkötupakan avulla - virkamies vertaa kannabikseen | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Yllä olevassa linkissä sanotaan sen olevan "tuntematon" alue, mutta jos siinä sähkötupakassa on vaan kymmeniä terveydelle haitallisia aineita ni ennemmin se kuin tupakka, jossa myrkkyjä on nelisen TUHATTA.

Kertokaahan kokemuksia :)
 
"Kaija"
Mulla kaks työkaveria vetää tota sähkötupakkaa. Ne on onnistuneet tekemään siitä aikamoisen taiteenlajin! Ne polttaa sitä meidän taukotuvassa, eikä mua ainakaan häiritse yhtään se aromi mikä siitä ilmaan tulee. Toinen polttaa normitupakan makuista ja toisella on arsenaali kaikenlaisia makuja. Aloituskustannukset kait on muutamia kymppejä - satasen, mutta sanoivat, että pitkällä aikavälillä se tulee halvemmaksi kuin oikea rööki.

Ei siis omakohtaisia kokemuksia, kunhan piti tämäkin jakaa!
 
"zenn"
Tuotatuota, se ei todellakaan maistu tupakalle ja itselläni alkoi tekemään enemmän mieli tupakkaa sen jälkeen :D Ja lisäksi oli niin nolo, etten kehdannut sitä käyttää kuin yksin... Eli ei kohdallani toiminut.
 
IhanaValo
Miun mies hommas semmoisen, monella työkaverillaan on kuulemma kans.
En nyt tiiä miten se itse lopetus onnistuu tuon avulla mut n.kuukauden mies on tuota elektroonista tupakkaa vetänyt, sanoo että ajaa asiansa.
Onhan se vähän hassunnäköstä aluks, miun äiti kattoi että mies kulkee nykysin ripsarin kanssa :) Mut kaipa siinä on vähemmän ainakin niitä haitallisia aineita..

Ja miehellä loppui normitupakan poltto siis samalla. Plussaa myös ettei enää haise niin hemmetin pahalta ja sanoo ite että hajuaisti on parantunut.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
Ootko kokeillu champix (?) kuuria. Siis resepti lääke. Mies poltti pari askia päivässä ja sai tuolla lopetettua ilman suurempia tuskia. Motivaatio tietenki pitää olla kohdallaan.
 
Jos on halu lopettaa nin mun mielestä kaikki keinot on sallittuja ja joku keino voikin sit lopulta olla se oma ja hyväksi havaittu :)

Itse lopetin Champix-lääkkeen avulla kohta vuosi sitten ja erossa on pysytty. Mut voisin kokeilla tota sähkötupakkaa koska se polttamistapa on niin syvälle juurtunut että aluksi munkin piti kehitellä uusia juttuja mitä tehdä käsillä. Kävin siis edelleen röökipaikoilla kavereiden kanssa vaikka lopetin ja vierotus tapahtui hiljalleen siitä tavasta. Niksat sit olikin erikseen. Myös ihmiset on kehuneet paljon sitä tupakoinin lopetuskirjaa. Voisiko esim. ajatella et nikotiinipurkka, sähkötupakka ja sit se kirjan lukeminen olis tuki aluksi ja tietty kova tsemppaus lopettamiseen ennen kun viimeisen virallisen savukkeen polttaminen tapahtuu.

Onnea lopetuksen joka tapauksessa, tapahtui se keinolla millä hyvänsä :)
 
sfkjflöfm
http://www.ecigwizard.com/shop/en/electronic-cigarette-starter-kits/186-510-get-started-kit.html

suosittelen tätä, alkuun menee noinkin, mutta kannattaa ostaa isompi akku, tää akku kestää päivän. Tähän malliin on paljon lisäosia saatavana
 
"vieras"
Champixia en uskalla kokeilla mm. tämän vuoksi http://yle.fi/uutiset/teksti/terveys_ja_hyvinvointi/2011/07/svt_tupakkalaake_champix_lisaa_sydaninfarktin_riskia_2704007.html

mutta tuota sähkötupakkaa voisin kokeilla jos se maistuis oikealle myös..
 
Mizty
Itse ollu nyt yli kaks viikkoa polttamatta tupakkaa e-savukkeen ansiosta. Nesteitä tullu tilattua montaa eri makua eri vahvuuksilla. Miehelle tilattiin vahvinta mitä löytyy eli 36mg nikotiinia sisältävää nestettä, ja pystyny sen avulla olemaan myös ilman tupakkaa (polttanu tupakkaa ja käyttäny nuuskaa yli 10 vuotta). Voidaan suositella lämpimästi jos haluaa eroon sekä nikotiini- että tapariippuvuudesta. Ajan myötä kun litkuissa voi siirtyä täysin nikotiinittomaankin. Nikotiinittomia nesteitä voi tilata ihan kotimaisista verkkokaupoista.
 
"vieras"
No eihän tuolla tupakasta eroon pääse. Kunhan on eri muodossa. En suostuisi itse siihen,. että vaihtaisin johonkin sellaiseen, jonka vaikutuksia ei ole tutkittu. Niissä on useimmiten apuaineena propyleeniglykolia.

http://www.google.fi/search?hl=fi&sa=X&ei=tdGaTrjbDobWsgaE6OTUCg&ved=0CBcQBSgA&q=e+cigarette+propylene+glycol&spell=1
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24835976]No eihän tuolla tupakasta eroon pääse. Kunhan on eri muodossa. [/QUOTE]
Tai siis nokotiinista :D. Eli yhtä vaikeaa on lopettaminen jossakin vaiheessa varsinkin kun ei pääse nauttimaan sitten enää edes siitä, että vointi paranee kun lopettaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24835991]Tai siis nokotiinista :D. Eli yhtä vaikeaa on lopettaminen jossakin vaiheessa varsinkin kun ei pääse nauttimaan sitten enää edes siitä, että vointi paranee kun lopettaa.[/QUOTE]

Useamman kerran lopettaneena voin julistaa tuon väitteen täysin paskapuheeksi, kelpaa ainoastaa tupakoivan henkilön itselleen selittelyyn miksi ei kannattaisi lopettaa.

Nikotiininkorvaustuotteen käytön lopetus on ollut lastenleikkiä verrattuna aitoon röökiin, vaikka saatu nikotiinin määrä on korvaustuotteessa suurempi.
 
  • Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
En ehdi nyt lukemaan koko ketjua mutta itse onnistuin nikotiini-inhalaattorin avulla. Se muovipötkylä, johon laitetaan nikotinihöyrypanoksia ja sitä imeskellään. Ei maistu, ei haise, mut tuntui mulle ihan tarpeeksi tyydyttävältä. Mulla toimi, samoin äidilläni joka oli polttanut paljon ja kauan minua enemmän.
 
"minä"
Hyvin se toimii ja nesteetkin maistuvat hyvälle, kunhan vaan osaat ostaa oikeat kamat. Itse polttanut tupakkaa 5 vuotta ja 3 kk sitten ostin sähkötupakan. Paska se oli minkä ensin tilasi mutta kun tutustui aiheeseen tarpeeksi osasi tilata toimivan laitteen. Ei ole sen jälkeen tarvinut savukkeita pössytellä. 510-Tank(titan-t).
 

Yhteistyössä